آیین ثبت ملی حلوای جوزی در بایگ تربت حیدریه برگزار گردید

به گزارش طراحی وبسایت، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای واصله، آیین ثبت ملی حلوای جوزی در بایگ تربت حیدریه برگزار گردید.

آیین ثبت ملی حلوای جوزی در بایگ تربت حیدریه برگزار گردید

سعید اوحدی در آئین ثبت ملی حلوای جوزی در جمع طراحی وبسایت اظهار کرد: در حوزه ثبت میراث ملی ناملموس، ثبت ملی آئین و رسوم مرتبط با یک سنت قدیمی و بعلاوه ثبت مشاغل سنتی با هدف پاسداشت در وزارت میراث فرهنگی با جدیت دنبال می گردد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: بعد از ثبت جهانی پرورش کرم ابریشم و فراوری سنتی ابریشم برای بافندگی به عنوان بیست و یکمین عنصر فرهنگی ناملموس، این نیز افتخار بزرگی برای مردم خطه بایگ محسوب می گردد.

وی خطاب به مردم بایگ گفت: شما اینک یک رسالت تازه پیدا کردید و اینک در حوزه حفظ تاریخ و مواریث کهن این کشور مأموریت و جایگاه شما سنگین تر شده است.

اوحدی توضیح داد: این بدان معناست دو امانتی که از گذشتگان به شما ارث رسیده، اینک ثبت جهانی و ملی شده و شما وظیفه دارید آن را به نسل آینده منتقل کنید.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به توصیه رئیس جمهور مبنی بر اینکه دست کم 10 هزار نفر هنرمند صنایع دستی را تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دهید، گفت: با حمایت مجلس پیگیر این مهم هستیم تا در بودجه سال آینده لحاظ و محقق گردد.

منبع: همگردی

به "آیین ثبت ملی حلوای جوزی در بایگ تربت حیدریه برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیین ثبت ملی حلوای جوزی در بایگ تربت حیدریه برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید