اسکار 2023 و فیلمی که جوایز را درو کرد

به گزارش طراحی وبسایت، مراسم معرفی برگزیدگان نود و پنجمین دوره جایزه اسکار در سالن دالبی تئاتر برگزار گردید، جیمی کیمل اجرای این دوره از مراسم را بر عهده داشت.

اسکار 2023 و فیلمی که جوایز را درو کرد

به گزارش خبرآنلاین، در مرنام اسکار 2023، فیلم همه چیزهمه جا به یکباره با نامزدی در 11 شاخه بیشترین تعداد نامزدی را دریافت نموده و پس از آن دو فیلم در جبهه غرب خبری نیست و بنشی های اینیشرین هرکدام با 9 نامزدی قرار دارند.

برترین فیلم اسکار 2023

از میان در جبهه غرب خبری نیست، آواتار: راه آب، اشباح اینیشرین، الویس، همه چیز همه جا یک باره، فابلمن ها، تار، تاپ گان: ماوریک، مثلث غم، زنان حرف می نند که نامزد برترین فیلم اسکار 2023 بودند، جایزه به همه چیز همه جا یک باره تعلق گرفت.

دست خالی کیت بلانشت

برترین بازیگر زن اسکار 2023میشل یئو برای همه چیز همه جا یک باره معرفی گردید.

دیگر رقبای او کیت بلانشت برای تار، آنا د آرماس برای بلوند، آندریا رایزبورو برای به لزلی، میشل ویلیامز برای فابلمن ها بودند.

برندان فریزر و اسکارش

از میان آستین باتلر برای الویس، کالین فارل برای اشباح اینیشرین، برندان فریزر برای نهنگ، پل مسکال برای افترسان، بیل نای برای زندگی، جایزه برترین بازیگر مرد اسکار 2023 به برندان فریزر برای نهنگ به کارگردان آرنوفسکی رسید.

چه کسی برترین کارگردان شد؟

از بین 5 نام دنیل کوان و دنیل شاینرت برای همه چیز همه جا یک باره، تاد فیلد برای تار، مارتین مک دونا برای اشباح اینیشرین، روبن اوستلوند برای مثلث غم، استیون اسپیلبرگ برای فابلمن ها که برای برترین کارگردانی معرفی گردیدند، دنیل کوان و دنیل شاینرت برای همه چیز همه جا یک باره توانست این جایزه را به نام خود ثبت کند.

اسکار برترین فیلمبرداری به جیمز فریند برای فیلم All Quiet on the Western Front در جبهه غرب خبری نیست رسید.

نامزد های این بخش در جبهه غرب خبری نیست، باردو، الویس، امپراتوری نور، تار بودند.

برترین بازیگر نقش مکمل مرد

پس از اعلام نامزد های برترین بازیگر نقش مکمل مرد که به این اساس بود؛ که هوی کوآن برای همه چیز همه جا یک باره، برندن گلیسون برای اشباح اینیشرین، برایان تایری هنری برای گذرگاه، جاد هیرش برای فابلمن ها، بری کیوگان برای اشباح اینیشرین جایزه این بخش به که هوی کوآن برای همه چیز همه جا یک باره رسید.

برترین بازیگر نقش مکمل زن

در بخش برترین بازیگر نقش مکمل زن، کاندید ها عبارتند از آنجلا باست برای پلنگ سیاه: واکاندا برای همواره، هونگ چاو برای نهنگ، کری کاندون برای اشباح اینیشرین، جیمی لی کرتیس برای همه چیز همه جا یکباره، استفانی هسو برای همه چیز همه جا یک باره.

در نهایت جایزه برترین بازیگر نقش مکمل زن به جیمی لی کرتیس برای همه چیز همه جا یکباره رسید.

برترین انیمیشن بلند

در بخش برترین انیمیشن بلند پینوکیو گی یرمو دل تورو، مارسل صدف کفش به پا، گربه چکمه پوش: آخرین آرزو، جانور دریا، سرخ شدن نامزد ها بودند و در نهایت پینوکیو گی یرمو دل تورو جایزه را با خود به خانه برد.

برترین فیلم بین المللی

در این دوره نامزد های برترین فیلم بین المللی عبارتند از در جبهه غرب خبری نیست از آلمان، آرژانتین 1685 از آرژانتین، نزدیک از بلژیک، EO از لهستان، دختر آرام از ایرلند که در نهایت جایزه این بخش به در جبهه غرب خبری نیست رسید.

سهم نهنگ از اسکار

در جبهه غرب خبری نیست، بتمن، پلنگ سیاه: واکاندا برای همواره، الویس، نهنگ از نامزد های بخش برترین چهره پردازی بودند که در نهایت اسکار به فیلم سینمایی نهنگ ساخته دارن آرونوفسکی تعلق گرفت.

مستند محبوب 2023

جایزه برترین مستند اسکار 2023 به ناوالنی رسید. این فیلم از میان 5فیلم هر آنچه نفس می کشد، همه زیبایی و خونریزی، آتش عشق، خانه ای ساخته شده از ترکش ها، ناوالنی انتخاب شد.

یک جایزه دیگر برای در جبهه غرب خبری نیست

در جبهه غرب خبری نیست، آواتار: راه آب، بابل، الویس، فابلمن ها نامزد های بخش برترین طراحی فراوری برای اسکار بودند و در نهایت در جبهه غرب خبری نیست به کارگردانی ادوارد برگر به عنوان برگزیده این بخش معرفی گردید.

دیگر جوایز

بعلاوه جایزه برترین فیلمنامه اورجینال به همه چیز همه جا یک باره، برترین فیلمنامه اقتباسی به زنان حرف می زنند، برترین تدوین به همه چیز همه جا یک باره، برترین طراحی لباس به پلنگ سیاه: واکاندا برای همواره، برترین صدا به تاپ گان: ماوریک، برترین مستند کوتاه به نجواگران فیل، برترین انیمیشن کوتاه پسر، موش کور، روباه و اسب، برترین فیلم کوتاه وداع ایرلندی، برترین موسیقی متن در جبهه غرب خبری نیست و برترین جلوه های ویژه بصری به آواتار: راه آب رسید.

منبع: فرارو

به "اسکار 2023 و فیلمی که جوایز را درو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکار 2023 و فیلمی که جوایز را درو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید