انواع جزیره در آشپزخانه های مدرن

به گزارش طراحی وبسایت، جزیره آشپزخانه معمولاً یک نقطه کانونی در آشپزخانه محسوب میشود. این نقطه کانونی یا در وسط آشپزخانه و یا بین آشپزخانه و اتاق نشیمن قرار میگیرد. جزیره ها در طرح ها و مدل های مختلفی ساخته میشوند و با توجه به نوع دکوراسیون داخلی آشپزخانه در این مکان تعبیه میشوند. بعضی از مدل های جزیره شامل یک میز هستند که در امتداد کانتر جزیره و یا اضافه بر قسمت اصلی جزیره نصب میشود. این مدل جزیره در آشپزخانه های مدرن کاربرد فراوانی دارد زیرا علاوه بر اینکه سینک و اجاق گاز بر روی آن قرار میگیرد به عنوان میز غذاخوری نیز کاربرد دارد.

انواع جزیره در آشپزخانه های مدرن

جزیره آشپزخانه در واقع نوعی کابینت است که در فاصله با سایر کابینت ها قرار میگیرد و علاوه بر ذخیره سازی وسایل مورد احتیاج آشپزخانه به عنوان عنصری دکوراتیو در آشپزخانه نیز محسوب میشود. این کابینت ها یا به صورت ثابت و یا متحرک در آشپزخانه تعبیه میشوند و زیبایی بی نظیری به فضای آشپزخانه میبخشند. داشتن یک میز چند کاره که بتوان از آن استفاده های متعدد نمود ایده ای بسیار جالب برای اعمال در فضای آشپزخانه است. ما در این نوشته سعی کردیم انواع مدل های جزیره آشپزخانه به همراه میز غذاخوری را به شما معرفی کنیم تا از آنها ایده گرفته و دکوراسیون آشپزخانه خود را با زیباترین جزیره طراحی نمائید.

اگر فضای آشپزخانه به اندازه کافی بزرگ باشد به راحتی میتوان بدون اشغال نمودن فضای کف آشپزخانه, در کنار جزیره یک میز نهارخوری تعبیه نمود. در واقع بعضی از جزیره ها نقش میز نهارخوری را در آشپزخانه ایفا میکنند و در بهینه سازی فضای آشپزخانه بسیار موثر هستند.

میزی که بر روی جزیره آشپزخانه تعبیه میشود میتواند بلندتر از کانتر جزیره یا کوتاه تر از آن باشد. اندازه این میز بستگی به این دارد که شما میخواهید از آن به عنوان یک میز نهارخوری بهره ببرید یا آن را به عنوان میز نوشیدنی در نظر گرفته اید. علاوه بر آن این میز را میتوان در تضاد با کانتر یا هماهنگ با آن طراحی نمود.

اگر فضای آشپزخانه به شما اجازه میدهد, جزیره را به صورت ال شکل به همراه یک میز طراحی نمایید. این جزیره با کاربردی دو منظوره ایده آل ترین نوع جزیره برای آشپزخانه های بزرگ است و هم برای صرف غذا یا نوشیدنی و هم برای انجام امور مربوط به طبخ غذا مورد استفاده قرار میگیرد.

امروزه استفاده از جزیره های مجهز به میز نهارخوری بسیار رواج یافته است. این جزیره ها دارای طرح ها و مدل های مختلفی هستند و دارای میزهای ساده اما زیبا برای صرف نوشیدنی یا غذا میباشند.

جزیره آشپزخانه های مدرن اغلب به نحوی طراحی میشوند که با طراحی داخلی و فضای آشپزخانه هماهنگ باشند. آنها کابینت و اکسسوری های موجود در آشپزخانه را تکمیل نموده و فضایی مضاعف برای قرار دادن وسایل مورد احتیاج در آشپزخانه فراهم میکنند.

آشپزخانه های مدرن معمولاً با خطوط براق, تمیز و سبک مینیمالیسم طراحی میشوند اما اگر میخواهید آشپزخانه شما فضایی گرم تر و صمیمی تر داشته باشد بهتر است از سبک روستیک و یا سنتی الهام بگیرید.

سنگ مرمر یکی از رایج ترین متریال برای ساخت جزیره آشپزخانه محسوب میشود. این نوع سنگ در طرح ها و رنگ های متفاوتی وجود دارد و نمایی بسیار زیبا و منحصر بفرد به جزیره میدهد.

نوع دیگری از جزیره آشپزخانه در داخل کابینت نصب میشود و از بین کابینت ها به بیرون گسترش پیدا میکند. همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید این جزیره شامل یک سینک ظرفشویی و اجاق گاز است و به راحتی میتوان از فضای آن به عنوان کانتر استفاده نمود.

منبع: ساختمانچی

به "انواع جزیره در آشپزخانه های مدرن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع جزیره در آشپزخانه های مدرن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید