اگر فسیل اکران نمی شد سینمای ایران سال جاری 58 درصد کمتر فروش می کرد، فسیل 250 میلیاردی شد

به گزارش طراحی وبسایت، در تعطیلات آخر هفته ای که گذشت، فسیل 250 میلیارد تومان را رد کرد و به فروشی رسید که احتمالا به مخیله تهیه کننده خود فیلم هم نمی رسید. با استناد به فروش فسیل باید از رونق سینما در سال 1402 گفت؛ اما اگر این فیلم را از حساب وکتاب های سینمای سال جاری کنار بگذاریم، سینما چه وضعی خواهد داشت؟

اگر فسیل اکران نمی شد سینمای ایران سال جاری 58 درصد کمتر فروش می کرد، فسیل 250 میلیاردی شد

دیگر نوشتن از رکوردشکنی فسیل تکراری شده، فیلمی که هر آخر هفته بر اندازه فروش و تعداد تماشاگرانش می افزاید و حسرت بیشتری بر دل رقبایش می گذارد و پول افزون تری به جیب تهیه کننده اش و سینماداران سرازیر می نماید و آمارهای مورد علاقه مدیران سینما را هم ارتقا می دهد. اگر آمار و ارقام فسیل را از معادلات امسال سینما کنار بگذریم، درک بهتری از شرایط سینما در امسال پیدا خواهیم کرد. مطابق آمار سمفا (سامانه مدیریت فروش و اکران سینما) تا زمان نگارش این گزارش، اعداد و ارقام سینمای 1402 به توضیح زیر است:

برای آنالیز شرایط سینمای امسال باید فسیل را به عنوان نمونه ای استثنائی در نظر نگیریم. چراکه فسیل در اندازه فروش و تعداد تماشاگر با سایر فیلم های سینمای امسال بسیار فاصله دارد و میانگین را چنان بالا می برد که به قضاوت های نادرست درباره شرایط سینما دامن می زند.

منبع: همشهری آنلاین

به "اگر فسیل اکران نمی شد سینمای ایران سال جاری 58 درصد کمتر فروش می کرد، فسیل 250 میلیاردی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر فسیل اکران نمی شد سینمای ایران سال جاری 58 درصد کمتر فروش می کرد، فسیل 250 میلیاردی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید