تشریح برنامه های میز گردشگری دسترس پذیر

به گزارش طراحی وبسایت، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر شده، تشریح برنامه های میز گردشگری دسترس پذیر صورت پذیرفت.

تشریح برنامه های میز گردشگری دسترس پذیر

الهام خادم الحسینی، مدیر اجرایی پاراتور در یکی از انجمن های معلولان اعلام کرد: در زمان ریاست خانم احمدی در سازمان میراث فرهنگی وقت اپلیکیشنی طراحی شد تا توریست معلول بتواند مبدا و مقصد را معین نموده و به مراکزی مراجعه کند که امکانات لازم برای سفر او در آن مسیر ایجاد شده است. به این ترتیب یک توریست معلول می تواند به سفری برود که از قبل میداند چه امکاناتی پیش پای اوست.

این مدیر اجرایی پاراتور گفت: اما این طرح با تغییر مدیریت ها در سازمان و بعد وزارت میراث فرهنگی متوقف شد حالا دوباره می خواهیم آن را ایجاد کنیم. این طرح در میزهای توریستی در دسترس پذیر که اکنون در معاونت توریستی برگزار می گردد، پیگیری نموده ایم. این میزها برای تسهیل سفر و امکانات در اختیار معلولان ایجاد شده و در آن افراد مختلفی به عنوان نماینده حضور دارند.

وی گفت: یکی از آژانس های مسافرتی نیز به این علت که تجربه سفر سالمندان را داشته، به عنوان نماینده انجمن آژانس داران حضور دارد. یکی از هتلداران نیز چون توانسته هتل خود را برای حضور معلولان بازسازی و بهسازی کند، در میز توریستی دسترس پذیر حضور پیدا می نماید. ما کوشش کردیم از هر جامعه و انجمنی نماینده ای داشته باشیم تا مسائل معلولان را در زمان سفر مطرح کنیم. وقتی از هر صنفی نماینده ای وجود داشته باشد، حلقه های مفقوده توریستی معلولان نیز جایگزین می گردد.

خادم الحسینی اعلام کرد: تا کنون چهار میز توریستی دسترس پذیر برگزار گردیده و آخرین آن هم در جزیره کیش برپا شد. در کنارش پاراتور هم اجرا کردیم تا ببینیم این جزیره چقدر می تواند برای سفر معلولان مناسب باشد، چون مناسب سازی هدف اصلی این میزهای توریستی است

مدیر اجرایی پاراتور در انجمن معلولان پارس اعلام کرد: معلولان می توانند از شنبه تا 3 شنبه به سفر بروند. بازنشسته ها هم وقت بیشتری برای سفر در روزهای وسط هفته را دارند. اگر هتلداران بتوانند اتاق های خود را برای حضور معلولان مناسب سازی نمایند، هتل هایشان در ایام وسط هفته خالی نمی ماند.

وی اظهار داشت: از اول سال 93 که اولین پاراتور با همکاری انجمن راهنمایان توریستی استان تهران برگزار گردید، 20 راهنما از تهران برای سفر معلولان به صورت ویژه آموزش دیده اند. راهنمایان همواره برای حضور در تور معلولان پیش قدم بوده و داوطلبانه کار نموده اند. بهزیستی هم برای آنها کلاس آموزشی برگزار کرد. ما قصد داریم این دوره ها را به صورت گسترده تر برگزار کنیم. این هم یکی دیگر از اهداف میزهای توریستی دسترس پذیر است.

منبع: همگردی

به "تشریح برنامه های میز گردشگری دسترس پذیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح برنامه های میز گردشگری دسترس پذیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید