دخمه مردگان پاریس

به گزارش طراحی وبسایت، در این مقاله از مجموعه مقالات قسمت دیدنی های اروپا سفری به پاریس خواهیم داشت و در آن یکی از جاذبه های بسیار زیبا به نام دخمه مردگان را مورد آنالیز قرار خواهیم داد و آن را به شما معرفی خواهیم کرد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید…

دخمه مردگان پاریس

پاریس، مرکز فرانسه است که از آن با عنوان شهر نور یاد می نمایند. ولی در زیر این شهر 12 میلیون نفری، دنیایی تاریک و زیرزمینی به جای مانده که 6 میلیون از ساکنان قبلی این شهر را در خود جای داده است.

این مکان در اصل دخمه های پاریس هستند، که شامل تونل هایی به طول چندصد کیلومتر می شوند و سراسر آن ها پر از استخوان مردگان است.

مقالات بیشتر بخوانید:

  • موزه جنگ پاریس
  • خیابان شانزه لیزه پاریس
  • میدان کنکورد پاریس
  • برترین کافه های پنهان و ناشناخته پاریس را بشناسید Paris
  • اقامتی مقرون به صرفه در سفر به بوداپست ، ملقب به پاریس شرق اروپا Budapest

دخمه مردگان پاریس (به فرانسوی: Catacombes de Paris) زیرزمینی است در شهر پاریس در کشور فرانسه که محل نگهداری بقایای بیش از شش میلیون نفر در یک بخش از معادن باستانی در تلاقی با شبکه های تونل زیرزمینی پاریس می باشد. این مکان واقع در جنوب دروازه باستانی شهرستان بریره د-انفر (دروازه جهنم) است. در زیر آن استخوان های هزاران مرده امانت گذاری شده است که همین امر یکی از دو مشکل اساسی مسئولان شهرستان برای تأسیس این شهر به حساب می آمد.

از دوران روم باستان، مردم پاریس مرده های خود را در حومه این شهر دفن می کردند. البته با این رسم ظهور مسیحیت در اروپا تغییر کرد و مردم به دلایل مذهبی مرده هایشان را در درون کلیساها و زمین های اطراف آنها که وقف کلیساها شده بودند، به خاک می سپردند. با این حال گورستان های پاریس در قرن دهم که فضای شهر و جمعیت آن توسعه پیدا نموده بود با محدودیت روبرو شدند و ظرفیت کافی برای پذیرش جسدهای تازه نداشتند و فقط ثروتمندان می توانستند مرده هایشان را در کلیساها دفن نمایند. در نتیجه مرده های زیادی به طور دسته جمعی در این گورستان دفن شدند؛ در اصل مرده هایی که خانواده هایشان پول زیادی نداشتند، در این گورهای دسته جمعی دفن می شدند.

تا سال 1810 از این محل تنها به عنوان مخزن نگهداری استخوان استفاده می شد اما در این سال فردی به نام لوئیز اتینه شروع به تزئین این تونل ها و دخمه ها نمود و در اصل وی برای انجام این منظور از همان استخوان ها و سنگ های یادبود بهره جست و نتیجه کار دیواره های استخوانی و راهروهایی بود که با قسمت های گوناگون استخوان ساخته شده بود.

برخی از تزئینات به شکل قلب بر روی دیوارها و با یاری جمجمه مردگان بر زمینه استخوان های عادی ایجاد شده است. دیواره برخی بخش ها با یاری استخوان های مختلف به شکل صلیب در آمده و در برخی از بخش ها با یاری این استخوان ها اتاق هایی دایره شکل ساخته شده اند که از این ایده در ساخت خیلی از فیلم ها و حتی بازی های کامپیوتری الهام گرفته شده است. هزاران هزار استخوان با دقت و وسواس، در دیوارهای دخمه روی هم چیده شده اند.

امروزه افراد زیادی برای ورود به این مقبره زیرزمینی، به غرب پاریس می فرایند ؛ چرا که در این منطقه و نزدیک به دروازه قدیمی پاریس مدخل ورود به این گورستان واقع شده است. آنها پس از ورود، باید از یک راه پله مارپیچ به طول 19 متر عبور نمایند و به سوی تاریکی و سکوتی که فقط با شنیدن صدای آب قنات های محلی شکسته می گردد، پیش بفرایند. بازدیدنمایندگان پر دل و جرأت این مقبره زیرزمینی، با عبور از یک راهروی طولانی به در واقعی این گورستان می رسند. این دخمه هم اکنون یکی از دیدنی های پاریس به شمار میرود که گردشگران بسیاری را به خود جلب می نماید.

منبع: تاپ تراول

به "دخمه مردگان پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دخمه مردگان پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید