سرباز پرنده فرانسوی از فراز کانال مانش عبور کرد

به گزارش طراحی وبسایت، فرانکی زاپاتا، مخترع هاوربورد فرانسوی، خاتمه توانست با موفقیت بر فراز کانال مانش پرواز نموده و از آن عبور کند.

سرباز پرنده فرانسوی از فراز کانال مانش عبور کرد

فرانکی زاپاتا، ملقب به سرباز پرنده ارتش فرانسه، در دومین کوشش خود توانست با هاوربورد اختراعیش از فراز کانال مانش عبور نموده و عملیات سوختگیری را نیز با موفقیت انجام دهد. زاپاتا پرواز خود را صبح روز یکشنبه از سانگت (Sangatte) واقع در ساحل شمالی فرانسه شروع نموده و در خلیج سنت مارگارت انگلستان به خاتمه رساند. به گزارش رویترز، این پرواز حدود 20 دقیقه طول کشید.

زاپاتا درباره پرواز خود بر فراز کانال چنین گفت:

من این شانس را داشتم که روی مکانی خاص فرود بیایم. تجربه ای بسیار خاص و زیبا بود. از خانواده و همسرم برای حمایت هایشان برای به انتها رساندن چنین پروژه سختی تشکر می کنم.

این مخترع درباره تجربه پروازش بیان کرد که از پرواز خود لذت برده و اصلا به دشواری آن و درد پاهای خود توجهی ننموده است.

زاپاتا، پیش تر قهرمان جت اسکی بوده و برای نخستین بار از نوآوری پروازی خود در جریان برگزاری رژه سالانه که به مناسبت روز ملی فرانسه (14 ژوئیه) برگزار گردید، رونمایی کرد. البته این مخترع فرانسوی در نخستین آزمایش خود در پرواز روی کانال در حین سوخت گیری به داخل دریا سقوط کرد؛ خوشبختانه در این حادثه آسیبی به وی وارد نشد. نکته قابل توجه اینکه پس از این سقوط وی مجبور شده است تا برای تعمیر پرنده خود روزانه 15 تا 16 ساعت زمان صرف کند.

پس از این پرواز موفقیت آمیز، هدف بعدی زاپاتا کار روی ماشین پرنده و عقد قرارداد آن است؛ ولی قبل از آن برای برطرف خستگی مدتی استراحت خواهد نمود.

زاپاتا با این اختراع خود توانست در روز رژه ارتش فرانسه و پرواز در آسمان پاریس به یکی از رویاهای بشر تحقق بخشد. در این رابطه، او با ارتش آمریکا و فرانسه همکاری داشته است و فرانسه در حدود 1.4 میلیون دلار برای آزمایش این اختراع وی هزینه نموده است. در این رابطه، سی ان ان به نقل از شبکه بی اف ام تی وی (BFMTV) چنین روایت نموده که فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه، برای استفاده نظامی از این اختراع جالب در ارتش فرانسه اظهار علاقه نموده است.

کانال مذکور پیش از این نیز شاهد انجام آزمایش اختراع های خاصی مانند هواناو (هاورکرافت)، بالن هوای گرم، مونو اسکی، گوندولا، قایق پدالو، گلایدر و پاراشوت بوده است. در بیست و پنجم سال 1909 میلادی، لویی بلریو (Louis Blériot)، از پیش گامان عرصه هوانوردی، نخستین پرواز بین قاره ای از اروپا به بریتانیا را با هواپیمای تک باله انجام داد. در سال 1875 نیز متیو وب (Matthew Webb)، تفنگدار دریایی بریتانیا، از ساحل دوور (Dover) انگستان تا کاله (Calais) فرانسه را در مدت 21 ساعت و 45 دقیقه شنا کرد.

منبع: کجارو / edition.cnn.com

به "سرباز پرنده فرانسوی از فراز کانال مانش عبور کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرباز پرنده فرانسوی از فراز کانال مانش عبور کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید