فعالیت 280 تعاونی در بخش کشاورزی استان همدان

به گزارش طراحی وبسایت، عضو هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور گفت: استان همدان با 280 تعاونی در توزیع نهاده ها و کود و سموم کشاورزی در جایگاه برتر کشور واقع شده است.

فعالیت 280 تعاونی در بخش کشاورزی استان همدان

عضو هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور در مراسم معرفی مدیر تازه تعاون روستایی استان گفت: شرکت های تعاون روستایی تا به امروز در زمینه های توزیع بذر، کود، سم های کشاورزی خوب عمل نموده اند و فعالیت های آنها باید در جهت تقویت تنظیم بازار، بسته بندی و فرآوده های غذایی کشاورزی تقویت گردد.

منوچهر توسلی گفت: در استان همدان 280 تعاونی بخش کشاورزی در استان همدان داریم که 120 تعاونی در روستا ها و 70 تعاونی فراوری نماینده و بقیه توزیعی هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: تعاون روستایی استان همدان سال جاری به عنوان تعاون روستایی برتر کشور معرفی شده است.

رضا بهراملو اضافه نمود: با یاری تعاونی های روستایی، سرانه فراوری محصول هر فراوری نماینده کشاورزی در استان همدان به 42 تن رسیده و این سرانه در کشور 29 تن است.

به گفته وی تعاونی روستایی در هزار روستای استان نقش محوری در تامین تغذیه مردم دارد و بر اساس برنامه ریزی اجرا شده با همکاری این تعاونی ها 80 درصد بذر غلات گندم، جو و کلزای استان را تشکل ها و شرکت های تعاونی تأمین می نمایند.

مدیر سابق تعاون روستایی استان گفت: از 50 مرکز خرید تضمینی استان 40 مرکز مربوط به تعاون روستایی است و از 28 هزار کشاورز فروشنده تضمینی گندم استان 20 هزار نفر به تعاونی ها فروش محصول داشته اند.

مجید مسلمی راد اضافه نمود: صادرات کشمش، سیر و سیب زمینی بیشتر از شرکت های تعاونی استان انجام می گردد و 60 درصد اراضی آبی و 40 درصد دیم استان زیر نظر شرکت های تعاونی واقع شده است.

در این مراسم از زحمات مجید مسلمی راد تقدیر و مسعود اکبری به سمت مدیر تعاون روستایی استان منصوب شد.

اکبری پیش از این رئیس جهاد کشاورزی شهرستان تویسرکان بود و مسلمی راد هم معاون توسعه و منابع سازمان جهاد کشاورزی استان شد.

طراحی وبسایت همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "فعالیت 280 تعاونی در بخش کشاورزی استان همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 280 تعاونی در بخش کشاورزی استان همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید