مانیکور و فال گیری در آرایشگاه های مردانه!

به گزارش طراحی وبسایت، آرایش مردان در کشور ما تقریبا یک دهه است که مد شده است؛ تا پیش از این آرایش، نه پیرایش، در میان مردان ایرانی به نوعی تابو بود و آرایشگاه رفتن برایشان صرفا اصلاح صورت و کوتاهی مو بود. کم کم آرایش داماد و تمیز کردن ابرو در میان جوانان باب شد و سبک های فشن مو درست کردن در آرایشگاه های مردانه مدرن رونق گرفت. دیگر مدت هاست فقط زنان موهای سفیدشان را با رنگ نمی پوشانند، بلکه رنگ کردن مو برای مردان هم عادی شده است و حتی مش و های لایت هم مشتریان خودش را در میان مردان دارد.

مانیکور و فال گیری در آرایشگاه های مردانه!

به گزارش طراحی وبسایت، روزنامه آسمان آبی نوشت: در سالن هایی که مراجعه کردیم، خدمات ناخن هم برای مردان انجام می شد. کاری که شاید در نگاه اول مختص زنان باشد اما به اعتقاد امروزی ها، داشتن ناخن های مرتب و تمیز می تواند به جذابیت مرد هم یاری کند.

درواقع در این سالن ها خدمات ناخن برای مردان با این استدلال انجام می گردد که ناخن هایشان را تمیز می نمایند یا ماسک صورت برای از بین بردن جوش هاست و قرار نیست از لوازم آرایشی استفاده نمایند. البته بعضی از سالن های پیرایش در تهران از سالن های آرایش زنان کم ندارند و این خدمات آرایشی هم در آن جاها انجام می گردد، اما در غالب سالن ها فقط متعادل سازی انجام می گردد.

به تازگی مد شده است بعضی ها از شابلون هم استفاده می نمایند و نام فوتبالیست موردعلاقه شان را روی سرشان حکاکی می نمایند. این همان فرهنگ وارداتی و مغایر با فرهنگ ماست.

پرورش آرایشگر در ایران فقط به آکادمی هایی منحصر است که چند ماه متقاضی را تحت آموزش قرار می دهند و آن ها بدون آن که از لحاظ آکادمیک آموزش ببینند، فقط به فن این کار واقف شده و آغاز به فعالیت می نمایند.

دانستن ابعاد مختلف فرهنگی، واردکردن مدل های وطنی و آن چه با جامعه ما سازگاری دارد، از نکات مهمی است که باید رعایت گردد، ولی متاسفانه امروزه اصلا به این موضوع نگاه فرهنگی نمی گردد و هر کسی که در خود توانایی اصلاح موی سر را می بیند به این کار اقدام می نماید و همین می گردد که گاه و بیگاه شاهد اتفاقاتی هستیم که با فرهنگ کشورمان سازگاری ندارند.

تصور کنید در آرایشگاه های زنانه چه اتفاقاتی می گذرد؟ چه خدماتی صورت می گیرد و چه پول هایی جابه جا می شوند؟ مسلما خود آرایشگرها موافق این هستند که مدل های مختلف و خدمات متنوعی در جامعه ارائه گردد. از خودشان که سوال می کنیم همه آن ها متفق القول به این موضوع صحه می گذرانند که هر مدلی که مخاطب از ما بخواهد برایشان انجام می دهند؛ چراکه درآمدشان در رضایت مشتری است. به هر صورت اگر نگاه آراستگی و صرفا جذابیت به این موضوع گردد، می تواند از لحاظ مالی به کشور هم یاری گردد.

این پول در دست مردم است که بین آن ها و آرایشگران می چرخد و ارزش کار آرایشگران را بیشتر مشخص می نماید.

فالگیرها جزو جدایی ناپذیر از محیط های زنانه هستند! این مسائل کم کم به محیط های مردانه هم سرایت نموده و در بعضی از سالن های مردانه هم این چنین هستند. یک قوری چای یا قهوه، کتاب های طلسم، مهره و ادوات ریزی که به سختی به چشم می آیند ابزار کار جادوگران آرایشگاه هاست.

هر یک از آن ها کارت ویزیت دارند و برای فالگیری باید از قبل نوبت مشخص کنید. این کار برای آن است که جادوگرها تنها در زمان هایی به آرایشگاه ها می آیند که مشتریان شان به حد نصاب رسیده باشند.

بخش دیگر آرایشگاه های مردانه بوتیک هایی است که تنها خرجشان چند ویترین است و اقلام محدود اما گران قیمتی از انواع لباس، ادکلن، زیورآلات، وسایل بهداشتی و پودرهای بدنسازی را می فروشند. این فروشندگان که سرمایه های اولیه کوچکی دارند بدون استثنا مدعی هستند اجناس خود را اگر لباس باشد از ترکیه، زیورآلات از تایلند و ایتالیا و لوازم آرایش را از کشورهای اروپای شرقی آورده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مانیکور و فال گیری در آرایشگاه های مردانه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مانیکور و فال گیری در آرایشگاه های مردانه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید