پارک ملی تراکای، کوچکترین پارک ملی لیتوانی

به گزارش طراحی وبسایت، پارک ملی تراکای | Trakai National Park در لیتوانی

وقتی صحبت از طبیعت و جاذبه های تاریخی می شود کشور لیتوانی، در شمال شرقی اروپا حرف های زیادی برای گفتن دارد چون اینجا مملوء از ساحل، کوه های ناهموار و البته شهرهای مجذوب کننده است. لیتوانی 5 پارک ملی دارد که در میان آن ها پارک ملی تراکای از مجذوب کننده ترین جاذبه های این کشور است پارکی که نه فقط طبیعتی دل انگیز بلکه آثار تاریخی زیادی را هم در خود جای داده است. می خواهیم درباره پارک ملی تراکای حرف بزنیم، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

پارک ملی تراکای، کوچکترین پارک ملی لیتوانی

لیتوانی 5 پارک ملی دارد که 4 تای آن ها در سال 1991 تاسیس شده اند یعنی درست همان سالی که این کشور به استقلال رسید. به محض اینکه لیتوانی به استقلال رسید دولت تعداد از زمین های بکر را به پارک ملی تبدیل کرد تا از طبیعت آن ها محافظت کند. یکی از پارک هایی که در همان سال تاسیس شد تا از بناهای فرهنگی و تاریخی و همینطور طبیعت بکر اطراف محافظت گردد پارک ملی تراکای بود، پارکی که در بخش های شرقی لیتوانی، در نزدیکی ویلنیوس، مرکز لیتوانی واقع شده است و در میان 5 پارک ملی کشور، کوچکترین آن هاست.

اینجا میراث فرهنگی و تاریخی ست که به خوبی وقایع و دوران مهم تاریخی لیتوانی و اروپای شرقی را منعکس می کند، در واقع، در این محل گنجینه های طبیعی و تنوع چشم اندازها شرایط خوبی را برای زندگی به وجود آورده است برای همین این منطقه از 4 هزار سال قبل از میلاد مورد توجه انسان ها قرار گرفت اما اوج اهمیت آن به قرن های 13 و 14 برمی گردد.

تراکای، ریزورتی تاریخی و تفریحی ست که در نزدیکی ویلنیوس قرار گرفته و اگر می خواهید از شلوغی های شهر فاصله بگیرید به راحتی می توانید سفری یک روزه به آنجا ترتیب دهید. این شهر که قدمتش به قرن 13 برمی گردد پارک ملی تاریخی تراکای را در خود جای داده است که تنها پارک ملی تاریخی اروپاست و گردشگران زیادی را محسور جذابیت های طبیعی و تاریخی خود می کند. پارک ملی تراکای با 8200 هکتار مساحت و حدود 32 دریاچه فقط 25 کیلومتر تا ولنیوس مرکز لیتوانی فاصله دارد و گردشگران به راحتی می توانند به آنجا برسند. همین که کمی از شهر ویلنیوس فاصله گرفتید و از پلی چوبی روی دریاچه گذشتید گشت و گذار در منطقه پارک ملی تراکای با چشم اندازهای خیال انگیزش شروع می گردد.

چشم اندازهای این پارک به دو قسمت تقسیم بخش های زیادی از این پارک پر از جذابیت های زیبای طبیعی ست و بخش دیگر جاذبه هایی ست که از طریق انسان ها شکل گرفته است چون اهمیت تاریخی تراکای در قرن های 13 و 14 شروع شد. پارک ملی تراکای دریاچه ها، تالاب ها و تپه هایی زیادی را در خود داده که چشم اندازهایی خارق العاده را برای پارک به ارمغان آورده اند. وجود تعداد زیادی دریاچه باعث شده که اینجا در ماه های گرم سال تفریحات خنک و لذتبخشی داشته باشد. چشم اندازهای پارک ملی تراکای همه گردشگران را تحت تاثیر قرار می دهد چون تقریبا 1/5 این ناحیه پوشیده از آب است. دریاچه ها و تالاب ها، تفریحات متنوعی را در این پارک به وجود آورده اند، می توانید در این آب ها تفریحات زیادی مثل شنا و قایق سواری انجام دهید.

پارک ملی تراکای شهر تاریخی تراکای، دریاچه ها، جنگل ها و روستاهای اطراف را در برگرفته است. حتما با دیدن قلعه ای قرون وسطایی در وسط یک پارک ملی طبیعی تعجب کرده اید اما این قلعه و دیگر اثار تاریخی ویژگی منحصر به فرد چارک ملی تراکای هستند که باعث شده اینجا به پارک ملی تاریخی تراکای معروف گردد. یکی از مهمترین جاذبه های شهر و البته پارک ملی تراکای قلعه جزیره (Island Castle) است که میزبان فستیوال قلعه می باشد. ارزشمندترین جاذبه پارک قلعه تراکای است، در مرکز تاریخی پارک قلعه ای زیبا قرار گرفته که بدون شک بخش زیادی از محبوبیت پارک به خاطر وجود آن است. هر چند در جای جای پارک آنقدر دریاچه و جنگل هست که که طبیعت گردان را با دنیایی از جذابیت روبرو می کنند. قلعه جزیره که در قرن 15 ساخته شده یکی از پربازدید ترین جاذبه های لیتوانی است و از سال 1962 در آن موزه ای تاریخی برپا شده است.

قلعه جزیره با چندین موزه به خودی خود جاذبه ای دیدنیی و نماد هویت لیتوانی است مخصوصا این که برای رسیدن به آن باید سوار قایقی چوبی شوید و در میان آب های نیلگون قایق سواری لذت بخشی را تجربه کنید. قلعه تراکای در جزیره ای در وسط دریاچه واقع شده است و برای رسیدن به آن می توانید با ساعتی 3 یورو قایق کرایه کنید. از آن جایی که دریاچه ها و جزیره های زیادی در این پارک هست برای رفت و آمد باید از پل ها و قایق های زیادی استفاده کنید.

در داخل و اطراف تراکای دریاچه های زیادی هست که بزرگ ترین آن ها دریاچه Galve به مرکز ورزش های آبی لیتوانی تبدیل شده است. 1/3 این پارک را جنگل های زیبا تشکیل می دهند که با فضاهای سبز و درختان زیبایی خیال انگیزی را به منطقه داده اند. هر سال که می گذرد محبوبیت تراکای بیشتر و بیشتر می گردد به طوری که به عنوان یک منطقه تفریحی شلوغ میزبان رویدادهای بین المللی مثل فستیوال بالون هاست. پارک ملی تراکای طرفداران زیادی دارد و هر سال حدود 300 هزار نفر از آن دیدن می کنند. اطراف تراکای با روستاهای قدیمی و قلعه های باستانی نه فقط علاقمندان به تاریخ بلکه عاشقان طبیعت را هم به خود جذب می کنند. در حفاظتگاه های طبیعی وارنیکای و پلومنای گونه های نادر پرندگان و گیاهی زیادی هست.

منبع: visitlithuania.net

منبع: الی گشت

به "پارک ملی تراکای، کوچکترین پارک ملی لیتوانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک ملی تراکای، کوچکترین پارک ملی لیتوانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید