چگونه ترکیب رنگ مبلمان اداری مناسب را برای محیط کار خود انتخاب کنیم؟

به گزارش طراحی وبسایت، خبرنگاران ؛ انتخاب ترکیب رنگ مبلمان اداری یکی از کار های سخت و مجذوب کننده در هنگام تصمیم گیری مییباشد. درانتخاب رنگ مناسب مبلمان اداری، فاکتورها و عوامل مختلفی تاثیر گذارمی باشد زیرا این رنگ ها باید متناسب با کار و حرفه شما انتخاب گردد پس با ما همراه باشید تا نکات انتخاب رنگ مبلمان اداری به شما بگوییم.

چگونه ترکیب رنگ مبلمان اداری مناسب را برای محیط کار خود انتخاب کنیم؟

انتخاب رنگ مبلمان اداری

همانطور که میدانید انتخاب رنگ مبلمان اداری به خصوص انتخاب و خرید میز اداری و صندلی اداری به فاکتورهای مختلفی مربوط میباشد. در ابتدا فاکتور ها را به صورت الویت بندی بچینید و برای انتخاب و خرید لوازم اداری خود اقذام کنید. مثلا ابتدا رنگ سازمانی خود را در نظر بگیرید یا تصور کنید رنگ ها چه تاثیری بر خلق و خوی و رفتار کارمندان و مشتریان شما می گذارد.

به طور معمول بیشتر شرکت ها و ادارات خاص طرح ها و رنگ های سازمانی و مخصوص به خود را دارند تا منعکس کننده نوع فعالیت و برند آن ها باشد.مثلا شرکت های حقوقی و مالی به طور معمول از رنگ خهای سرد و خنثی مانند قهوه ایی و خاکستری برای نشان دادن جدیت کار خود استفاده میکنند و شرکت های استارتاپی از رنگ های شاد و روشن استفاده میکنند تا فضای پویا وشاد خود را نشان دهند.

تاثیر اولیه انتخاب رنگ مناسب و درست بر روی مشتریان بسیار مهم تر از چیزی است که تصور می کنید در واقع انتخاب رنگ درست بازتاب و منعکس کننده فضای خلاق و شاد کار شما میباشد؛ بنابراین توجه به ظریف ترین و کوچکترین نکات نیز ذارای اهمیت زیادی می باشد.

شاید الان به فکر تغییر دکوراسیون محیط کار خود افتاده باشید اما در نظر بگیرید برای استفاده از رنگ های مناسب احتیاجی به تغییر دکوراسیون نمی باشد و با استفاده از کمی رنگ در مبلمان اداری میتوانید روحی تازه به محل کار خود ببخشید .

برترین ترکیب رنگ برای مبلمان اداری

امروه سبک مدرن یکی از برترین انتخاب ها برای محیط کاری می باشد و شما با استفاده از پارتیشن های اداری میتوانید فضا را به قسمت های مختلف تقسیم کنید و متناسب با کار هر بخش رنگ مخصوص آن را انتخلب نمایید.

حال دایره رنگی را در نظر بگیرد، رنگ های قرمز و زرد و آبی درواقع مثلث مرکزی این چرخه هستند و نمیتوانند با ترکیب رنگ های دیگر به این 3 رنگ برسید زیرا این رنگ ها، رنگ های خالص به حساب می آیند و شما میتوانید با ترکیب 2 رنگ از این 3 رنگ به رنگ های فرعی دیگری دست پیدا کنید.

بیشترین رنگ هایی که در انتخاب ترکیب رنگ مبلمان اداری و رنگ های دکوراسیون استفاده میشوند عبارت اند از سفید، آبی،قرمز، سبز، زرد، قهوه ایی و خاکستری میباشد.

نقش رنگ دفتر کار بر روحیات افراد

هر یک از رنگ ها از دیدگاه روانشناسی دارای ویژگی های خاصی است با ما همراه باشید تا این ویژگی ها را باهم آنالیز نماییم:

رنگ سفید

رنگ سفید یکی از کاربردی ترین رنگ های فضای های اداری میباشد و به راحتی با تمامی رنگ های گرم و سرد و خنثی ترکیب می گردد. یکی از دلایلی که از رنگ سفید به تنهایی نباید استفاده نکنید این است که این رنگ خالص میباشد و حس کسالت و بی روح بودن را به شما القا می کند.

به طور مثال اگر دیوار های شما سفید میباشد بهتر است در هنگام خرید صندلی های اداری از رنگ های دیگر استفاده نمایید تا فضای کسالت آمیزی برای محیط خود ایجاد نکرده باشید

رنگ آبی

می خواهید فضای کاری آرامبخش داشته باشید؟ پیشنهاد میکنیم از رنگ آبی برای فضای کار خود بهره ببرید، بعلاوه ترکیب رنگ آبی با سبز و زرد به محیط شما حس قدرت و مدرن بودن را نیز تزریق می کند

رنگ قرمز

از رنگ قرمز به صورت غالب نمیتوان به صورت گسترده استفاده کرد و بهتر است با ترکیب رنگ هایی مانند رنگ سفید و مشکی به کار برورد تا زیبایی بیشتری به محیط کار بدهد به طور مثال اگر بخشی از دیوار شما قرمز است بهتر است از میز های اداری با رنگ مشکی استفاده نمایید

رنگ خاکستری

این رنگ برای محیط هایی است که به آرامش و حفظ تمرکز بیشتری احتیاج دارند مناسب است ولی باید در کنار رنگ هایی مانند سفید یا مشکی انتخاب کنید البته در نظر داشته باشید ترکیب رنگ انواع تناژ رنگ خاکستری با انواع رنگ شاد مانند رنگ زرد و نارنجی و... محیطی پویا برای شما ایجاد میکند

رنگ قهوه ایی

اگر دوست دارید فضایی ایجاد کنید که حس قدرت را به مراجعین و کارمندان شما القا کند ترکیب رنگ قهوه ایی با رنگ های طلایی و زرد را به شما پیشنهاد میکنیم بعلاوه رنگ قهوه ایی یکی از رنگ های کاربردی برای انواع میز های اداری می باشد.

رنگ سبز

یکی از ویژگی های مهم رنگ سبز القای حس اعتدال است.در نظر داشته باشید رنگ سبز حس اعتماد و آرامش را به کارمندان و مراجعین شما میدهد همچنن میتوانید از این رنگ در ترکیب رنگ مبلمان اداری خود با تمامی رنگ ها استفاده نمایید

رنگ زر:

به طور معمول از رنگ زرد برای محیط های مدرن و پویا استفاده میکنند و ترکیب این رنگ با رنگ های خنثی و رنگ هایی مانند آبی و سفید یکی از رنگ های دارای هوادار در بین محیط های استارتاپی می باشد

اهمیت ترکیب رنگ مبلمان اداری در دکوراسیون اداری

یکی از لوازم و تجهیزات مهم دفاتر، مبلمان اداری میباشد شما به راحتی میتوانید رنگ مبلمان خود را با دیوار ها و کفپوش ها و انواع پارتیشن های اداری ترکیب نمایید. معمولا دفاتر و محیط های بزرگ کاری در انتخاب رنگ مشکل خاصی ندارند اما در انتخاب ترکیب مبلمان اداری در محیط های کوچک احتیاج است بیشتر دقت کنید.

در ادارات کوچک بهتر است از رنگ های روشن استفاده نمایید تا فضای کار شما بزرگتر به نظر برسد و برای اتاق های بزرگتر باید از رنگ های تیره استفاده نمایید. اگر دوست دارید ترکیب رنگی داشته باشید تا عموم مردم از آن لذت ببرند توصیه میکنیم از رنگ های خنثی مانند خاکستری و سفید استفاده نمایید.

بعلاوه رنگ های تیره تر برای مبلمان اداری و رتگ کفپوش ها مناسب تر هستند و فضای کار شما را شیک و زیبا مینماید.

اگر پروژه های اداری شرکت مبلمان اداری راما را ببینید میتوانید در انتخاب ترکیب رنگ مبلمان اداری مناسب ایده بگیرید و برترین ترکیب را برای محیط خود بهره ببرید.

سخن آخر

انتخاب ترکیب رنگ مبلمان اداری با محیط کاری خود به سبکی که نشان دهنده برند و تجارت شما باشد نکته مهمی است که نمیتوانید از آن چشم پوشی نمایید. همانطور که درمتن بالا نیز مشاهده کردید هر رنگ خواص خود را دارد.

مثلا رنگ قهوهایی به درستی حس قدرت را القا میکند و رنگ سبز حس امنیت را به کارمندان و مراجعین شما القا میکند بنابراین در انتخاب ترکیب رنگ مبلمان اداری به حیطه کاری، نورپردازی و متراژ محیط کار خود توجه کنید و برترین ترکیب رنگ را برای مبلمان اداری خود بکار ببرید

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "چگونه ترکیب رنگ مبلمان اداری مناسب را برای محیط کار خود انتخاب کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه ترکیب رنگ مبلمان اداری مناسب را برای محیط کار خود انتخاب کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید