گران ترین کیسه برنج پاکستانی؛ کیلویی 75 هزار تومان

به گزارش طراحی وبسایت، خبرنگاران- قیمت برنج خارجی درجه یک شهریور پارسال براساس آمار های رسمی نهایتا کیلویی 46 هزار تومان بوده، اما درعرض یک سال این عدد از مرز کیلویی 70 هزار تومان عبور نموده است.

گران ترین کیسه برنج پاکستانی؛ کیلویی 75 هزار تومان

به گزارش طراحی وبسایت؛ داده های مرکز آمار نشان می دهد یک سال قبل برنج خارجی درجه یک به طور میانه 40 هزار تومان به فروش می رسیده و کف قیمت برنج خارجی درجه یک کیلویی 35 هزار تومان بوده است. الان برنج پاکستانی نفیس کیلویی 75 هزار تومان فروخته می گردد. خرید برنج پاکستانی طبیعت کیلویی 74 هزار تومان خرج برمی دارد و قیمت برنج پاکستانی بیتمز به کیلویی 73 هزار تومان رسیده است.

قیمت برنج پاکستانی نفیس در کیسه 10 کیلویی به 750 هزار تومان رسیده است. یعنی کیلویی 75 هزار تومان قیمت دارد و معادل برنج های نیم دانه طارم، فجر، عنبربو، ندا و بقیه برنج های مقرون به صرفه قیمت ایرانی فروخته می گردد. همین برنج پاکستانی برند نفیس ابتدای سال کیلویی 60 هزار تومان قیمت داشت و شهریور پارسال آن را کیلویی 43 هزار تومان می فروختند. یک سری از خریداران قبلی برنج پاکستانی نفیس آن را برترین گزینه پاکستانی بازار معرفی می نمایند، اما مثلا آنطرف بخشی از خریداران برنج پاکستانی نفیس از عطر و میزان آن بعد از دم کردن راضی نبودند.

قیت برنج پاکستانی طبیعت به کیلویی 74 هزار تومان رسیده است. چون کیسه 10 کیلویی آن را 740 هزار تومان می فروشند که این عدد 30 هزار تومان بیشتر از ماه قبل است و وقتی مثلا به ابتدای سال نگاه می کنیم، پی به چهش 25 درصدی قیمت آن می بریم. فروردین سال جاری همین کیسه 10 کیلویی برنج پاکستانی طبیعت 590 هزار تومان - کیلویی 59 هزار تومان- ارزش داشته است.

برنج پاکستانی بیتمز یکی دیگر از کیسه های گرانقیمت خارجی در خرده فروشی هاست. کیسه 10 کیلویی آن را 730 هزار تومان می فروشند تا ارزش هر کیلو از آن را معادل 73 هزار تومان درنظر بگیریم. البته منظورمان کیسه های آبی رنگ برند بیتمز است که به نام برنج سفید پاکستانی فروخته می گردد وگرنه کیسه 10 کیلویی برنج پاکستانی بیتمز به نام برنج سوپرکرنل 715 هزار تومان قیمت دارد.

قیمت برنج پاکستانی خوشبخت به کیلویی 71 هزار تومان رسیده است. کیسه های قرمزرنگ و 10 کیلویی آن را در فروشگاه های زنجیره ای و خرده فروشی ها 710 هزار تومان می فروشند که این عدد نسبت به هفته های قبلی تفاوتی ندارد، اما درمقایسه با ابتدای سال شاهد جهش تقریبا 25 درصدی قیمت برنج پاکستانی خوشبخت هستیم. یک سری از خریداران قبلی برنج پاکستانی خوشبخت می گویند، نباید از عطر و طعم آن انتظار زیادی داشته باشیم و بخشی از آن ها ترکیب برنج پاکستانی خوشبخت را با نمونه های ایرانی توصیه می نمایند.

خرید برنج پاکستانی ستایش کیلویی 60 هزار تومان خرج برمی دارد. در نیمه شهریور سال جاری کیسه های 10 کیلویی برنج پاکستانی ستایش را 600 هزار تومان می فروشند که این عدد نسبت به ابتدای سال حدود پنج درصد، اما درقیاس با شهریور پارسال تقریبا 35 درصد بیشتر است. کامنت های خریداران قبلی برنج پاکستانی ستایش تاحدود زیادی فرق دارد. بخشی از آن ها از عطر و طعم برنج پاکستانی ستایش نوشتند و آن را با نمونه های ایرانی مقایسه کردند و آنطرف یک سری از خریدارن اساسا از خریدشان منصرف شدند.

برنج پاکستانی برند بابک هم کیلویی 60 هزار تومان قیمت دارد. الان کیسه های 10 کیلویی آن را 600 هزار تومان می فروشند و بدنیست بدانید شهریور 1401 یعنی یک سال قبل همین کیسه تقریبا 416 هزار تومان قیمت داشته است. به این ترتیب در عرض یک سال نزدیک 45 درصد به قیمت برنج پاکستای بابک اضافه شده است. برنجی که مثل بیشتر برنج های گرانقیمت خارجی در دسته برنج های دانه بلند قرار می گیرد و به نام برنج سوپربناماتی فروخته می گردد.

گران ترین کیسه برنج خارجی

برند

وزن

قیمت

نفیس

10 کیلو

750 هزار تومان

طبیعت

10 کیلو

740 هزار تومان

بیتمز

10 کیلو

730 هزار تومان

خوشبخت

10 کیلو

710 هزار تومان

ستایش

10 کیلو

600 هزار تومان

بابک

10 کیلو

600 هزار تومان

منبع: فرارو

به "گران ترین کیسه برنج پاکستانی؛ کیلویی 75 هزار تومان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گران ترین کیسه برنج پاکستانی؛ کیلویی 75 هزار تومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید