گردشگری مغفول مانده و احتیاج به تحول دارد

به گزارش طراحی وبسایت، ایرنا/ براساس سخنان رئیس اتاق بازرگانی ایران و آخرین اخبار بدست رسیده، گردشگری مغفول مانده و احتیاج به تحول دارد.

گردشگری مغفول مانده و احتیاج به تحول دارد

غلامحسین شافعی در هجدهمین جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران که در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار گردید، حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را بین خانواده بخش خصوصی امیدبخش دانست و گفت: سالهاست گردشگری مورد بی مهری قرار گرفته و آنچنان که باید از ظرفیت های این حوزه استفاده نشده است.

او با اشاره به اهمیت توجه به میراث فرهنگی و آثار تاریخی اضافه نمود: شیوع کرونا این صنعت را به ورشکستگی کشانده و فعالان این حوزه گویی بی پناه رها شده اند. احیای این حوزه به اقدامات مبتنی بر برنامه و با اتکا بر علم احتیاج دارد. اگر ظرفیت های این حوزه با تغییر رویکرد و برنامه ریزی انجام گردد، شاهد تحولی بزرگ در این عرصه خواهیم بود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران ابراز امیدواری کرد که این تحول در دوره مهندس ضرغامی محقق گردد.

استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور برای یاری به جهش مالی و مقابله با ایران هراسی

علی اکبر عبدالملکی، رئیس کمیسیون گردشگری و کسب وکارهای وابسته اتاق بازرگانی ایران با اشاره به تجارب و خلاقیت های ضرغامی در گذشته اضافه نمود: انتظار می رود در زمان وزارت جنابعالی تحول بنیادی در این وزاتخانه انجام گردد.

او با بیان اینکه با اتمام ذخایر نفتی جایگزینی بهتر از گردشگری نمیتوان یافت، اضافه نمود: برای ایجاد جهش مالی و مقابله با ایران هراسی میتوان از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور برای سرمایه گذاری و معرفی ظرفیت های کشور استفاده کرد.

رئیس کمیسیون گردشگری و کسب وکارهای وابسته اتاق بازرگانی ایران به استفاده از بکارگیری ظرفیت های اتاق بازرگانی ایران و اتاق بازرگانی سایر کشورها برای معرفی ایران و جاذبه های آن در عرصه بین الملل اشاره نمود که با برنامه ریزی هدفمند می تواند به اتفاقات مثبتی منجر گردد.

عبدالملکی بعلاوه به گردشگری مذهبی به عنوان یک ظرفیت اشاره نمود و گفت: در این نوع گردشگری احتیاجمند قوانین نوین و ساختارشکن هستیم. با همکاری مراجع و علما، اتاق بازرگانی، مجلس شورای اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تشکیل کمیته فقه گردشگری میتوان راه چاره هایی برای توسعه پایدار شناسایی و اجرایی کرد.

او بعلاوه به ارائه پیشنهادهایی از جمله بکارگیری ظرفیت های اتاق بازرگانی در زمینه پژوهش های مربوط به گردشگری، همکاری با آموزش پرورش برای تعریف دروس مربوط به گردشگری برای دانش آموزان اشاره نمود.

منبع: همگردی

به "گردشگری مغفول مانده و احتیاج به تحول دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری مغفول مانده و احتیاج به تحول دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید