8 پارک معروف تفریحی در دبی

به گزارش طراحی وبسایت، در سفر به دبی این پارک ها را از دست ندهید

در این گزارش فهرستی از برترین پارک های شهر دبی ارائه شده و کلیه اطلاعات لازم شامل هزینه ها، پارک های مناسب جهت برپا کردن باربیکیو و تهیه کباب؛ پارک های ساحلی، پارک های دارای تجهیزات بازی، دریاچه ها ، باغ ها و موارد مشابه ارائه خواد شد. به طور کلی در این رابطه باید بگوئیم زندگی در صحرا به معنی عدم دسترسی به فضای سبز نیست. با خبرنگاران همراه باشید تا اماکن خوش چشم انداز و زیبای دبی را به شما معرفی کنیم.

8 پارک معروف تفریحی در دبی

پارک و تالاب البرشا AL BARSHA POND PARK

برای پیدا کردن این پارک می توان مرکز خرید و بازار Ripe Market را به عنوان راهنما در نظر گرفت و به آن جا رفت، پارک البرشا دقیقا در کنار این بازار قرار دارشته و محلی خوبی برای گذران وقت محسوب می گردد. از تاریخ بیست و هشتم نوامبر به بعد، این پارک در ساعات غروب شنبه ها میزبان یک بازار شبانه است که در آن ترکیب هیجان انگیزی از ورزش ها نیز ارائه می گردد. زمین تنیس، بسکتبال، پیست دوی خانوادگی به مسافت یک و نیم کیلومتر و جهتهای ویژه دوچرخه، فضای ایده آلی برای خانواده ها فراهم نموده است تا ساعاتی خوش را در آن بگذرانند و نکته جالب درباره این پارک این است که این محل هیچگاه شلوغ و پر ازدحام نبوده و آرامش افراد در آن مختل نمی گردد.

در مرکز این پارک یک تالاب دریاچه مانند قرار گرفته است که از آن استفاده ای نشده و فقط امکان پیاده روی در جهت یک و نیم مایلی حاشیه آن وجود دارد. این منطقه دارای آرامش و سکوت بسیار مطلوبی بوده و این سکوت به ندرت به وسیله بعضی از گردشگران و رهگذران شکسته می گردد. در حاشیه این منطقه چمنزار بسیار زیبایی گسترده شده که محل مناسبی برای پیک نیک و برگزاری جشن های کوچک محسوب می گردد. لازم به ذکر است دوچرخه سواری نیز در این پارک آزاد بوده و منعی ندارد. ورود به این پارک رایگان بوده و ساعت کاری آن از روزهای یکشنبه تا پنج شنبه از 8 صبح تا 11 شب و روزهای آدینه و شنبه از 8 تا 11 و نیم شب است.

پارک زابیل ZABEEL PARK

با توجه به اینکه بخشهای بزرگی از پارک صفا در شهر دبی به علت اجرای طرح کانال و آبراهه مرکزی دبی تخریب شد، این پارک مورد توجه اهالی شهر قرار گرفته و به عنوان جایگزین صفا پارک معرفی شده است. هر روز صبح در این پارک به صورت رسمی بازاری محلی بر پا می گردد که در محدوده دروازه شماره دو این پارک قرار گرفته است. در این بازار صدها دست فروش با ارائه انواع اشیا دست دوم، لباس، کتاب، غذاهای ارگانیک و ساندویچ ها و برگرهای تازه به مشتریان خدمات ارائه می نمایند. در این پارک تعداد زیادی محل ویژه باربیکیو و تهیه کباب وجود داشته و یک دریاچه با امکانات قایقرانی، پیست دوی خانوادگی، جهتهای دوچرخه سواری و قطار گردشگری از دیگر امکانات آن محسوب می گردد. افرادی که وقت کمی داشته و می خواهند گوشه و کنار این پارک را تماشا نمایند می توانند از این قطار گردشگری استفاده نموده و بخش های مختلف پارک زابیل را ببینند. در درختان و گوشه و کنار این پارک گونه هایی از طوطی زندگی نموده و از فضای تدارک دیده شده به وسیله 10 هزار درخت شامل 3 هزار نخل، نهایت استفاده را برده و تکثیر شده اند. لازم به ذکر است در این پارک برای نخستین بار در نمایشگاه دبی 2020 با عنوان لاتین Dubai Expo 2020 از نخل های هوشمند استفاده شد. تم و موضوع این نمایشگاه ارتباط ذهنی- ساخت آینده عنوان شده بود. این درختان نخل هوشمند برای افراد حاضر در این پارک اینترنت وای فای رایگان پر سرعت تدارک دیده و بعلاوه در این نخل ها، امکانات ویژه ای برای شارژ سریع تلفن های همراه تعبیه شده است. بازدید از این پارک به همه کسانی که به دوبی سفر می نمایند توصیه می گردد. هزینه ورودی این پارک 5 درهم برای هر نفر بوده و برای قایق سواری نیز باید مبلغ 40 درهم پرداخت کنید. ساعات کاری پارک زابیل از روز یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 تا 11 بوده و در روزهای پنج شنبه تا شنبه 8 تا 11 و نیم شب.

پارک خور CREEK PARK

اگر شما دارای فهرستی از پارک های دبی هستید که بر اساس اهمیت قصد تماشا آن ها را دارید، باید به پارک خور یا نهر آب در دبی سر بزنید. این پارک بسیار وسیع بوده و دارای امکانات باربیکیو و تهیه کباب است. درختان، فضای سبز و زمین های بازی متعددی در این پارک قرار داشته و بعلاوه تعدادی کافه و رستوران در آن به مشتریان خدمات مورد احتیاج را ارائه می نمایند. آرامش در این محیط و چمنزارهای پارک دقیقا همان چیزی است که به آن احتیاج دارید. علاوه بر موارد فوق در کنار پارک خور، یک پارک دلفین ها Dolphinarium ، شهر بازی بچه ها و پیست اتوموبیل های کابلی کنار نهر نیز وجود دارد که به این ترتیب تمامی احتیاجمندی های هر فردی را تامین خواهد نمود. در این پارک همیشه تعداد زیادی از خانواده ها در کنار هم گرد آمده و ساعات خوشی را می گذرانند. این پارک بعلاوه محلی برای گردهمائی های محبت آمیز بوده و در بسیاری از موارد شاهد افرادی هستید که در گروه های کوچک زیر سایه درختان آن جمع شده و به نواختن سازهایی مانند گیتار می پردازند. در این پارک همیشه چیزهای زیادی برای تماشا وجود دارد و در بعضی موارد گروه های هنری اقدام به اجرای زنده برنامه در فضای باز می نمایند. هزینه ورودی 5 درهم و ساعات فعالیت از روز یکشنبه تا چهار شنبه 8 صبح تا 10 شب و پنج شنبه تا شنبه 8 صبح تا 11 شب.

باغ جادوئی دبی DUBAI MIRACLE GARDEN

اگر در پی جستجوی باغ گل در دبی هستید، هیچ مکانی بهتر از این باغ گل 72 هزار متر مربعی در شهر برای شما وجود ندارد. البته افتتاح این باغ با کمی تاخیر رو به رو شده و سخنگوی آن به تازگی اظهار داشت باغ جادویی با طراحی تازه آماده بهره برداری بوده و امکان استفاده از آن وجود دارد. این پارک به قدری زیبا است که تقریبا نمی توان لذت قدم زدن در آن را به ویژه در ساعات اولیه صبح نادیده گرفت. خوشبختانه در این پارک خبری از حشرات نبوده و در فضایی مشتمل بر 45 میلیون گل شما حتی یک زنبور را نیز مشاهده نمی کنید. لازم به ذکر است در امسال روزنامه دیلی تلگراف بریتانیا با معرفی این باغ گل در دبی، آن را با یکی از عجایب هفت گانه دنیای باستان یعنی باغ های معلق بابل مقایسه نموده و تماشای آن را به همه کسانی که به دبی سفر می نمایند توصیه نموده است. در کنار این پارک، باغ پروانه های دبی یا Dubai Butterfly Garden در فضایی سرپوشیده وجود دارد. این باغ دارای ورودی مجزا بوده و برای تماشا آن باید بلیط تهیه کنید. در این پارک شما با طراحی و ترکیب رنگ بندی زیبای محیطی روبرو شده و سقف گنبدی زیبای آن هزاران گونه پروانه جمع آوری شده از نقاط دنیا را زیر چتر حمایت خود گرفته و این پروانه ها در این محل زندگی آسوده و راحتی را دارند. هزینه ورودی باغ جادوئی 30 درهم و باغ پروانه ها 50 درهم بوده و ساعات بازدید از این باغ ها نیز براساس جدول زمان بندی زیر است: یک شنبه تا پنج شنبه 9 صبح تا 9 شب و آدینه و شنبه 9 صبح تا 11 شب.

پارک ساحلی المزار AL MAMZAR BEACH PARK

این پارک بنا به دلایل متعددی از جمله وجود پنج ساحل مجزا، محوطه ای با بیش از 6 هزار گیاه، هزار و ششصد اصله نخل خرما، 300 درخت نارگیل و فضای سبز فوق العاده زیبا؛ دارای معروفیت است. این پارک بعلاوه یکی از سرسبزترین بخش های شهر به شمار می رود.

محل اقامت شما در هر بخش از دبی که باشد به راحتی امکان دسترسی به این پارک زیبا را خواهید داشت اما منظره این مجموعه از بلندای آسمان خراش شارجه بسیار زیبا و تماشای تر است. این پارک زیبا را می توان از معدود پارک های دبی قلمداد کرد که شما می توانید به راحتی یک روز کامل خود را در آن سپری کنید. وجود دریای زیبا در فضای درختان و گیاهان به صورت آشکاری بر زیبایی و ارزش این پارک افزوده است اما این ساحل زیبا تنها مزیت و منطقه مورد استفاده در پارک المزار محسوب نشده و طراحی 30 محوطه باربیکیو، ترن گشت داخلی پارک، زمین های متعدد فوتبال، بسکتبال، والیبال و دهلیزهای زیبا با طراحی نور و سایه داخلی تنها بخشی از زیبایی ها و امکانات متعدد این پارک محسوب می شوند. اگر شما برای سپری کردن یک روز کامل در این پارک برنامه ریزی نموده اید، به شما توصیه می کنیم یکی از اتاقک ها یا کابین های بسیار جالب و راحت موجود در منطقه ساحلی را اجاره نموده و با خیال راحت به گشت و گذار پرداخته و سپس در آن استراحت کنید. قیمت اجاره این کابین ها برای یک روز حدود 200 درهم بوده و ورودی پارک نیز برای هر نفر 5 درهم و برای هر ماشین 30 درهم در نظر گرفته شده است. ساعات کاری پارک برای روزهای یکشنبه تا چهارشنبه، 8 صبح تا 10 شب و برای روزهای پنج شنبه تا شنبه 8 صبح تا 11 شب است.

صفا پارک SAFA PARK

این پارک به عنوان سلطان پارک های شهر دبی شناخته می گردد البته این لقب نه به معنی بهتر بودن آن از دیگر پارک ها، بلکه به علت قدیمی تر بودن آن است. صفا پارک در سال 1975 میلادی افتتاح شده قدمت آن تقریبا به میزان خود امارات متحده عربی است. طی بیش از 40 سال تاریخ این پارک، ده ها پروژه عمرانی و بهینه سازی در آن اجرا شده و کوشش شده تا امکانات و شرایط آن به روزرسانی گردد. لازم به ذکر است بخشی از این پارک در جریان ساخت کانال و آبراه اصلی شهر دوبی تخریب شده و به همین علت مساحت آن نسبت به گذشته، کوچکتر شده است. این پارک در گذشته دارای فضای باز و سرسبز وسیعی بوده چمنزارهای پهناوری داشت به طور تقریبی 80 درصد این پارک در گذشته دارای فضای سبز بوده و در آن بیش از 16 هزار بوته و درخت کاشته شده بود. به همین علت هنوز پس از کوچک شدن و اجرای عملیات عمرانی در آن؛ پارک صفا یکی از محبوب ترین پارک های شهر دبی محسوب می گردد. بهای بلیط ورودی پارک 3 درهم بوده و ساعات کاری آن از روزهای یکشنبه تا چهارشنبه 8 صبح تا 10 شب و از روز پنج شنبه تا شنبه نیز 8 صبح تا 11 شب است.

پارک مشرف Mushrif Park

باید در نظر داشت که اقلیم شهر دبی، بیابانی بوده و وجود فضای سبز در این شهر ماحصل فعالیت طبیعت منطقه محسوب نمی گردد. به طور طبیعی نباید در دبی انتظار وجود چمنزار را داشته باشید و تمامی چمنزارهای ایجاد شده در این شهر ناشی از فعالیت و کوشش انسانی است. این پارک دارای مجموعه ای بی نظیر و کامل از گیاهان بومی منطقه بوده و با شیبی طبیعی به عنوان زیستگاه نوعی درخت بومی به نام قاف بوده که در آن گروه هایی از پرندگان زندگی نموده و محلی مناسب برای تماشا طبیعت بومی منطقه و پرندگان آن به شمار می رود. بر اساس آمارهای اعلام شده، در این پارک بیش از 100 گونه درخت وجود داشته و نوعی جغد بومی منطقه نیز در این محل زندگی می نماید. گونه های مختلف پرندگان شکاری از قبیل شاهین نیز در این پارک دیده می گردد. سپری کردن یک روز در پارک صفا به صورت پیک نیک برای دور شدن از شلوغی و های و هوی شهری؛ پیشنهادی خوب محسوب می گردد. در این پارک بعلاوه نمونه ها و مدل هایی از معماری سنتی آلمان و انگلستان نیز طراحی و به نمایش گذاشته شده است. از دیگر امکانات پارک می توان به مرکز اطلاعات؛ زمین های ورزشی و تجهیزات شهربازی اشاره نمود. ورودی این پارک برای هر نفر3 درهم و هر خودرو 10 درهم بوده و ساعات کاری آن از روز یکشنبه تا چهارشنبه از 8 صبح تا 10 شب و روزهای پنج شنبه تا شنبه از 8 صبح تا 11 شب است.

جی ال تی پارک JLT Park

زمانی که مسئولان برنامه ریز و طراح این پارک اظهار داشتند قصد احداث سه دریاچه در این پارک را دارند، نظرات متعددی ارائه شده و افراد زیادی با آن موافق یا مخالف بودند. خاتمه با عملی شدن این طرح و ناکام ماندن پروژه یکی از دریاچه های سه گانه، این پارک تاسیس شد ولی نتوانست نام پارک برج جمیرا را تصاحب کند. با وجود از دست رفتن یکی از دریاچه ها، این پارک توانسته است فضای سبز محدودی را در اطراف خود ایجاد نموده و بخش سبز آن به صورت فضایی فشرده و کوچک در آمده است. البته این پارک فضایی ایده آل برای پیاده روی در محیطی به دور از ازدحام جمعیت و ساکنین منطقه ها مجاور محسوب می گردد. در این پارک چندین کافه زیبا وجود دارد که آن را تبدیل به فضایی ایده آل برای کسانی نموده است که دوست دارند در طبیعت پیاده روی نموده و سپس خود را به یک نوشیدنی داغ یا خنک دعوت نمایند. در این پارک بعلاوه زمین بازی بسیار مناسبی برای بچه ها طراحی شده و در روز آدینه 20 نوامبر نیز بازاری در آن برپا می گردد که محل آن در نزدیکی زمین بسکتبال پارک است. این پارک به صورت بیست و چهار ساعته باز بوده و برای بازدید از آن احتیاج به تهیه بلیط نیست.

منبع: الی گشت

به "8 پارک معروف تفریحی در دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 پارک معروف تفریحی در دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید