استفاده رایگان دانش آموزان و خانواده هایشان از مجموعه های ورزشی در خاتمه هفته ها

به گزارش طراحی وبسایت، تهران (پانا) - مسئول مجموعه ورزشی شهید چمران تهران گفت طرح آزادسازی فضاها و اماکن ورزشی وزارت آموزش و پرورش با هدف دسترسی آسان خانواده ها و دانش آموزان به اماکن ورزشی، ایجاد روحیه نشاط و شادابی خانواده ها و جامعه، غنی سازی اوقات فراغت و ترویج فرهنگ ورزش همگانی در بین خانواده ها و دانش آموزان اجرا می گردد.

استفاده رایگان دانش آموزان و خانواده هایشان از مجموعه های ورزشی در خاتمه هفته ها

حسین شایان در گفت وگو با پانا درباره اجرای طرح آزادسازی مجموعه های ورزشی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: سرانه فضاهای ورزشی در کشور بسیار پایین است لذا باید بتوان از تمام اماکن ورزشی استفاده بهینه کرد و سرانه فضاهای ورزشی را بالا برد.

وی اضافه کرد: قوانین و هزینه های بالای سالن ها و اماکن ورزشی مانع اساسی در جهت استفاده خانواده ها و دانش آموزان از اماکن ورزشی است.

شایان اعلام کرد: در این راستا و برای حل این مشکل، معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش، طرح آزادسازی فضاها و اماکن ورزشی را مطرح نموده است.

مسئول مجموعه ورزشی شهید چمران تهران ادامه داد: طرح آزادسازی فضاها و اماکن ورزشی وزارت آموزش و پرورش با هدف دسترسی آسان خانواده ها و دانش آموزان به اماکن ورزشی، ایجاد روحیه نشاط و شادابی خانواده ها و جامعه، غنی سازی اوقات فراغت و ترویج فرهنگ ورزش همگانی در بین خانواده ها و دانش آموزان اجرا می گردد.

وی درباره چگونگی اجرای این طرح شرح داد: روزهای پنج شنبه مادران و دختران و در روزهای آدینه پدران و پسران با حضور در فضاهای ورزشی متعلق به آموزش و پرورش به صورت رایگان به ورزش می پردازند البته استفاده از وسایل شخصی بر عهده خود افراد است.

شایان توضیح داد: اجرای این طرح می تواند اثرات مثبتی برای جامعه داشته باشد. این اثرات می تواند اثرات جسمی و روحی باشد و باعث استحکام بنیان خانواده گردد بعلاوه با توجه به شرایط، خانواده ها و دانش آموزان زمان بیشتری را در کنار هم هستند، ظرفیت های بلااستفاده اماکن ورزشی آزاد می گردد و مردم می توانند از این اماکن استفاده بهینه داشته باشند.

مسئول مجموعه ورزشی شهید چمران تهران گفت: خوشبختانه در 2 هفته ای که این طرح در مجموعه ورزشی شهید چمران اجرا شد مشارکت خانواده ها بسیار چشم گیر و بالاتر از حد انتظار بود و در هر هفته حدود 100 نفر از اولیا و دانش آموزان در کنار هم در این مجموعه به ورزش پرداختند و به شدت خواستار ادامه این طرح بودند.

وی در سرانجام اضافه کرد: به نظر می رسد با توجه به جذابیت های ذاتی ورزش و وجود اماکن ورزشی در آموزش و پرورش استقبال از این طرح بالا باشد لذا باید به سمت مدیریت حجم شرکت کننده ها رفت و موانع موجود را برطرف کرد تا این طرح فراگیر و مردمی اجرا گردد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "استفاده رایگان دانش آموزان و خانواده هایشان از مجموعه های ورزشی در خاتمه هفته ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده رایگان دانش آموزان و خانواده هایشان از مجموعه های ورزشی در خاتمه هفته ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید