امیدوار بودم در زوریخ با ظریف ملاقات کنم، اما ایرانی ها نپذیرفتند

به گزارش طراحی وبسایت، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران اعلام نمود که طرف ایرانی چند ماه قبل درخواست وی برای ملاقات مستقیم با وزیر امور خارجه ایران به منظور مصاحبه درباره مسائل کنسولی را رد نموده است.

امیدوار بودم در زوریخ با ظریف ملاقات کنم، اما ایرانی ها نپذیرفتند

به گزارش گروه سیاسی طراحی وبسایت به نقل از رویترز، برایان هوک نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه در سخنرانی ویدیویی خود در یک اندیشکده آمریکایی فاش کرد که در اواخر سال گذشته میلادی قصد داشته است به منظور تبادل نظر درباره مسائل کنسولی و زندانیان، در زوریخ سوئیس با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران ملاقات کند اما با مخالفت طرف ایرانی روبرو شده است.

این دیپلمات ارشد آمریکایی که جزو مشاوران ارشد مایک پامپئو وزیر امور خارجه دولت ترامپ نیز به شمار می رود، درباره کوشش هایش برای ملاقات مستقیم با مقامات ایرانی گفت: همچنان که روی قضیه ایران کار می کنم، به کوشش خود [برای ملاقات مستقیم] نیز ادامه می دهم. ما دوست داریم ملاقات مستقیم داشته باشیم تا درباره مسائل کنسولی تبادل نظر کنیم. این گونه می توانیم کارها را با سرعت بیشتری پیش ببریم.

وی اضافه نمود: در ماه دسامبر [اواسط آذرماه تا اواسط دی ماه] امیدوار بودم که بتوانم در زوریخ با وزیر امور خارجه ایران ملاقات کنم، اما ایرانی ها نپذیرفتند.

مقامات آمریکایی از جمله شخص دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور بارها خواهان ملاقات و تبادل نظری مستقیم با مقامات ایرانی شده اند، اما مقامات کشورمان بارها این درخواست ها را رد نموده اند.

جمهوری اسلامی ایران تأکید نموده است که تبادل نظری مستقیم با آمریکا میسر نخواهد بود و مقامات این کشور صرفاً می تواند در صورت لغو کلیه تحریم ها علیه ایران و بازگشت به برجام، در قالب نشست های چندجانبه کمیسیون مشترک برجام با مقامات ایرانی دور یک میز بنشینند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "امیدوار بودم در زوریخ با ظریف ملاقات کنم، اما ایرانی ها نپذیرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیدوار بودم در زوریخ با ظریف ملاقات کنم، اما ایرانی ها نپذیرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید