ایران بر موضوع دولت در فرآیند صلح افغانستان تاکید نمود

به گزارش طراحی وبسایت، ایرنا نوشت: نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد بر خروج نیروهای خارجی از افغانستان تاکید نمود و گفت دولت افغانستان باید در مرکز مذاکرات صلح باشد.

ایران بر موضوع دولت در فرآیند صلح افغانستان تاکید نمود

مجید تخت روانچی روز چهارشنبه در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با موضوع افغانستان اضافه نمود: پس از سالها ناامنی و بی ثباتی، مردم افغانستان خواهان صلحی حقیقی و پایدار هستند.

وی ادامه داد: هرگونه مذاکرات صلح باید با حضور همه جناح های افغانستان، مدیریت و مالکیت خود افغانها و موضوع دولت این کشور باشد.

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل ادامه داد: هیچ کشوری حق تصمیم گیری در خصوص آینده افغانستان را ندارد و چنین حقی به طور انحصاری متعلق به مردم این کشور است.

تخت روانچی اضافه نمود: هر فرآیند صلحی باید مبتنی بر آرمان های حقیقی و نیازهای واقعی مردم افغانستان و حفظ و تقویت دستاوردهای این کشور، شامل قانون اساسی، نظام جمهوری اسلامی و نهادهای برآمده از آن باشد.

نماینده کشورمان همچنین با اشاره به معضل حضور نیروهای خارجی درافغانستان، خواهان خروج زمان بندی شده و مسئولانه آنها شد.

تخت روانچی با تاکید بر ضرورت کوشش موثر برای مقابله با گروه های تروریستی وقاچاقچیان مواد مخدر با اشاره به اقدامات کشورمان در زمینه مبارزه با موادمخدر گفت در این زمینه تاکنون 3815 نفر از نیروهای ایرانی شهید و بیش از12000 نفر نیز زخمی شده اند که نشان دهنده جدیت ایران در این زمینه است.

وی همچنین به آثار منفی تحریم های غیرقانونی آمریکا علیه ایران برشرایط پناهندگان افغان در ایران اشاره نمود و گفت این شرایط باعث شده خیلی از آنها به طور جدی در فکر مهاجرت مجدد به سایر کشورها از جمله دراروپا باشند.

وی با تاکید بر ضرورت کوشش موثر برای مقابله با گروه های تروریستی وقاچاقچیان مواد مخدر با اشاره به اقدامات کشورمان در زمینه مبارزه با موادمخدر گفت در این زمینه تاکنون 3815 نفر از نیروهای ایرانی شهید و بیش از12000 نفر نیز زخمی شده اند که نشان دهنده جدیت ایرا در این زمینه است.

310311

منبع: خبرآنلاین

به "ایران بر موضوع دولت در فرآیند صلح افغانستان تاکید نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران بر موضوع دولت در فرآیند صلح افغانستان تاکید نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید