برگزاری جلسه کمیته میراث جهانی یونسکو پس از وقفه یک ساله

به گزارش طراحی وبسایت، چهل و چهارمین جلسه کمیته میراث جهانی یونسکو پس از وقفه ای یک ساله در چین برگزار خواهد شد. مراتب ثبت دو اثر ایرانی راه آهن سراسری و منطقه هورامان در این جلسه آنالیز می گردد.

برگزاری جلسه کمیته میراث جهانی یونسکو پس از وقفه یک ساله

چهل و چهارمین جلسه کمیته میراث دنیای یونسکو که به دلیل شیوع بیماری کرونا با وقفه ای یک ساله روبرو شده بود، در شهر فوجوی چین برگزار خواهد شد و از 16 تا 31 ژوئیه (25 تیر تا 9 مرداد) به صورت آنلاین ادامه خواهد یافت.

در این نشست موضوعات امسال و سال گذشته آنالیز خواهد شد و در طول آن به معرفی بسیاری از اماکن و جاذبه های گردشگری دنیا به عنوان میراث دنیای خواهند پرداخت.

مراسم افتتاحیه این جلسه در روز 16 ژوئیه با حضور آدری آزولای، مدیرکل یونسکو، برگزار خواهد شد و در اولین بخش، شرایط حفاظت 225 مکان که قبلا در میراث دنیای یونسکو ثبت شده اند، آنالیز خواهد شد. از این میان تا به امروز اکنون 53 مکان در معرض خطر قرار گرفته اند. در تاریخ 18 ژوئیه نیز کنفرانس مطبوعاتی مدیر مرکز میراث دنیای یونسکو به صورت آنلاین برگزار خواهد شد. بعلاوه در روز 24 ژوئیه کمیته میراث دنیای یونسکو شرایط آثاری را که برای ثبت در لیست میراث دنیای نامزد شده اند، آنالیز خواهد نمود. اولویت آنالیز با نامزدهایی است که از سال گذشته در صف انتظار قرار داشته اند.

شایان ذکر است که در میان نامزدهایی که در صف آنالیز برای ثبت در لیست میراث دنیای یونسکو قرار دارند، نام منطقه هوارامان و راه آهن سراسری از ایران به چشم می خورد.

جاذبه فرهنگی منطقه هورامان، روستاهایی زراعتی واقع در استان کردستان هستند که در شیب تند کوهستان بنا شده اند و قدمتی دیرین دارند. این منطقه به عنوان یکی از قدیمی ترین محل های یک جا نشینی در کشور شناخته می گردد.

راه آهن سراسری ایران که نیز یکی از نامزدهای ایران برای ثبت در لیست میراث دنیای یونسکو محسوب می گردد که بهره برداری کامل از آن در سال 1314 شروع شد.

منبع: کجارو / ایرنا

به "برگزاری جلسه کمیته میراث جهانی یونسکو پس از وقفه یک ساله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری جلسه کمیته میراث جهانی یونسکو پس از وقفه یک ساله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید