خبرنگاران استاندار خوزستان: واحدهای تولیدی استان صادرات را هدفگذاری نمایند

به گزارش طراحی وبسایت، دزفول - خبرنگاران - استاندارخوزستان با اعلام آمادگی برای حمایت از واحدهای تولیدی استان در راستای افزایش صادرات غیرنفتی گفت: واحدهای تولیدی استان صادرات را هدفگذاری نمایند.

خبرنگاران استاندار خوزستان: واحدهای تولیدی استان صادرات را هدفگذاری نمایند

به گزارش طراحی وبسایت غلامرضا شریعتی عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از شرکت شیر پاستوریزه پگاه خوزستان در شهرستان شوش اضافه نمود:خوزستان از ظرفیت بالایی در بخش فراوری برخوردار است که با برنامه ریزی می توان این فراوری را به سمت صادرات سوق داد.

وی با اعلام حمایت و پشتیبانی مجموعه مدیریت استان از شرکت های فراوریی روبه رشد در راستای افزایش فراوری و اشتغال گفت:استانداری خوزستان با حمایت از شرکت های فراوریی آنها را تشویق به صادرات و ورود به بازارهای جهانی می نماید.

استاندار خوزستان با مقایسه فرایند فعالیت شرکت پگاه خوزستان از دوران رکود در سال 1395 با فراوری 50 تن در روز و رسیدن به فراوری 100 تن در سال جهش فراوری بیان داشت:, شرکت پگاه خوزستان که در دورانی از شرایط مناسبی برخوردار نبود با برنامه ریزی و حمایت های استان به افزایش فراوری دست یافت و اکنون بازارهای خارج از کشور را هدف گرفته است که نشان از توانمندی بالای این واحد فراوریی دارد.

شریعتی ارتقا 6 پله ای شرکت پگاه خوزستان در بین شرکت های زیر مجموعه صنایع شیر ایران را حاصل کوشش مضاعف کارکنان این مجموعه دانست و گفت:شرکت پگاه خوزستان با فرایند رو به رو رشدی که دنبال می نماید می تواند بازار کشورهای منطقه خلیج فارس را برای صادرات هدف گذاری کند و در این راه زمینه حمایت بیشتر از آن را فراهم خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه خوزستان نیز در این بازدید گزارشی از عملکرداین شرکت ارایه کرد و گفت:هم اکنون روزانه حدود100تن شیر و انواع فرآوردهای لبنی در شرکت پگاه خوزستان فراوری می گردد.

سیدحسین موسوی گفت:در سال جهش فراوری صادرات 500میلیارد ریال انواع فرآورده های لبنی از سوی پگاه خوزستان هدف گذاری شده است ضمن اینکه هم اکنون محصولات پگاه خوزستان عمدتا به کشورهای عراق ، افغانستان ، روسیه و پاکستان صادر می گردد و تقاضا برای محصولات پگاه خوزستان از سوی بعضی کشورهای حوزه خلیج فارس همچنان وجود دارد.

موسوی به افزایش 20هزار تنی فراوریمحصولات این شرکت نیز اشاره نمود و گفت:درسال گذشته فراوریات شرکت پگاه خوزستان از90 تن در روز به بالای 100 تن افزایش یافت که این رقم سال جاری به 120 تن در روز افزایش خواهد یافت.

استاندار خوزستان در سفر به شوش از بخش های مختلف شرکت شیر پاستوریزه پگاه خوزستان بازدید کرد.

افزایش قابل توجه سطح زیر کشت تابستانی در خوزستان

شریعتی همچنین به افزایش سطح زیر کشت تابستانی در سال زراعی جاری در استان خوزستان اشاره نمود و گفت: برای تابستان سال جاری مجوز کشت 436 هزار هکتار انواع محصولات صادر شده است که این میزان کشت تابستانی در تاریخ استان خوزستان سابقه ندارد.

وی با اشاره به بازدید انجام شده از سیلوی روباز سیدعباس شوش گفت: تا به امروز یک میلیون و280 هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است ضمن اینکه میزان خرید گندم از کشاورزان شوش نیز 170 هزار تن بوده است که بیانگر ظرفیت بالای این شهرستان در بخش کشاورزی است.

استاندار خوزستان در سفر به شوش پایگاه امداد جاده ای شهدای شوش و گلخانه هیدروپونیک این شهرستان در بخش فتح المبین را افتتاح کرد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران استاندار خوزستان: واحدهای تولیدی استان صادرات را هدفگذاری نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار خوزستان: واحدهای تولیدی استان صادرات را هدفگذاری نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید