خبرنگاران ایران آماده شروع ترانزیت جاده ای با کشورهای آسیای مرکزی است

به گزارش طراحی وبسایت، تهران- خبرنگاران- وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ایران آماده آنالیز چگونگی شروع عملیات ترانزیت جاده ای با کشورهای آسیای مرکزی است، گفت: برای عبور روزانه یک هزار دستگاه کامیون از پل مرزی جدید با ترکمنستان هدف گذاری شده است.

خبرنگاران ایران آماده شروع ترانزیت جاده ای با کشورهای آسیای مرکزی است

محمد اسلامی روز دوشنبه در مراسم افتتاح پل مرزی سرخس که امروز 19 مرداد به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید، اضافه نمود: بهره برداری از این طرح کلیدی، همزمان با توسعه مناسبات در قالب طرح های زیربنایی و توسعه ای سازمان اکو (ECO)، اقدام در چارچوب موافقت نامه ترانزیتی عشق آباد و همچین موافقت نامه کشورهای ساحلی حوزه دریای خزر و جاده ابریشم، بستری را برای تقویت همکاری های ترانزیتی در منطقه و میان دو کشور ترسیم می نماید.

وی اضافه نمود: تاکید جمهوری اسلامی ایران بر قطع زنجیره شیوع ویروس کووید-19، همزمان با توسعه و تسهیل جریان روان تجارت و حمل و نقل میان دو کشور و منطقه است.

اسلامی گفت: با این هدف کلیه تجهیزات ضدعفونی و گندزدایی در دروازه های مشترک میان دو کشور اعم از پایانه های مرزی ریلی و جاده ای، استقرار یافته است.

وزیر راه اطلاع داد: ما شاهد اهتمام دو کشور برای بازگشایی مرزهای مشترک و از سرگیری جریان تجارت و ترانزیت منطقه ای در روزهای آینده خواهیم بود.

وی گفت: افزایش حجم تردد سریع، روان و قابل توجهی را در آینده ای نزدیک از این پل شاهد خواهیم بود و این سهولت و روان بودن تردد، علاوه بر کاهش هزینه های مبادله بر جذابیت های این گذرگاه خواهد اضافه نمود.

به گفته اسلامی در حوزه حمل ونقل و ترانزیت، برنامه عبور روزانه تا 1000 دستگاه کامیون را هدف گذاری و به ما ابلاغ کردند که با افتتاح پل مشترک سرخس در آینده نزدیک خواهیم توانست برنامه های عملیاتی تحقق چنین هدفی را انجام دهیم.

اسلامی گفت: امیدواریم عملیات حمل و نقل جاده ای و ریلی در معابر سه گانه سرخس، لطف آباد و اینچه برون هر چه سریعتر شروع گردد.

وزیر راه اضافه نمود: همچنین آمادگی کامل برای آنالیز چگونگی شروع عملیات ترانزیت جاده ای با سایر کشورهای آسیای مرکزی بویژه جمهوری های ازبکستان و قزاقستان را اعلام می کنیم.

وی اضافه نمود: انتظار می رود ترکمنستان نیز تسهیلات مرزی لازم را در مرزهای خود با سایر کشورها، برای تسریع در عملیات عبور مرزی و ترانزیت فراهم آورد، تا متعاقب آن، رونق هرچه بیشتر مسیرهای ترانزیتی، در منطقه و میان دو کشور را ببینیم.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران ایران آماده شروع ترانزیت جاده ای با کشورهای آسیای مرکزی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ایران آماده شروع ترانزیت جاده ای با کشورهای آسیای مرکزی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید