خرید استارتاپ خودرو خودران زوکس توسط آمازون

به گزارش طراحی وبسایت، حدود یک دهه پیش بود که رویای ساخت خودرو خودران در ذهن بسیاری از علاقمندان به حوزه خودرو و تکنولوژی شکل گرفت. با این وجود رویای ساخت خودرو خودران تنها یک خواب کوتاه بود و بیشتر استارتاپ های فعال در این حوزه به ورطه شکست کشیده شدند.

خرید استارتاپ خودرو خودران زوکس توسط آمازون

تولید خودرویی که عمل رانندگی را به صورت اتوماتیک انجام دهد، سخت و هزینه بر است. از این رو استارتاپ های باقیمانده متوجه شده اند که باید برای ادامه حیات خود دست به دامان شرکت های عظیم شوند.

زوکس یکی از این کسب و کارهای نوپا است که در زمینه ساخت خودرو خودران فعالیت می کند. به گزارش وال استریت ژورنال، این استارتپ در حال مذاکره با غول خرده فروشی آمریکایی یعنی آمازون است تا بخشی از سرمایه مورد نیاز خود را تامین کند.

استارتاپ زوکس در ابتدا با هدف سخت افزار و نرم افزار برای تاکسی های خودران برقی در سال 2014 شروع به کار کرد. ساخت تاکسی های خودران اشتراکی زوکس از سال 2014 تا 2018 به طول انجامید تا آن که این شرکت خبر از راه اندازی سرویس خود در سال 2020 داد.

زوکس همانند بسیاری از استارتاپ های فعال در حوزه خودرو خودران، به اهداف خود دست نیافته و مقادیر قابل توجهی سرمایه و زمان را هدر داده است. این استارتاپ تصمیم داشت سرویس تاکسی های اشتراکی هوشمند را برای شهر سانفرانسیسکو راه اندازی کند اما در زمان معین شده به هدف خود دست نیافت.

حال زوکس به سراغ خرده فروشی عظیم آمریکایی یعنی آمازون رفته تا آن ها را برای تزریق سرمایه متقاعد کند. احتمال می رود آمازون پس از خریداری زوکس، از فناوری این شرکت برای تحویل بسته های خود استفاده کند.

در حال حاضر آمازون از طریق همکاری با تعدادی استارتاپ دیگر، ربات های تحویل بسته خود را در دو شهر ارواین کالیفرنیا و اسنوهومیش واشنگتن فعال کرده است. این خرده فروشی به دنبال توسعه ظرفیت ناوگان خود برای کاهش هزینه های خود است.

مطابق گزارش منتشر شده در وال استریت ژورنال، شرکت زوکس از طرف چند شرکت عظیم پیشنهاد خرید دریافت کرده است و برای تصمیم گیری در خصوص انتخاب یکی از این پیشنهادات، از بانک کاتالیست مشاوره دریافت می کند اما در خصوص خرید قطعی این شرکت توسط آمازون اطلاعات موثقی منتشر نشده است.

منبع: CARANDDRIVER

منبع: دیجیکالا مگ

به "خرید استارتاپ خودرو خودران زوکس توسط آمازون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید استارتاپ خودرو خودران زوکس توسط آمازون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید