آریزو 5 برقی مدیران خودرو با پیمایش 401 کیلومتری در ایران ، آنالیز تخصصی

به گزارش طراحی وبسایت، آریزو 5 برقی جدیدترین محصول مدیران خودرو برای بازار خودرو ایران است که اکنون دیگر در چین حضور ندارد. این سدان الکتریکی با یکبار شارژ قادر است پیمایش 401 کیلومتری در اختیار مالک خود قرار دهد. اما ظاهراً مدیران خودرو برنامه فروش آن را در سامانه یکپارچه یا نمایندگی های خود ندارد. بلکه این محصول احتمالاً جهت تحویل به ناوگان تاکسی رانی فراوری و عرضه خواهد شد. نسخه ای که در کشورمان به وسیله مدیران خودرو به بازار می آید کاملاً مشابه نسخه برزیلی این خودرو است.

آریزو 5 برقی مدیران خودرو با پیمایش 401 کیلومتری در ایران ، آنالیز تخصصی

بیت ران - محمد فتح اللهی: آریزو 5 برقی خودرو نوی در بازار چین و کشورهای هدف نیست. این خودرو برای نخستین بار در سال 2017 معرفی گردید و در بازار داخلی چین به فروش رسید.

آریزو 5 برقی تا اوایل سال 2019 با همان شمایل قبلی در چین قابل خرید بود. اما بدهی بالا زیر مجموعه چری یعنی Sinogold موجب شد این خودرو با نام Junxing (骏行) به فروش برسد تا به نوعی برای این برند سودآور باشد.

از Chery به Sinogold

البته پیش از ری بج این خودرو، آریزو 5 برقی یک فیس لیفت جزئی را تجربه کرد. بطوری که نمای جلوپنجره و سپرهای این خودرو تغییر کرد تا شباهت بیشتری به خودروهای الکتریکی پیدا کند.

یعنی آریزو 5 برقی در بازار داخلی چین حتی دیگر Chery هم نیست و با نشانی دیگر به وسیله متقاضیان آن قابل خرید است. اما این خودرو در بسیاری از کشورهای هدف Chery مانند ایران با نشان Chery به فروش خواهند رسید. چرا که این خودرو اکنون در لاین آپ چری نیست و فراوری آن هم در سال 2019 متوقف شد.

پس به راحتی و بدون ترس از تحریم ها، Chery می تواند از نشان خود در کشورمان برای این محصول استفاده کند. همانطور که برزیلی ها هم این خودرو را با نشان چری و با نام Arrizo 5e می شناسند و می خرند.

نسخه ای که از این خودرو در بازار کشورمان خواهیم دید، نمونه فیس لیفت آریزو 5 برقی است. با این تفاوت که بعضی قطعات آن چه در نمای بیرونی و چه در تریم داخلی شبیه به نسخه های اولیه آریزو 5 است. برای مثال سپر عقب نمونه ایرانی مشابه آریزو 5های معمولی است و رینگ های آن کاملاً با ام وی ام X22 یکسان هستند.

مشخصات فنی چری آریزو 5 برقی

آریزو 5برقی از یک موتور برقی 90 کیلوواتی بهره مند است. قدرت این قوای محرکه الکتریکی که معادل 120 اسب بخار (122PS) تماماً به وسیله گیربکس اتوماتیک تک سرعته به محور جلو منتقل می گردد.

گشتاور این خودرو الکتریکی هم 250 نیوتن متر است. اما مدیران خودرو در کاتالوگ آریزو 5 برقی گشتاور آن را 276 نیوتن متر اظهار داشت.

نکته مهم درباره آریزو 5 برقی ایرانی این است که این خودرو با مشخصاتی در کشورمان مشاهده خواهد شد که روزگاری در چین به وسیله چری فراوری می شد.

این در حالی است که پس از ری بج شدن آریزو 5 برقی و تبدیل این خودرو به Jun Xing، مشخصات فنی آن هم تغییر و بهبود یافت. بطوری که چینی ها اکنون این خودرو را می توانند با موتور 120 کیلوواتی (163 اسب بخار) خریداری نمایند. اما گشتاور نمونه ری بج این خودرو هنوز همان 250 نیوتن متر است.

باتری های لیتیومی سه گانه آریزو 5 برقی در نسخه ایرانی 54 کیلووات ساعت حجم دارند. اما نسخه Jun Xing این خودرو از باتری های 152 کیلووات ساعتی استفاده می نماید که به وسیله برند زیر مجموعه خود یعنی Jiewei (جتور) فراوری می گردد.

یکی از نشریات برزیلی شتاب صفر تا 50 کیلومتر این خودرو برقی را 4.8 ثانیه مقدار گرفت و چری باور دارد این خودرو نهایتاً می تواند تا 152 کیلومتر در ساعت سرعت گیری کند.

مدت زمان شارژ و پیمایش آریزو 5 برقی

آریزو 5 برقی با مشخصاتی که مدیران خودرو ارائه کرد 13.4 کیلووات انرژی در هر صد کیلومتر مصرف می نماید. چری در زمان فراوری این مدل مدعی بود که آریزو 5 الکتریکی با یکبار شارژ کامل تا 401 کیلومتر پیمایش دارد. اما برزیلی ها پیمایش این خودرو را 332 کیلومتر مقدار گیری کردند.

آریزو 5برقی با شارژرهای سریع در مدت زمان 30 دقیقه (از 30 تا 80 درصد) کاملاً شارژ می گردد. اما با شارژهای خانگی این زمان به 9 ساعت هم می رسد. پورت فست شارژ این خودرو در قسمت جلو واقع شده است. اما شارژرهای خانگی را باید به جایی که قبلاً ورودی مخزن سوخت این خودرو بود (ورودی باک بنزین) وصل کرد.

ابعاد آریزو 5 برقی

طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب برابر است با 4572×1825×1496 میلیمتر و فاصله بین دو محور آن نیز 2670 میلیمتر اعلام شد.

وزن خالص این خودرو 1560 کیلوگرم است که با احتساب مایعات و سوخت این رقم به 1835 کیلوگرم هم می رسد. فاصله آریزو 5 الکتریکی از سطح زمین هم 121 میلیمتر است.

امکانات رفاهی آریزو 5 برقی

از امکانات استاندارد این خودرو می توان به ترمزهای ABS و EBD، سامانه های کنترل کشش و پایداری، ایربگ های راننده و سرنشین کناری، ایربگ جانی و پرده ای (آپشنال)، سنسور پارک عقب، دوربین دید عقب، امکان انتخاب حالات رانندگی و ترمز پارک برقی اشاره نمود.

سامانه کنترل حرکت خودرو در سربالایی، رادار خطی (آپشنال)، سانروف معمولی (آپشنال)، رینگ های آلومینیومی (16 اینچی)، استارت دکمه ای و ورود بدون کلید (آپشنال) هم امکاناتی هستند که در این خودرو الکتریکی وجود دارند.

تریم داخلی این خودرو دارای نورپردازی داخلی، تهویه مطبوع اتوماتیک تک کاناله، فرمان چرمی با تنظیم دستی، دکمه های روی فرمان (آپشنال)، صندلی های چرمی، تنظیم برقی صندلی راننده (آپشنال)، گرمکن صندلی راننده (آپشنال)، نمایشگر 10 اینچی لمسی و نمایشگر 3.5 اینچی کلاستر است.

در بخش بیرونی آریزو 5 برقی هم چراغ های هالوژنی با چراغ روشنایی روز LED و آیینه های جانبی برقی با گرمکن مشاهده می شوند.

قیمت آریزو 5 برقی در چین و برزیل

آریزو 5 برقی زمانی که به وسیله Chery فراوری می شد، دارای سه تریم متفاوت بود. مقرون به صرفه ترین نسخه این خودرو 192/300 یوان در سال 2018 قیمت داشت که رقمی معادل 1/348/023/000 تومان براساس یوان 7010 تومانی است.

نسخه میان رده این خودرو به قیمت 202/300 به وسیله چینی ها در آن سال قابل خرید بود. این نرخ هم برابر 1/418/123/000 تومان است. اما گرانترین ورژن آریزو 5 برقی 212/300 یوان قیمت داشت که معادل 1/488/223/000 تومان فعلی است.

البته این خودرو الکتریکی با برند Jun Xing که دارای امکانات ساده تر و مقرون به صرفه تری است به بهای 159/800 یوان (1/120/198/000) به وسیله چینی ها قابل خرید است. این خودرو فاقد امکاناتی مانند مانیتور 10 اینچی، سانروف یا تهویه مطبوع اتوماتیک است.

مدل برزیلی آریزو 5 برقی هم به وسیله مردم این کشور به قیمت 159.900 Real قابل خرید است که برابر است با 32.766 دلار. براساس دلار 49/350 تومانی امروز این رقم معادل 1/617/002/100 تومان خواهد بود.

مدیران خودرو هنوز زمان عرضه این خودرو به بازار ایران را اعلام نکرد. اما با توجه به قیمت های این خودرو در بازارهای مختلف نباید منتظر نسخه مقرون به صرفه قیمتی از آریزو 5 برقی در کشورمان باشیم.

میتسوبیشی کلت نو با موتور 141 اسب بخاری در ترکیه فراوری می گردد

قیمت خودروهای ایران خودرو تغییر کرد / 25 محصول گران شدند

قیمت دنا پلاس توربو اتوماتیک بیش از 100 میلیون مقرون به صرفه شد / جدول قیمت مدل های دنا

محصولات سایپا در دور دوم به سرنوشت پژو 207 TU3 دچار می شوند؟

قیمت پژو 207 TU3 غیر قانونی است / چرا شورای رقابت شفاف سازی نمی نماید؟

منبع: بیت ران

به "آریزو 5 برقی مدیران خودرو با پیمایش 401 کیلومتری در ایران ، آنالیز تخصصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آریزو 5 برقی مدیران خودرو با پیمایش 401 کیلومتری در ایران ، آنالیز تخصصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید