مرسدس بنز eActros LongHaul کامیون 800 اسب بخاری برقی با 500 کیلومتر پیمایش

به گزارش طراحی وبسایت، مرسدس بنز eActros LongHaul کامیونی است که باتری های آن را می توان در 30 دقیقه شارژ کرد. مرسدس بنز می گوید که این محصول پرچمدار عصر حمل و نقل الکتریکی و مشخص کننده استانداردهای تازه در فراوری کامیون های برقی است.

مرسدس بنز eActros LongHaul کامیون 800 اسب بخاری برقی با 500 کیلومتر پیمایش

طراحی وبسایت - محمد فتح اللهی - کامیون eActros با دو ورژن 300 و 400 به دست مشتری می رسد. نمونه 300 قادر است 300 کیلومتر پیمایش داشته باشد و برد مسافتی نمونه 400 هم 400 کیلومتر است.

eActros کامیونی بود که برای مسافت های درون شهری یا شهرهای نزدیک به هم فراوری شد. گرچه آکتروس برقی کامیونی بدون سر و صدا با پیمایش مناسب بود، اما رانندگان هنوز هم در پی محصولی بودند که بارها را بدون توقف در طول راستا به مقصد برساند.

مرسدس بنز برای پاسخ به این احتیاج، eActros LongHaul را از سال 2024 به بازار عرضه خواهد نمود. eActros LongHaul کامیونی است که با یکبار شارژ قادر است تا 500 کیلومتر پیمایش داشته باشد. Karin Rådström مدیر عامل مرسدس بنز تراکس باور دارد پیمایش این کامیون برقی کاملاً برای سفر در قاره اروپا کافی است.

eActros LongHaul با ظرفیت باتری بیش از 600 کیلووات ساعت

مرسدس بنز eActros LongHaul

eActros LongHaul که در نمایشگاه خودروهای تجاری هانوفر آلمان رونمایی شد، دارای یک زبان طراحی خاص است. در بخش دماغه این کامیون چراغ LED خطی وجود دارند که احتمالاً در مدل نهایی هم مشاهده خواهد شد.

مرسدس بنز eActros LongHaul به سه پک باتری مجهز است. ظرفیت باتری های این کامیون بیش از 600 کیلووات است که رقم بسیار بالایی بشمار می رود. مرسدس بنز بعلاوه اظهار داشت که دو موتور الکتریکی نو این کامیون خروجی پیوسته 400 کیلووات نیرو را دارند که در بالاترین حالت این نیرو به 600 کیلووات خواهد رسید.

مهندسان آلمانی مرسدس بنز در کوشش هستند تا این کامیون برقی همچون یک آکتروس دیزلی در جاده ها کار کند. به همین منظور دوام تمامی اجزای فنی آن در حال آزمایش است تا eActros LongHaul مانند یک آکتروس دیزلی در طول 10 سال بیش از 1.2 میلیون کیلومتر پیمایش بدون ایراد داشته باشد.

eActros LongHaul اولین محصول تمام الکتریکی از سری کامیون های مرسدس بنز خواهد بود که از ابتدا تا سرانجام در خط فراوری Wörth ساخته خواهد شد. یعنی در خاتمه فراوری، آکتروس برقی بصورت یک خودرو نهایی و قابل استفاده از خط خارج خواهد شد.

باتری های مورد استفاده در eActros LongHaul از فناوری سلول های لیتیوم-آهن فسفات (LFP) استفاده می نمایند. این باتری ها به عمر طولانی و انرژی قابل استفاده معروف هستند.

باتری های eActros LongHaul را از 20 تا 80 درصد می توان در کمتر از 30 دقیقه در یک ایستگاه شارژ با توان خروجی حدود یک مگاوات شارژ کرد.

مرسدس بنز باور دارد که eActros LongHaul از نظر سودآوری، پایداری و قابلیت اطمینان گزینه مناسبی برای مشتریان است. مدل های اولیه این کامیون اکنون در حال آزمایش هستند و eActros LongHaul سال جاری در جاده های عمومی آزمایش خواهد شد.

یونیت eActros 300 برای استفاده انعطاف پذیر در تمامی راستاها

مرسدس بنز eActros LongHaul

مدل eActros 300 به عنوان یک کامیون برقی قادر است تمامی تریلرهای استاندارد اروپایی را یدک بکشد. تکنولوژی این کامیون برقی مشابه با آکتروس های برقی 300/400 است.

پک های سه گانه باتری این کامیون هر کدام 112 کیلووات ساعت ظرفیت دارند. از همین رو، هر کدام از این باتری ها با یکبار شارژ قادراند تا 220 کیلومتر مسافت را طی نمایند. eActros LongHaul به بیان مسئولین مرسدس بنز تراکس برای نیمه دوم سال 2023 آماده است تا وارد بازار گردد.

قیمت نهایی مرسدس بنز eActros LongHaul هنوز معین نیست. اما همچون سری 300/400 آکتروس های برقی، احتمالاً با تسهیلات بسیار مناسبی می توان مالکیت یکی از آنها را بدست آورد.

آینده کامیون های برقی در صنعت حمل و نقل

مرسدس بنز eActros LongHaul

کامیون های برقی به آرامی اما با قدرت در حال ورود به بازار هستند. کارشناسان صنعت حمل و نقل لجستیکی باور دارند که کامیون های برقی تا یک دهه آینده بیش از 50 درصد از سهم بازار را در اختیار خواهند گرفت.

در سال 2035 از هر 2 کامیون وارداتی به اروپا، آمریکا و چین یک دستگاه از آنها برقی خواهد بود. پیش بینی می گردد تا سال 2040 بیش از 85 درصد از مالکان کامیون های دیزلی برای خرید کامیون های برقی اقدام نمایند.

به بیان موسسه مشاوره مدیریت McKinsey از سال 2030 شاهد کاهش هزینه های عملیاتی و فراوری کامیون های برقی خواهیم بود. این موسسه پیش بینی می نماید که کامیون های دیزلی بطور کل حذف نمی شوند. بلکه همچنان مورد استفاده قرار خواهند گرفت، اما این استفاده توام با هزینه بسیار بالایی خواهد بود.

قیمت نهایی کامیون برقی مرسدس بنز هنوز معین نیست. اما همچون سری 300/400 آکتروس های برقی، احتمالاً با تسهیلات بسیار مناسبی می توان مالکیت یکی از آنها را بدست آورد.

تصاویر رسمی مرسدس بنز eActros LongHaul

مرسدس بنز eActros معرفی گردید / یک ساعت شارژ 400 کیلومتر پیمایش

آکتروس L ادیشن 3 کامیون خاص 625 اسب بخاری مرسدس با فراوری محدود

نمایشگاه خودرو دیترویت 2022 و معرفی خودروهای رونمایی شده

منبع: بیت ران

به "مرسدس بنز eActros LongHaul کامیون 800 اسب بخاری برقی با 500 کیلومتر پیمایش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرسدس بنز eActros LongHaul کامیون 800 اسب بخاری برقی با 500 کیلومتر پیمایش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید