سرطان ها در افراد زیر 50 سال در سراسر دنیا به شدت افزایش یافته اند

به گزارش طراحی وبسایت، پژوهشگران می گویند سرطان ها زودرس که به عنوان سرطان های شناسایی شده در بزرگسالان کمتر از 50 سال تعریف می شوند، در طول چند دهه گذشته در سراسر دنیا به شدت افزایش یافته اند.

سرطان ها در افراد زیر 50 سال در سراسر دنیا به شدت افزایش یافته اند

به گزارش طراحی وبسایت به نقل از ای بی سی نیوز پژوهشگران بیمارستان بریگهام و زنان در بوستون آمریکا در این گزارش تازه می گویند سرطان های پستان، روده بزرگ، مری، کلیه، کبد و لوزالمعده و سرطان های دیگر از شروع دهه 1990 میلادی افزایش شدیدی یافته اند.

به گفته این پژوهشگران، در آنالیز این داده ها آنها پدیده ای به نام اثر همگروه تولد را مشاهده کردند. این اثر نشان می دهد که هر گروه متوالی از افراد که در زمانی دیرتر (یک دهه بعد) متولد می شوند، در معرض خطر بالاتر دچار شدن به سرطان در ادامه زندگی هستند که احتمالا مربوط به عوامل خطرسازی است که در سن جوانی در معرض آن قرار گرفته اند.

بر اساس این گزارش، قرارگیری در معرض عوامل سرطان زا از هنگام لقاح و تشکیل رویان تا هنگامی که شخص به 19 سالگی می رسد، در تشخیص سرطان پیش از 50 سالگی مؤثر هستند.

این آنالیز نشان داد که افزایش اندازه بروز سرطان ها در افراد زیر 50 سال تا حدی مربوط به آزمایش های غربالگری زودرس برای بعضی از این سرطان ها است. اما عواملی که از اوائل زندگی بر فرد تاثیر می گذارند، از جمله رژیم غذایی، وزن، سبک زندگی، قرارگیری در معرض عوامل محیطی و میکروبیوم (مجموعه های میکروب های درون بدن) ممکن در ایجاد سرطان زودرس نقش داشته باشند، اما نتیجه گیری دقیق تر به اطلاعات بیشتری از قرارگیری شخص در معرض عوامل مؤثر احتیاج دارد.

ان پژوهشگران می گویند حتی قرارگیری در معرض عوامل مؤثر درون رحم می تواند به برنامه ریزی دوباره سلولی از جمله به وسیله تغییرات اپی ژنتیکی منجر گردد که ممکن است اثرات درازمدتی بر حساسیت نسبت به بیماری های مزمن داشته باشد.

این گزارش نشان می دهد عواملی مانند مصرف الکل خطر سرطان ها را افزایش می دهند. مصرف الکل در فاصله سال های دهه 1960 میلادی تا اوائل 2010 ملادی در بسیاری از کشورها افزایش یافته است.

یک برررسی دیگر در ماه آوریل سال جاری نشان داده بود که حتی مصرف متعادل الکل نیز باعث افزایش خطر دچار شدن به سرطان ها در زنان می گردد.

به گفته این پژوهشگران، یافته هایشان نشان می دهد احتمالا 5 تا 10 درصد همه سرطان ها در سراسر دنیا به مصرف الکل مربوط است.

منبع: همشهری آنلاین

به "سرطان ها در افراد زیر 50 سال در سراسر دنیا به شدت افزایش یافته اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرطان ها در افراد زیر 50 سال در سراسر دنیا به شدت افزایش یافته اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید