شادترین کشور سال 2023 معین شد

به گزارش طراحی وبسایت، برای ششمین سال متوالی، فنلاند به عنوان شادترین کشور در دنیا اعلام شده است. در یک نظرسنجی دنیای برای آخرین گزارش شادی دنیای (World Happiness Report) از سازمان ملل متحد، فنلاند شادترین کشور معرفی گردید. این کشور توانسته بالاتر از دیگر کشورهای دیگر در لیست 10 کشور شاد دنیا از جمله دانمارک، ایسلند، سوئیس و هلند قرار بگیرد. طبیعت بسیار زیبا، امنیت، ایمنی و اعتماد از جمله دلایلی هستند که فنلاندی ها شاد و راضی هستند.

شادترین کشور سال 2023 معین شد

طبیعت گردی در فنلاند

حدود 75 درصد از فنلاند را جنگل پوشانده و این به معنی آن است که طبیعت نقش بسیار مهمی در سبک زندگی مردم این کشور دارد. این کشور دارای 40 پارک ملی است و از مرکز آن یعنی هلسینکی می توانید در کمتر از 30 دقیقه به هر کدام از این پارک ها بروید و از طبیعت آنجا لذت ببرید. جنگل ها در اشکال و مقدار های مختلف هستند که شامل جنگل های سرسبز در جنوب و چشم انداز ها قطبی در شمال است.

مفهوم حقوقی حق هر فرد به معنای آن است که هر فرد حتی بازدیدنماینده ها بدون توجه به مالکیت زمین، حق دارند از طبیعت زیبای فنلاند لذت ببرند. وقتی هوا در تابستان گرم می شود، زمان بسیار خوبی برای کمپ زدن و دوچرخه سواری محسوب می شود. از سوی دیگر، فنلاند شبکه گسترده ای از جاده های به خوبی نگهداری شده دارد که برای شرکت در تور دوچرخه سواری مناسب هستند. از سوی دیگر، جمعیت کم و پراکنده فنلاند سبب شده تا ترافیکی وجود نداشته باشد.

در فصل زمستان می توانید برای لذت بردن از چشم انداز ها برفی به اسکی سواری بروید. فنلاند کشوری عمدتا مسطح است اما تقریبا 100 تفرجگاه برای بازدید وجود دارند که عمدتا در لپلند (Lapland) قرار دارند. لوی (Levi) یکی از محبوب ترین تفرجگاه ها است که به خاطر پیست های اسکی و شانس تماشا شفق قطبی معروفیت دارد.

برترین زمان سفر به فنلاند و تماشا شفق قطبی چه زمانی است؟

تماشا شفق قطبی و نورهای شمالگان می تواند اوقات بسیار خوش و به یادماندنی را برای هر فردی رقم بزند. این چشم انداز طبیعی و خارق العاده که از آن به عنوان نورهای شمالی نیز یاد می شود، تقریبا 200 شب در سال در لپلند فنلاند قابل مشاهده هستند. برترین شانس برای تماشا این نورها نیز بین ماه سپتامبر و مارس خواهد بود، جایی که نورها هر شب صاف می درخشند و چشم انداز های تماشایی را ایجاد می نمایند.

البته بهتر است برای افزایش شانس خود برای تماشا نورهای شمالگان، حتما به هشدارهای هواشناسی توجه کنید. در فنلاند، هشدارهای ایمیلی رایگانی ارسال می شود که در آن و بر اساس شرایط مغناطیسی در آسمان فنلاند، احتمال نمایش شفق قطبی درج می شود.

منبع: فوت و فن / euronews.com

به "شادترین کشور سال 2023 معین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شادترین کشور سال 2023 معین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید