عکس های جالبی از کاکائو روی سطح مریخ ، کشف نو مریخ نورد کنجکاوی چیست؟

به گزارش طراحی وبسایت، مریخ نورد کنجکاوی ناسا با یک شهاب سنگ فلزی دیدنی در مریخ روبرو شد که به خاطر شکل ظاهریش کاکائو نام گرفته است.

عکس های جالبی از کاکائو روی سطح مریخ ، کشف نو مریخ نورد کنجکاوی چیست؟

به گزارش طراحی وبسایت و به نقل از ساینس الرت، مریخ نورد کنجکاوی در حال کاوش در دهانه گیل مریخ، با یک شهاب سنگ فلزی در مسیر خود روبرو شد. این شهاب سنگ که بیشتر از نیکل و آهن ساخته شده، کاکائو نام دارد. کاکائو خیلی بزرگ نیست و فقط حدود 30 سانتی متر عرض دارد. کنجکاوی از زمان فرود در دهانه گیل در آگوست 2012 با چندین شهاب سنگ روبرو شده است.

کاکائو از نظر بصری از محیط اطراف خود متمایز است. در حالی که سطح مریخ به خاطر ترکیبات اکسیدی قرمز است، این شهاب سنگ خاکستری تیره و فلزی است. بعلاوه صاف و گرد است که نشانه عبورش از یک اتمسفر است.

تصویری که کنجکاوی از این شهاب سنگ ارسال نموده، ترکیبی از شش تصویر جداگانه است که با Mastcam این مریخ نورد گرفته شده است. کنجکاوی این تصاویر را در 27 ژانویه 2023، در 3724مین روز مریخی یا همان روز ماموریت خود ثبت کرد. رنگ های تصویر اصلاح شده اند تا با شرایط نوری چشم انسان روی زمین مطابقت داشته باشند.

اگرچه جو مریخ بسیار نازک تر از جو زمین است، اما همچنان اصطکاک کافی برای گرم کردن سطح شهاب سنگ ایجاد می نماید. رگماگلیپت ها (شیارهای روی شهاب سنگ) احتمالا به وسیله گرداب های گاز داغی ایجاد شده اند که سنگ را در حین حرکت در جو ذوب نموده است.

کاکائو روی سطح سرخ مریخ

این شهاب سنگ ممکن است برای مدت طولانی روی سطح مریخ بوده باشد، اما نمی توان به طور قطع درباره این موضوع اظهار نظر کرد. این اولین شهاب نوردی نیست که در مریخ پیدا نموده اند. در سال 2016، مریخ نورد کنجکاوی یک شهاب سنگ فلزی دیگر به مقدار یک توپ گلف به نام تخم مرغ پیدا کرد. آن را با ابزار ChemCam خود برای مشخص ترکیباتش مورد آنالیز قرار داد.

بیشتر بخوانید:

  • تصویر ترسناکی که مریخ نورد استقامت از سیاره سرخ منتشر کرد

شهاب سنگ های آهن - نیکل نادرترین نوع شهاب سنگ هستند که حدود شش درصد از سقوط های مشاهده شده را تشکیل می دهند. بیشتر شهاب سنگ های آهن - نیکل از هسته سیاره های کوچک متلاشی شده که در اوایل شکل گیری منظومه شمسی تشکیل شده اند، می آیند. آن اجسام، درست مانند زمین، هسته هایی از آهن و نیکل متراکم را تشکیل دادند، اما متلاشی و به سیارک هایی تبدیل شدند. این تاریخچه احتمالی کاکائو است.

کنجکاوی شهاب سنگ آهن - نیکل کاکائو را در 27 ژانویه 2023 پیدا کرد

این همان چیزی است که شهاب سنگ ها و به ویژه شهاب سنگ های فلزی را از نظر علمی جالب می نماید. قدمت آنها به میلیاردها سال قبل از منظومه شمسی می رسد. بر روی زمین، شهاب سنگ هایی مانند کاکائو، اولین منبع آهن بشر بودند. مدت ها قبل از ذوب، مردم این شهاب سنگ ها را جمع آوری کردند و از آنها چاقو و وسایل دیگر ساختند. پادشاه توت با خنجر ساخته شده از آهن شهاب سنگ دفن شد و مردم اینوئیت در قطب شمال و گرینلند نیز از آهن شهاب سنگی استفاده می کردند.

چاله ها و برآمدگی های زیبای کاکائو

کاکائو تنها چیزی عجیب و غریب برای مریخ نور کنجکاوی است. کار کنجکاوی مطالعه دهانه گیل، کوه شارپ است. این بخش سرشار از مواد معدنی نمکی است که در مجاورت آب تشکیل می شوند. کنجکاوی با تحقیق در این منطقه، تاریخ باستانی مریخ و چگونگی خشک شدن مریخ و تبدیل شدنش به زمینی بایر و خشک شده را روشن می نماید.

منبع: همشهری آنلاین

به "عکس های جالبی از کاکائو روی سطح مریخ ، کشف نو مریخ نورد کنجکاوی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس های جالبی از کاکائو روی سطح مریخ ، کشف نو مریخ نورد کنجکاوی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید