فعالیت 200 نفر در صنعت نمد چهارمحال و بختیاری

به گزارش طراحی وبسایت، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: صنعت نمد در شهرستان های شهرکرد و بروجن رونق بیشتری دارد.

فعالیت 200 نفر در صنعت نمد چهارمحال و بختیاری

اسماعیل رمضانی با اشاره به فعالیت 200 صنعت گر و هنرمند در صنعت نمد استان، گفت: این صنعت در شهرستان های شهرکرد و بروجن رونق بیشتری دارد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در شهرستان های دیگر هم دوخت مصنوعات نمد وجود دارد، ادامه داد: در سال 1397 شهرکرد به عنوان شهر ملی نمد معرفی گردید و این موضوع می تواند در ساماندهی سایر رشته های صنایع دستی و جذب جهانگرد به ما یاری کند.

بیشتر بخوانید

وی اضافه نمود: تا به امروز آن طور که باید از این موقعیت استفاده نکردیم چرا که دبیر شهر ملی نمد شهردار شهر است و از آن جایی که تا به امروز شهردار شهرکرد انتخاب نشده اهداف شهر ملی نمد هم بلاتکلیف مانده است.

رمضانی اضافه نمود: مسئولان شهری باید تمام کوشش خود را به منظور تحقق اهداف شهر ملی نمد انجام دهند چرا که اگر جهانگردی در کنار توسعه صنایع دستی رونق بگیرد در زندگی همه ساکنان استان تأثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون کارگاه های سنتی و صنعتی نمدمالی در استان فعال است، گفت: به علت نبود نیروی انسانی علاقه مند در این حوزه تولیدات ما اندک است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حال حاضر جوانان گرایش کمتری به این رشته دارند و ما باید با تربیت نیرو های نو و آموزش دیده و اعطای تسهیلات مقرون به صرفه قیمت جوانان را به این سمت سوق دهیم.

وی اضافه نمود: این صنعت دارای بازار خوبی در کشور و حتی برای صادرات است از این رو باید با اجرای اهداف شهر ملی نمد این بازار ها را به دست جوانان استان بسپاریم.

منبع: فارس

طراحی وبسایت چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "فعالیت 200 نفر در صنعت نمد چهارمحال و بختیاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 200 نفر در صنعت نمد چهارمحال و بختیاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید