فوت وفن های جالب برای دکوراسیون خانه به شیوه مدرن امروزی

به گزارش طراحی وبسایت، سبک مدرن امروزی یا سبک معاصر به سبکی گفته می گردد که تماماً تعریفی از سادگی باشد؛ خطوط هموار، رنگ های خنثی،مبلمانی بدون زرق و برق و تزئینات اضافی که به فضای ما نمایی دلباز و مطلوب می دهد. سبک امروزی، ترکیبی از اصول طراحی و دکوراسیون است که با سبک های مدرن در هم آمیخته و با اعمال عناصر طبیعی، از سبک اولیه خود فاصله گرفته است.

فوت وفن های جالب برای دکوراسیون خانه به شیوه مدرن امروزی
  • فضای خود را با رنگ های خنثی پر کنید.

رنگ های خنثی مانند رنگ برنز و کرم نسبت به رنگ بی روح و سرد سفید، رایج تر و مطلوب تر است. در این سبک، سایه ها، اغلب مایل به رنگ های روشن هستند تا رنگ های تیره. رنگ های تیره مثل خاکستری و مشکی در اولیت های بعدی قرار می گیرند.

  • رنگ های درخشان و زنده را انتخاب کنید اما نه به شکلی ناهماهنگ و متفاوت.

به جای این که در اتاقی با ترکیب رنگ سیاه و سفید، قالیچه ای به رنگ قرمز تند پهن کنید، از رنگ هایی بهره ببرید که نمای طبیعی تری به فضای شما می دهد. به عنوان مثال، بالشتک هایی به رنگ بنفش یا آبی مایل به سبز را بر روی کاناپه ای به رنگ کرم قرار دهید و یا قالیچه ای با رنگی روشن انتخاب کنید که در عین حال با تابلوی مدرنی که به دیوار نصب نموده اید هماهنگ باشد. به عبارت دیگر، رنگ های به کار رفته در لوازم باید با هم مطابقت و هماهنگی داشته باشد.

  • از طرح های کلی و الگوها بپرهیزید.

سبک امروزی در سادگی خلاصه می گردد. طرح های راه راه، پلنگی، خالخالی، گلدار و دیگر طرح ها که به نوعی شلوغی و درهم ریختگی به فضا می دهد، از سبک ساده، طبیعی و بی زرق و برق امروزی به دور است.

  • از لوازمی با خطوط صاف و ترجیحاً با لبه هایی مدور بهره ببرید.

مبلمانی را انتخاب کنید که یکدست و یکپارچه باشد و اجزا و قسمتهای مختلف آن صاف و محکم قرار گرفته باشد، نه شل و آویخته. در سبک امروزی اغلب از لوازمی با طرح مستطیل شکل استفاده می گردد که دارای لبه های مدور هستند تا گوشه هایی تیز و نوک دار.

  • مبلمان خود را از هرگونه تزئینات اضافی خالی کنید.

از مبلمانی که دارای نقش و نگار با دسته هایی کنده کاری شده هستند، بپرهیزید. پایه ها و سطح مبلمان می بایست ساده، صاف و مرتب باشد. در سبک امروزی، جایی برای هیچ گونه تزئین اضافی و شلوغی بیش از حد نیست.

  • پارچه های طبیعی را انتخاب کنید.

چرم، کتان و برزنت پارچه هایی هستند که برای رویه مبل ها، محبوبیت بیشتری دارند اما در فضاهایی به سبک امروزی، پارچه های ابریشمی، پشمی و نخی برای بالشت های روی مبل ها و پرده ها و دیگر وسایل پارچه ای، بیشتر کاربرد دارند.

  • به سراغ چوب های روشن بروید نه تیره.

چوب افرا و چوب غان (سندر) انتخاب های خوبی خواهند بود. چوب هایی که رنگ تیره تری دارند، فضای شما را سنگین و گرفته می نمایند. در حالی که رنگ روشن چوب، باعث روشن تر شدن فضا می گردد و نور و روشنایی طبیعی که در سبک امروزی در پی آن هستیم را به فضای ما می بخشد.

  • از لوازمی با سطوح صاف و صیقلی بهره ببرید.

وسایل چوبی می بایست به قدری پولیش و صیقلی شده باشد که سطح آن کاملاً جلا پیدا کند و براق گردد. در صورتی که دسته ها و پایه های میزها فلزی هستند، بهتر است از جنس استیل ضدزنگ و یا نیکل باشد. در سبک امروزی، میزهای شیشه ای نیز به نوبه خود محبوبیت دارند.

  • به جای اینکه به یک الگو و طرح خاصی متکی باشید، رنگ و طرح لوازم را با هم ترکیب و هماهنگ کنید.

در سبک امروزی، لوازم و و سایل با بافت و ساختاری هماهنگ و نزدیک به هم را انتخاب و متناسب با نمای کلی فضا در کنار هم قرار می دهیم؛ بالش هایی از ابریشم بر روی کاناپه ای از جنس برزنت برای اتاق نشیمن و یا کف پوشی از سنگ مرمر با کاشیهای سفید و شیرآلات فلزی براق برای حمام.

  • از مبلمانی با ارتفاعی کوتاه تر بهره ببرید.

تختخواب ها، راحتی ها، کاناپه ها و جایگاه های اتاق نشیمن بهتر است که کوتاه و به سطح زمین نزدیک باشند. در سبک امروزی، مبلمان دارای پایه هایی کوتاه، باریک اما محکم و مقاوم هستند و رویه ها نیز اغلب ساده و یکپارچه است.

  • اجازه دهید نور و روشنایی فضای شما را در بر گیرد.

در سبک امروزی، در ایده آل و مطلوب ترین حالت ممکن، پنجره های بزرگی وجود خواهد داشت تا به اندازه کافی نور طبیعی وارد اتاق گردد. به علاوه، چراغ ها و لامپ ها به اندازه کافی در سقف و نیز در بعضی مواقع بر روی سطح زمین قرار دارند. در اتاقی که به سبک امروزی آراسته و تزئین شده است، نور به طرزی هوشمندانه در فضای اتاق پخش و راهنمایی می گردد. به عنوان مثال، چراغ های سقفی طوری در جای خود قرار گرفته اند که نور را مستقیماً به سوی تابلوها و یا نقاط دلخواه دیگر اتاق سوق می دهند.

  • لامپ های فلزی را به صورت خطوطی مستقیم قرار دهید.

در سبک امروزی، لامپ های از جنس استیل و کروم نسبت به لامپ هایی که از چوب و یا سرامیک و یا فلز رنگ شده ساخته شده اند، تناسب و کاربرد بیشتری دارند. به علاوه، طرح های ساده و صاف بسیار مطلوب تر و بهتر از طرح های منحنی و پیچ در پیچ هستند.

  • از لوازم و وسایل صنعتی و مدرن در آشپزخانه سبک امروزی بهره ببرید.

در سبک امروزی، وسایل آشپزخانه خالی از هرگونه زرق و برق و تزئینات اضافی و در عین سادگی انتخاب و چیده می شوند. اجاق ها و دیگر قسمت های آشپزخانه می بایست از جنس استیل ضدزنگ و از نوع صنعتی و مدرن باشد. سینک ظرفشویی نیز باید صیقل خورده همراه با شیرآلاتی از فلز ضدزنگ باشد. کابینتها هم با نمایی صاف و صیقلی، به دور از شلوغی، دارای طرح و رنگی ساده باشند.

  • لوازم تزئینی کمی به فضای خود اضافه کنید.

تابلوهای نقاشی، گلدان ها، مجسمه ها و یا یک قفسه کتاب، همگی می توانند برای تزئین فضایی به سبک امروزی انتخاب های خوبی باشند. اگر بیشتر تابلوهای نقاشی را می پسندید، کارهایی را انتخاب کنید که ساده تر و با تعداد رنگ های کمتری باشند. از تابلوهایی با طرح های پیچیده و شلوغ بپرهیزید. در خصوص گلدانها و مجسمه ها نیز به همین ترتیب، سعی کنید از وسایل ساده تر با ترکیب رنگ کمتری بهره ببرید.

  • فضای خود را از شلوغی های اضافی و بیش از حد خالی کنید.

فضایی که به سبک امروزی طراحی و چیده شده است می بایست دلباز، روشن و جذب نماینده به نظر برسد. فضای اتاق را با مبلمان و وسایل بیش از آنچه در واقع جای می گیرد پر نکنید. بعلاوه سعی کنید روی پیشخوان، میزها و دیوارها را با بیشتر از یکی دو وسیله تزئینی پر نکنید.

منبع: فوت و فن

به "فوت وفن های جالب برای دکوراسیون خانه به شیوه مدرن امروزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوت وفن های جالب برای دکوراسیون خانه به شیوه مدرن امروزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید