ماجرای به آتش کشیدن درختان اصفهان چیست؟

به گزارش طراحی وبسایت، شامگاه آدینه گذشته، افراد ناشناسی با پرتاب ماده آتش زا از بالای پل غدیر در اصفهان، شش اصله درخت کاج مشهدی را به آتش کشیدند.

ماجرای به آتش کشیدن درختان اصفهان چیست؟

به گزارش ایسنا، مجید عرفان منش، مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اعلام این خبر گفت: ساعت 22 و 42 دقیقه شامگاه گذشته (آدینه، نوزدهم فروردین ماه) شش اصله درخت کاج مشهدی در حاشیه زیر پل و روگذر غدیر در آتش سوخت و حدود 50 درصد درختان دچار آسیب شدند.

وی با بیان اینکه آتش سوزی درختان حاشیه زیر پل و روگذر غدیر به وسیله نیرو های سازمان آتش نشانی مهار شد، اضافه کرد: متأسفانه این آتش سوزی عمدی بوده و آنالیز ها بیانگر این است که ماده آتش زایی از بالای پل به پایین پرت شده و درختان از بالا آتش گرفتند.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه درختان کاج مشهدی درختان بسیار ارزشمندی هستند، گفت: باوجود آلودگی هوا و مسائل زیست محیطی که در شهر اصفهان داریم، هنوز بعضی افراد با فضای سبز و درختان نامهربانی می نمایند.

وی با بیان اینکه فضای سبز اصفهان تحت تأثیر آسیب های متعددی است، توضیح داد: اولین آسیب خشک سالی است که خسارت شدیدی به فضای سبز اصفهان زده و باعث شده عمده درختان شهر ضعیف شوند. ضعیف شدن درختان بر اثر کمبود آب و خشک سالی نیز باعث شده بعضی آفات و بیماری ها به آن ها غلبه کند.

عرفان منش بعلاوه اضافه کرد: از اوایل بهار با آغاز طوفان ها و تندبادها، حدود 60 تا 70 اصله درخت شهر از جا ریشه کن شده است، این را در کنار بی مهری با فضای سبز و درختان شهر بگذارید و می بینید واقعاً فضای سبز شهر اصفهان مظلوم واقع شده است.

وی با بیان اینکه قانون حفظ و توسعه فضای سبز را یکی از قدیمی ترین قوانین شهرداری ها برشمرد و اضافه کرد: بر اساس این قانون، افرادی که به فضای سبز شهر خسارت می زنند تحت پیگرد قضائی قرار می گیرند. با توجه به اینکه این افراد نیمه شب اقدام به آتش زدن درختان نموده اند، به وسیله پلیس موضوع را پیگیری می کنیم و پس از شناسایی با آن ها برخورد خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه جریمه های خسارت به فضای سبز بازدارنده و براساس ارقام به روز است، اظهار داشت: درصورتی که خسارت زنندگان قابل شناسایی باشند حتماً تحت پیگرد قرار گرفته و باید جریمه پرداخت نمایند، اما تا زمانی که شناسایی نشوند نمی توانیم با آن ها برخورد کنیم.

منبع: فرارو

به "ماجرای به آتش کشیدن درختان اصفهان چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای به آتش کشیدن درختان اصفهان چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید