مشارکت بیش از 10 هزار کتابخوان بوشهری در جشنواره ملی کتابخوانی رضوی

به گزارش طراحی وبسایت، حیدر راهب به خبرنگار خبرنگاران در بوشهر گفت: پیش بینی می گردد این شمار تا یکم تیر 1402 که آخرین مهلت ثبت نام در این رویداد است، افزایش خواهدیافت. علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره و ارسال آثار خود به بخش های این رویداد بایستی به وبسایت جشنواره به نشانی razavi.samakpl.ir مراجعه نمایند.

مشارکت بیش از 10 هزار کتابخوان بوشهری در جشنواره ملی کتابخوانی رضوی

وی ادامه داد: جشنواره کتابخوانی رضوی که عرصه رقابت در ترویج فرهنگ و تبیین سیره و منش رضویدر پیوند با کتاب است، به همت نهاد کتابخانه های عمومی کشور با موضوع امام رضا (ع) و امام حسن عسکری (ع) (بخش ویژه) با همکاری دستگاه های فرهنگی در سراسر کشور برگزار می گردد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر درخصوص اهداف این رویداد فرهنگی توضیح داد: اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف ائمۀ معصومین (ع) و آموزه های آن به ویژه فرهنگ منور رضوی؛ توسعه فعالیت های کتابخوانی و مطالعه کتاب های مرتبط با سیرۀ پاک ائمۀ معصومین (ع) به ویژه حضرت امام رضا (ع)؛ شناسایی و معرفی کتاب های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت (ع) به وسیله انتشار گستردۀ این آثار و فراوری محتوای ادبی و هنری کتاب محور ناظر به فرهنگ معصومین (ع) در فضای فرهنگی جامعه اهداف برگزاری جشنواره ملی کتابخوانی رضوی را تشکیل می دهد.

وی سپس به بخش های این جشنواره اشاره و توضیح داد: جشنواره ملی کتابخوانی رضوی در بخش های فردی یا گروهی و خانوادگی، به شیوه دو مکتوب و الکترونیک برگزار می گردد که شرکت نمایندگان در جشنواره تنها می توانند در یکی از دو بخش فردی یا گروهی و خانوادگی شرکت نمایند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر با اشاره به منابع دوازدهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی گفت: منابع دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی به تفکیک 4 گروه سنی شامل خردسال، کودک، نوجوان و جوان و بزرگسال تفکیک شده است که دسترسی به این 9 کتاب از سه طریق خرید کتاب با تخفیف، دریافت امانی کتاب با مراجعه به کتابخانه های عمومی سراسر کشور و بعلاوه دسترسی به نسخه الکترونیک در سامانه مسابقات امکان پذیر است.

به گفته وی، منابع این رویداد به تفکیک گروه های سنی به این توضیح است:

منابع بخش خردسال (زیر 7 سال): کتاب های مسافران شب برفی اثر کلر ژوبرت از انتشارات رود آبی و نادانی دشمن ماست؛ پنج حدیث از امام حسن عسکری(ع) اثر محمد مهاجرانی از انتشارات جمال.

منابع بخش کودک (8 تا 12 سال): اسب چوبی اثر مجید راستی از انتشارات به نشر، ده قصه از امام حسن عسکری(ع) اثر مسلم ناصری از انتشارات قدیانی و بیدار شو بابا اثر مرضیه جوکار از انتشارات به نشر.

منابع بخش نوجوان (13 تا 17 سال): من ضامن اثر مصطفی خرامان از انتشارات به نشر، غروب خورشید در سامرا: زندگینامه امام حسن عسکری(ع).

منابع ویژه بخش جوان و بزرگسال (18 سال به بالا): آبی ها نوشته سعید تشکری از انتشارات به نشر و ماه در محاق؛ مروری بر اندیشه های سیاسی و اخلاقی امام حسن عسکری(ع) نوشته سعید بهشتی از انتشارات اطلاعات.

راهب تاکید نمود: علاقه مندان برای حضور در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی می توانند در دو قالب کتابخوانی و هنری در این رویداد شرکت نمایند که در قالب کتابخوانی، امکان مشارکت در جشنواره به وسیله انتخاب کتاب متناسب با گروه سنی و رشته مورد نظر میسر است.

وی ادامه داد: در قالب هنری نیز افراد در تمامی گروه های سنی می توانند با استفاده از احادیث منتخب در کتاب نادانی دشمن ماست؛ پنج حدیث از امام حسن عسکری (ع) در رشته های هنرهای تجسمی، دست سازه، داستان و شعر، هنرهای دیجیتال متناسب با علاقه مندی خود شرکت نمایند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر یادآور شد: از برگزیدگان این جشنواره در دو سطح ملی و استانی با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی در بخش های فردی، گروهی و خانوادگی تقدیر به عمل می آید.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "مشارکت بیش از 10 هزار کتابخوان بوشهری در جشنواره ملی کتابخوانی رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشارکت بیش از 10 هزار کتابخوان بوشهری در جشنواره ملی کتابخوانی رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید