میزبانی باشگاه کتابخوانی بهار در اوز از بزرگداشت حافظ و هفته ملی کودک

به گزارش طراحی وبسایت، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در فارس، معاون پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش زبرخان و عضو ارشد انجمن کودک و نوجوان سیمرغ که مدیریت این برنامه مجازی را عهده دار بود از طیبه نامی تسهیل گر باشگاه کتابخوانی بهار اوز و اعضا که میزبان این برنامه بودند و پیشنهاد برنامه را داده بودند تشکر کرد و گفت: باشگاه کتابخوانی بهار اوز یکی از باشگاه های فعال و پویا کتابخوانی در کشور است که توانسته فعالیت های خوبی را در زمینه ترویج فرهنگ زیبای کتاب و کتابخوانی دنبال کند.

میزبانی باشگاه کتابخوانی بهار در اوز از بزرگداشت حافظ و هفته ملی کودک

علی حسینی سپس از بچه ها که غزل هایی از حافظ را به زیبایی حفظ و اجرا کردند، برای خوانش دعوت کرد و به ترتیب روشان بیگدلی، ریحانه خسروپناه، مائده غریب نواز، نگین خداداد، سلما مرادی، آوینا محمودی، مهسا زارع، کوثر قرونه، السا ارژنگ، رمیصا زمانی، فائزه باقری و پرهام زارع به زیبایی و شیوایی غزل هایی از حافظ خواندند.

فروغ هاشمی مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز نیز هفته ملی کودک و بعلاوه بزرگداشت خواجه شیراز را تبریک گفت و از همه دست اندرکاران این برنامه و از بچه ها سراسر ایران، مربیان و تسهیل گران و خانواده هایی که در رشد اجتماعی و فراهم کردن فرصت کتابخوانی برای بچه ها و نوجوانان سهم بسزایی دارند تشکر و قدردانی کرد و با غزلی از حافظ به استقبال این مراسم رفت.

در ادامه طیبه نامی، تسهیلگر باشگاه کتابخوانی بهاز اوز، گفت: این باشگاه توانسته جمعی از بچه ها را در فضای مجازی دور هم جمع کند. خرسندم و امیدوارم این کوشش تداوم داشته باشد و از همه دست اندرکاران و همراهان تشکر می کنم.

وی بعلاوه در مصاحبه با مربیان و تسهیل گران اعضا باشگاه های کشور گفت: تقویت مشارکت اجتماعی، ارتباط مؤثر با هم سالان، ایجاد انگیزه و ارتباط، یادگیری و آموزش و آشنایی با ادبیات ایران زمین و مشاهیر ادب فارسی از دست آوردهای باشگاه های کتابخوانی است و به کمک خداوند بیماری کرونا چهره منحوسش را هرچه زودتر از سراسر جهان پاک می نماید و حضور همه بچه ها غزل خوان و کتاب خوان و فعال را به صورت حضوری در اوز می توانیم ببینیم.

هم چنین میرهاشم ریاحی شاعر و پژوهنده از انجمن ادبی تائب اوز در خصوص حافظ سخن گفت و اینکه بسامد بالای کلمه مهر و مشتقات آن در دیوان خواجه حافظ سبب ساز بوده تا ماه مهر برای یادآوری این شاعر بزرگ انتخاب گردد و البته نمره بیست نیز درخور چنین شاعر بر قله ایستاده ای است.

او در ادامه اضافه نمود: حافظ معانی مشکل و مهم و حرف دل مردم را به زیبایی بیان نموده و هم زمان از فرم و ظاهر و صنایع شعری غافل نمانده و این گونه شده که آنانی که عمق شعر را در نیافته اند نیز عاشق موسیقی و زیبایی ظاهری و چینش واژگان شده اند و هر کسی از ظن خود شد یار من...

ریاحی با توجه به روز کودک و کتابخوانی پیشنهاد داد تا داستان ها از دل تلمیحات شاعرانه حافظ استخراج گردد و با زبانی بچه هاه برای نسل های آینده واگویه گردد که با این کار یک تیر و چند نشان می زنیم و علاوه بر شناخت و ایجاد علاقه به حافظ، قسمتی از تاریخ و اسطوره های ما نیز بازنمایی می شوند.

شریف بازرگانی مسئول موزه مردم شناسی شهرستان اوز از اینکه برنامه از موزه زیبای مردم شناسی و بصورت زنده در فضای مجازی در حال انجام بود تمجید و دعوت کرد تا از شهرستان اوز و موزه مردم شناسی تماشا نمایند.

در انتها سه نفر از اعضای باشگاه کتابخوانی بهار اوز آریسا و رمیصا زمانی و السا ارژنگ هفته کودک را تبریک و غزلی از حافظ خواندند.

یادآور می گردد: این برنامه به میزبانی باشگاه کتابخوانی بهار، انجمن کودک و نوجوان سیمرغ، انجمن فرهنگی ادبی هفتکا و با همکاری دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز، آموزش و پرورش زبرخان، دبیرخانه زنان و خانواده فرمانداری اوز، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور، شبکه کتابخوانی کشور، انجمن ادبی تائب اوز، انجمن کتاب اوز، باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان کشور، شبکه هم اندیشی کارشناسان، مروجان و تسهیل گران فرهنگ، هنر، کتاب، سلامت و..... شهرهای مرکز کتاب ایران ضمناً این برنامه به وسیله فضای اسکای روم، کانال شاد و به صورت زنده از صفحه اینستگرام پخش شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "میزبانی باشگاه کتابخوانی بهار در اوز از بزرگداشت حافظ و هفته ملی کودک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزبانی باشگاه کتابخوانی بهار در اوز از بزرگداشت حافظ و هفته ملی کودک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید