هنر نقاشی پشت شیشه قدمتی 600 ساله دارد

به گزارش طراحی وبسایت، ایرنا/ براساس سخنان رئیس افتخاری جشنواره بین المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر، هنر نقاشی پشت شیشه قدمتی 600 ساله دارد.

هنر نقاشی پشت شیشه قدمتی 600 ساله دارد

مرتضی آقا قاسمی در بازدید از آثار نمایشگاه و غرس نهال در محوطه موزه ملی ایران گفت: فعالیت حرفه ای من در حوزه نقاشی پشت شیشه است. هنر نقاشی پشت شیشه قدمت و پیشینه 500 تا 600 ساله دارد.

هنرمند پیشکسوت نقاشی پشت شیشه اضافه کرد: تابلوهایی از هنر نقاشی پشت شیشه با کشتی از ایتالیا به ایران آمده است. اولین ایرانی که در زمینه این هنر کار کرد، میرزا باقر کاشی کار بود. نزدیک دو هزار نقاشی پشت شیشه در ایران از شیراز، تبریز و رشت داریم.

جوانان نگذارند هنر نقاشی پشت شیشه فراموش گردد

آقا قاسمی ادامه داد: دوست دارم این هنر همیشه زنده و پویا باشد. هنر عشق من است و من در نقاشی پشت شیشه خیال نگاری می کنم و هیچ گاه در این حوزه هنری کپی کاری ننموده ام. تابلوهای مربوط به داستان یوسف و زلیخا، گیسو و گودرز و حضرت سلیمان و هدهد را خیال نگاری نموده و از آنها نقاشی پشت شیشه کشیده ام که اروپایی ها به تابلوهای من توجه می نمایند.

این هنرمند گفت: به جشنواره آمدم تا به جوانان بگویم این هنر را دنبال نمایند. هنر نقاشی پشت شیشه سال 1348 به ایران آمد اما قدمت و پیشینه آن 600 ساله است.

وی بیان نمود: آهو همیشه در تابلوهای فرشچیان بوده و من هم همیشه خورشید را در آثارم به تصویر کشیده ام، زیرا خورشید مظهر زندگی است. آرزو دارم که جوانان این میراث را زنده نگه دارند و نگذارند فراموش گردد.

منبع: همگردی

به "هنر نقاشی پشت شیشه قدمتی 600 ساله دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنر نقاشی پشت شیشه قدمتی 600 ساله دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید