چگونه مدیران اجرایی، تاثیرگذار شوند؟
به گزارش طراحی وبسایت، به تازگی موسسه نظرسنجی گالوپ در گزارشی اعلام می نماید که تنها 13 درصد کارمندان در سراسر جهان متعهد به کارشان هستند؛ و این یک نگرانی بزرگ برای کسب وکارها به شمار می آید. این مشکل باید به وسیله مدیر ارشد اجرایی بازبینی و اصلاح گردد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

مدیر ارشد اجرایی عامل مهمی در تعهد کارمندانش به شمار می آید. همه می خواهند با کسی کار نمایند که اگر او را به عنوان یک فرد دوست نداشته باشند، حداقل بتوانند به عنوان یک انسان برای او احترام قائل شوند. مدیر ارشد اجرایی تنها فردی نیست که پرداخت نماینده حقوق کارمندانش باشد؛ بلکه راهنمای عمومی برای کارمندان محسوب می گردد. مدیر ارشد اجرایی احتیاجمند است تا محرکی برای تعهد کارمندانش باشد. در شرکت هایی که مدیرانش رفتار مطلوب را مدل سازی می نمایند، کارمندان 55 درصد بیشتر تعهد دارند، 53 درصد تمرکز بیشتری دارند و احتمال بیشتری هست که در شرکت باقی بمانند.
البته امروزه یک مدیر ارشد اجرایی به طور پیوسته با بخش منابع انسانی شرکتش (و تصمیمات دیگر مربوط به مشتری) کار می نماید تا برترین احتیاجها را برای شرکت و همه کارمندانش و برای همه نقش ها در نمودار سازمانی شرکت از مدیر ارشد اجرایی تا نازل ترین فرد در شرکت معین سازد. برای بعضی این به معنی دور انداختن روش های قدیمی و منسوخ بازبینی عملکرد است. برای بعضی دیگر این به معنی دادن پاداش های مورد انتظار انتها سال، آماده سازی شغلی و دیگر مزایا به کارمند است. مدیر ارشد اجرایی باید مانند یک انسان وظیفه شناس عمل کند؛ در مواقع مسائل کارمندانش به طور مثال در مواقع استرس، درگیری و نگرانی ها با افکار منطقی برخورد کند. اما برای دستیابی و افزایش تعهد کارمندان، به عنوان اصل اساسی ارتباط با مشتری ، مدیران ارشد اجرایی باید دارای چه ویژگی هایی باشند؟
گم شدن تعهد کارمندان در شلوغی تجربیات مشتری
زمانی که در خصوص تجربه کلی مشتری، به عنوان یک مفهوم عملکردی و عملیاتی در خلال یک شرکت، صحبت می کنیم، به نظر خواهد آمد تعهد کارمندان در همان مراحل مقدماتی گم می گردد. به نظر می رسد زمانی که برای چگونگی بهبود تجربه مشتری برنامه ریزی می کنیم، با عباراتی مانند یک ضرورت فوری نیست، اما باید بعضی جاها در نظر گرفته گردد این مساله به حاشیه رانده شده است. افرادی که معیارهای متمرکز بر مشتری را در خلال شرکت ها بررسی می نمایند، در خصوص آنچه مشتریان تفکر دارند و چگونگی رفتار آنها و چگونگی رضایت مشتری نگران هستند. به طوری که اغلب یادشان می رود که چه کسانی واقعا مسوول احتیاجهای مشتری و تامین این احتیاجها به عنوان عملکرد اولیه عملیاتی یک کسب وکار پیروز به شمار می فرایند.
راه های بسیاری برای تعهد
زمانی که شرکت ها در پی برترین پاسخ برای حل یک مشکل هستند، گاهی احتیاج به اخذ نگرش متفاوت تری دارند. این نگرش متفاوت می تواند توانایی برای ایجاد تعهد در کارمندان باشد. این امر در خصوص هتل های لوکس زنجیره ای Marriott International به عنوان غول جهانی صنعت هتلداری، در عملکرد این هتل و پیروزیت منتج از آن به نظر لازم است. مراقب شرکای خود باشید؛ شرکا مراقب میهمانان هستند و میهمانان دوباره و دوباره باز می گردند. فلسفه آغاز هتل های جی دبلیو ماریوت شرکا در این عبارت به معنی کارمندان است. صحبت با تعدادی شریک در همین اواخر نشان داده است که این عقیده در کل شرکت نفوذ نموده است.
تفکر اصلی این است که مراقب کارمندان بوده آنگاه می بینید که کارمندان مراقب شرکت خواهند بود. در نهایت وقتی پای تجربه مشتری به میان می آید خواهید دید که شمار افرادی که هتل شما را انتخاب می نمایند افزایش خواهد یافت. این امر مهر تاییدی بر این حقیقت که معمولا بیش از یک راه درست برای انجام کسب وکارها وجود دارد و راه ها و روش های متفاوت، اگر به طور درست انجام شوند می توانند با همان نتایج مثبت، مشکل را حل سازند.
منبع: الی گشت