کتاب چگونه یک فیلمنامه محشر بنویسیم؟ و اشتیاق دست به قلم شدن

به گزارش طراحی وبسایت، به گزارش خبرنگار خبرنگاران ؛کتاب چگونه یک فیلمنامه محشر بنویسیم نوشته دیوید هاوارد و ترجمه ابراهیم راهنشین است.

کتاب چگونه یک فیلمنامه محشر بنویسیم؟ و اشتیاق دست به قلم شدن

این کتاب که اولین بار به وسیله انتشارات ساقی در سال 1398 به چاپ رسید اکنون به چاپ دوم رسیده است.

این کتاب در پشت جلد این گونه معرفی شده است: این کتاب، شما را وارد جهان تازه ای از عالم فیلم نامه نویسی می نماید. این کتاب، تمام چرخ دنده های ریزودرشتی را که پشت صفحات فیلم نامه های محشر، با هم چفت وبست شده اند، از هم باز می نماید تا طرز کار تک تک آن ها را برای شما توضیح دهد.

این کتاب، شما را با حقایقی از جهانی فیلم نامه نویسی آشنا می نماید که تا به امروز از آن ها خبر نداشته اید. این کتاب، شور و اشتیاق دست به قلم شدن را در شما ایجاد می نماید. این کتاب از شما یک فیلم نامه نویس محشر می سازد.

کسانی که تئوری های فیلم نامه نویسی را دنبال می نمایند، حتماً با نام دیوید هاوارد آشنا هستند. در حال حاضر، او یکی از برترین تئوریسین های فیلم نامه نویسی جهان به شمار میرود. کسی که بنیان گذار مقطع کارشناسی ارشدِ فیلم نامه نویسی در دانشگاه یوسی اِل اِی آمریکاست.

نگاه عمیق و خاص دیوید هاوارد به تئوری های فیلم نامه نویسی، او را از سایر هم قطارانش متمایز می نماید. این کتاب، دومین کتابی است که دیوید هاوارد به رشتۀ تحریر درآورده است.

نخستین کتاب او یعنی ابزار فیلم نامه نویسی، با موفقیت چشمگیری روبه رو شد و نام او را بر سر زبان ها انداخت.

برای معرفی دقیق تر این کتاب باید گفت: هنگامی که آغاز به پرورش دادن احساسات غریزیتان می کنید و در حال نوشتن سومین یا چهارمین نسخه فیلمنامه تان هستید یا روی بازنویسی پروژه کس دیگری کار می کنید یا حتی مشغول آنالیز و ارزشیابی کردن فیلمنامه یکی از دوستان تان هستید، مطالب موجود در این کتاب می تواند مرجع خوبی برای یاری به وضوح بخشیدن مسائل یا مکانی برای جستجوی راه چاره ها باشد.

کتاب چگونه یک فیلمنامه محشر بنویسیم خواننده را با شیوه درست نقل و بازگویی داستان آشنا می نماید. این کتاب با آموزش خلق درام و چگونگی ساخت زیربنای سینمایی هر داستان، با زمان بندی درست اتفاقات هر داستان سعی در آموزش درست فیلمنامه نویسی که به مانند ساخت یک ساختمان است دارد.

آنالیز ساختار فیلمنامه کلاسیک، خلق درام و بعلاوه برهم زدن ساختار کلاسیک از مهم ترین بخش های این کتاب است.

آشنایی با خلق شخصیت های اصلی، قهرمان و ضد قهرمان، درام عینی و ذهنی،چگونگی یک گره گشایی و خلق کردن مخمصه از جمله کوشش های دیوید هاوارد برای آموزش هرچه بهتر داستان گویی فیلم های سینمایی در این کتاب است.

چگونه یک فیلمنامه محشر بنویسیم کتاب مقدسی برای فیلمنامه نویسان در حال رشد است، کتابی که در واقع کلاس پیشرفته داستانگویی برای فیلم های سینمایی است.

این کتاب در 576 صفحه و با قیمت 135 هزار تومان وارد بازار کتاب شده است. انتشارات ساقی این کتاب را برای بار دوم در شمارگان 1100 نسخه تجدید چاپ نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "کتاب چگونه یک فیلمنامه محشر بنویسیم؟ و اشتیاق دست به قلم شدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب چگونه یک فیلمنامه محشر بنویسیم؟ و اشتیاق دست به قلم شدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید