کن بلاک اسطوره ورزش اتومبیلرانی و ستاره مجموعه ویدیویی Gymkhana درگذشت

به گزارش طراحی وبسایت، کن بلاک (Kenneth Paul Block) ساعاتی پیش بر اثر سانحه ای با snowmobile (خودرو برفی) در Woodland استان Utah درگذشت. این اسطوره ورزش اتومبیلرانی، راننده مسابقات رالی، قهرمان X Games، یکی از بنیانگذاران برند DC Shoes و Hoonigan و ستاره مجموعه ویدیویی Gymkhana بود که در 55 سالگی از جهان رفت.

کن بلاک اسطوره ورزش اتومبیلرانی و ستاره مجموعه ویدیویی Gymkhana درگذشت

بیت ران - محمد فتح اللهی - صبح امروز دنیای موتوراسپرت شوک بزرگی را تجربه کرد. براساس بیانیه ای که در اینستاگرام برند Hoonigan منتشر شد، کن بلاک در روز دوم ژانویه در یک تصادف با خودرو برفی کشته شد.

در این بیانیه چنین نوشته شد: با عمیق ترین تأسف می توانیم تأیید کنیم که کن بلاک امروز در یک تصادف با خودرو برفی درگذشت. کن یک بینا، یک پیشگام و یک نماد بود. و از همه مهمتر پدر و شوهر بود. دلمان به طرزی باورنکردنی برای او تنگ خواهد شد. لطفاً در این زمان و در حالی که خانواده او غمگین هستند، به حریم خصوصی آنها احترام بگذارید.

بلاک به علت مشارکت در شرکت Hoonigan و بازی در مجموعه ویدیوهای بدلکاری رانندگی بسیار محبوب Gymkhana مشهور بود. او در هنگام سانحه تنها 55 سال داشت.

دوران حرفه ای کن بلاک بسیار فراتر از دنیای رالی و مسابقات اتومبیلرانی بود. بلاک در کنار Damon Way، شرکت پوشاک DC Shoes را در سال 1994 تأسیس کرد.

او تبحر و مهارت فوق العاده ای در رشته های موتور کراس، اسکیت بورد و اسنوبرد داشت. اما برای علاقه مندان به خودرو، کن بلاک بیشتر به علت مسابقات رالی و به عنوان بنیانگذار صنایع Hoonigan شناخته می شد.

بلاک پس از فروش مالکیت DC Shoes، تمرکز تجاری خود را به صنایع Hoonigan که یک برند پوشاک برای علاقه مندان به خودرو است تغییر داد. او قبل از سانحه ساعات پیش، مالک مشترک و رئیس Hoonigan به شمار می رفت.

دوران حرفه ای کن بلاک

حرفه مسابقه ای بلاک در مسابقات رالی آمریکا آغاز شد. در سال 2005، او به عنوان عضوی از تیم Vermont SportsCar وارد صحنه مسابقات رالی ملی آمریکا شد و عنوان راننده تازه کار سال را از آن خود کرد.

سال بعد، بلاک وارد اولین رویداد رانندگی رالی X Games شد. در سال 2007 آغاز به رقابت در مسابقات قهرمانی رالی دنیا کرد و در سال 2010، تیم رالی دنیای Monster به وسیله او تأسیس شد.

کن بلاک اولین راننده آمریکایی شد که در مسابقات رالی قهرمانی دنیا یعنی WRC حضور داشت. در سال 2012، او نام تیم خود را به Hoonigan Racing Division تغییر داد و در مسابقات دنیای Rallycross شرکت کرد که این مسابقات هم بعداً به FIA World Rallycross تغییر نام داد.

اما کن بلاک به دور از دنیای مسابقات رالی، Hoonigan را خیلی زود به وسیله مجموعه ویدیویی Blocks Gymkhana به معروفیت رساند.

اولین ویدیو او در سال 2008 منتشر شد و پس از آن این مجموعه ویدئویی هر سال خارق العاده تر از سال گذشته علاقه مندان به دنیای موتوراسپرت را متحیر می کرد.

در ویدئوهای اولیه کن بلاک با ماشین های رالی و رالی کراس تبحر خود را در رانندگی به نمایش گذاشت. اما در ویدیوهای نوتر او سوار بر خودروهای سفارشی Hoonigan بود که منحصراً برای Gymkhana طراحی و ساخته شدند.

در نوترین قسمت این مجموعه ویدئویی که Gymkhana 11 نام داشت، او در حال چرخیدن در اطراف لاس وگاس با یک خودرو رالی برقی آئودی بود.

تأثیر کن بلاک بر مسابقات اتومبیلرانی

لیا بلاک دختر کن بلاک

به جرأت می توان گفت که کن بلاک ورزش رالی را از جایگاهی معمولی به ورزشی هیجان انگیز و مشهور در بین علاقه مندان به موتوراسپرت تبدیل کرد. او به جایگاهی فوق العاده در دنیای موتوراسپرت رسید و تصویری از ورزش رالی خلق کرد که در سرتاسر دنیا طنین انداز شد.

از کن بلاک همسرش Lucy، و سه فرزند به یادگار ماند. دخترش Lia، اخیراً با مجموعه ویدیویی Hoonigan خود درگیر بود. لوسی و لیا هر دو در مسابقات قهرمانی انجمن رالی آمریکا در کنار کن شرکت نموده اند.

چری ترکیه با معرفی خودروهای نو رسماً آغاز به کار کرد

کیا پگاس کوشا خودرو محصولی مالی با گیربکس 4 سرعته اتوماتیک

چانگان UNI-T سایپا آنالیز شد؛ موتور خودرو همان همیشگی

منبع: بیت ران

به "کن بلاک اسطوره ورزش اتومبیلرانی و ستاره مجموعه ویدیویی Gymkhana درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کن بلاک اسطوره ورزش اتومبیلرانی و ستاره مجموعه ویدیویی Gymkhana درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید