هوش مصنوعی

ببینید، اجرای نخستین مجری هوش مصنوعی در تلویزیون ایران

این مجری با نام شهریار در بخشی از برنامه اسکرین شات که شنبه هر هفته ساعت 17:00 زنده از این کانال پخش می گردد، تازه های نرم افزار، بازی های رایانه ای، پویانمایی و سایت های ایرانی را معرفی می نماید.

1 تیر 1402

هوش مصنوعی؛ بازی با آتش است!

زمانی که انسان ها حدود 1.5 میلیون سال پیش آتش را کشف کردند، احتمالاً می دانستند که چیز خوبی در اختیار دارند، اما آنها احتمالاً خیلی سریع نقاط منفی این کشف را یافتند، نزدیک شدن بیش از حد و سوختن، به راه انداختن تصادفی آتش سوزی، استنشاق دود یا حتی سوزاندن...

24 اردیبهشت 1402

پیشرفت هوش مصنوعی چین، غول آمریکایی را به وحشت انداخت

زومیت نوشت: برد اسمیت، رئیس مایکروسافت، گفته است نهادهای تحقیقاتی و شرکت های چینی در آینده ای نزدیک رقبای قدرتمندی برای سرویس ChatGPT فراوری خواهند کرد. مایکروسافت بزرگ ترین سرمایه گذار در OpenAI است، شرکتی که به عنوان خالق ChatGPT شناخته می گردد.

3 اردیبهشت 1402

بازسازی تصویر 7 عالم بزرگ شیعه با هوش مصنوعی

هم زمان با فرا رسیدن عید سعید فطر، چهره های عالم بزرگ شیعه نظیر علامه مجلسی، علامه حلی، شیخ صدوق، خواجه نصیرالدین طوسی، شیخ مفید، شیخ کلینی و شیخ بهایی به همت فطرس مدیا به وسیله هوش مصنوعی بازسازی شد.

2 اردیبهشت 1402

برآورد مقدار موفقیت قرارهای عاشقانه زوج ها با هوش مصنوعی و میزان گیری مقدار همسانی پاسخ های سیستم عصبی اتوماتیک

در حین یک قرار آشنایی پاسخ های فیزیولوژیکی دو نفر حین مصاحبه و ملاقات با هم هماهنگ می گردد، این پدیده ای است که از آن با نام همسانی فیزیولوژیکی یاد می گردد.

1 اسفند 1401

ربات های دانمارکی به داد بیماری های روماتیسمی رسیدند!

یک استارت آپ دانمارکی به تازگی اعلام نموده با یاری ربات ARTHUR می توان روماتیسم مفصلی را زودتر شناسایی کرد چرا که این ربات قادر به انجام اسکن فراصوت برای تشخیص این بیماری تنها در 15 دقیقه است.

24 آذر 1401

8 نکته مهم در مورد The Callisto Protocol که باید بدانید

ماه های آینده برای طرفداران بازی های ترسناک رویایی است و بازی های مختلفی در این ژانر قرار است عرضه شوند. یکی از این بازی ها، The Callisto Protocol محسوب می شود که از طریق تیمی آشنا به این سبک، به رهبری یکی از سازندگان Dead Space در حال توسعه است. در روزها و هفته های اخیر...

12 مرداد 1401

حمایت ناسا از پروژه 3 محقق ایرانی

سه تن از محققان پیروز ایرانی طرحی به منظور نظارت بر سلامت افراد ارائه داده اند که طرح آنها با حمایت ناسا همراه شده است.

30 تیر 1401

فناوری تازه انویدیا برای تبدیل تصاویر دو بعدی به مدل های سه بعدی

پس از تبدیل تصاویر دو بعدی به صحنه ها و ویدئو های سه بعدی، انویدیا این بار تمرکز خود را بر روی ویرایش معطوف کرده است.

29 تیر 1401

سگ های رباتیک ژاپنی

صاحبان سگ های رباتیک ژاپنی در جشنواره بچه ها حضور یافتند.

13 دی 1400

فناوریهایی که به حل مشکل قطعی برق کمک می کند

دبیر ستاد توسعه فناوری های آب و انرژی معاونت علمی با تشریح فناوریهایی که به حل مسائل صنعت برق کمک می کند گفت: از طرح های فناورانه مرتبط با پیک سایی و مدیریت مصرف حمایت می کنیم.

12 مرداد 1400