امکان زندگی و حیات در سیاره ای فرا خورشیدی!

به گزارش طراحی وبسایت، ستاره شناسان نوع جدیدی از یک سیاره را شناسایی کردند که ممکن است قابلیت حیات و سکونت داشته باشد.

امکان زندگی و حیات در سیاره ای فرا خورشیدی!

کره زمین تنها مدل کاربردی ما از دنیا قابل سکونت بوده و بنابراین منطقی است که ستاره شناسان به یافتن شواهدی از موجودات فرازمینی در سیارات فراخورشیدی شبیه زمین امیدوار باشند. میزان کره زمین، ترکیب شیمیایی، درجه حرارت و موقعیت آن در منظومه شمسی این کره خاکی را قابل سکونت نموده است. طراحی وبسایت امکان وجود حیات در سیاره Hycean را در این مطلب آنالیز می نماید.

سیاره Hycean

همانطور که تحقیقات نو منتشر شده در مجله Astrophysical (موسسه علوم فضایی) نشان می دهد، یک سیاره نو، با نام Hycean نیز می تواند قابل سکونت باشد. این نوع سیاره دارای اقیانوس بزرگ و بسیار گرم و همینطور اتمسفر های پر از هیدروژن بوده و از اقیانوس های گسترده ای پوشیده شده است. این مقاله نو نظریه پردازی می نماید که سیاره Hycean به طور بالقوه قابل سکونت است و زندگی میکروبی یا حتی اشکال پیچیده تری از زندگی، در اقیانوس در آن وجود دارد.

سیاره ای برای زندگی

مدهسودان محقق و ستاره شناس، اصطلاح Hycean را ابداع کرد که ترکیب کلمات هیدروژن و اقیانوس است. این ستاره شناس هنگام مطالعه یک مینی نپتون قابل سکونت به نام K2-18b به این ایده رسید. مدهسودان و همکارانش با توجه به شرایط مشاهده شده در این سیاره فراخورشیدی، تحقیق گسترده تری را برای کشف قابلیت سکونت مینی نپتون ها به طور کلی یا حداقل یک زیرگونه خاص از مینی نپتون ها شروع کردند.

خصوصیات سیاره نو چیست؟

براساس مطالعات مدهسودان ، سیاره فراخورشیدی قابل سکونت می تواند تا 2.6 برابر میزان زمین باشد و دمای هوا 392 درجه فارنهایت (200 درجه سانتیگراد) دارد. مدهسودان در پاسخ به این سوال که کدام ویژگی های موجود باعث قابل سکونت شدن این سیاره نو شده است؟ گفت: وجود آب مایع، وجود فشار و درجه حرارت هوا شبیه به زمین در سطح اقیانوس و هیدروژن، جو غنی که هم شرایط مورد احتیاج سطح و هم محافظت در برابر اشعه های مضر را فراهم می نماید، این سیاره را قابل سکونت نموده است.

آزمایش فرضیه سیاره Hycean

او معتقد است که سیاره فراخورشیدی Hycean دارای قابلیت سکونت است. از نظر او، سیارات فراخورشیدی دارای ویژگی های شیمیایی لازم برای تخم ریزی و حفظ حیات میکروبی هستند. بعلاوه سیارات Hycean باید میزان زیادی آب، تابش و مولکول های اساسی در جو داشته باشند. فرضیه ارائه شده قابل آزمایش است. اگر اسکن های طیف سنجی از منطقه ها Hycean هیچ اثری از امضای زیستی پیشنهادی به دست نیاورند، به احتمال زیاد نشانه این است که این سیارات فراخورشیدی، مرده و سیاره هایی غیر مهمان نواز هستند. اما اگر این امضای زیستی در مشاهدات دانشمندان ظاهر گردد، این یک داستان کاملا متفاوت و یک نتیجه شگفت انگیز است.

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب علت پایکوبی نورهای آسمان شمالی چیست؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "امکان زندگی و حیات در سیاره ای فرا خورشیدی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان زندگی و حیات در سیاره ای فرا خورشیدی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید