ایران در نمایشگاه های گردشگری عربستان حاضر می شود

به گزارش طراحی وبسایت، خبرگزاری مهر/ براساس سخنان معاون گردشگری کشور، ایران در نمایشگاه های گردشگری عربستان حاضر می شود.

ایران در نمایشگاه های گردشگری عربستان حاضر می شود

علی اصغر شالبافیان درباره روابط گردشگری ایران و عربستان گفت: از آنجا که سفارتخانه های دو کشور ایران و عربستان آ غاز به کار کردند و یکی از موضوعات مورد بحث دو کشور نیز گردشگری است. بنابراین این ارتباط مثل کشورهای دیگر روال عادی خود را طی خواهد نمود. برنامه داریم بتوانیم در نمایشگاه های گردشگری سال بعد عربستان شرکت کنیم و فعالان گردشگری آن کشور را به تهران دعوت و تفاهمنامه گردشگری دو کشور را فعال کنیم این موضوع در وزارت خارجه دنبال می گردد.

وی اضافه کرد: برقراری خطوط هوایی دو کشور مورد تقاضای سازمان هواپیمایی بود این موضوع هم در حال آنالیز است. موضوع ما در عربستان دچار مشکل نیست. اما درباره مصر روابط مستقیم سیاسی با این کشور نداریم اگر این روابط ایجاد گردد، می تواند محور توجه و همکاری قرار گیرد.

وی به مصاحبه خبری وزیر گردشگری مصر درباره تسهیل سفر ایرانی ها به این کشور اشاره نمود و گفت: مطلبی از طرف وزیر گردشگری مصر در رسانه ها مطرح شده بود ولی برای اینکه دفاتر مسافرتی شرایط خود را بدانند و مردمی که می خواهند در تورهای اعلامی حضور داشته باشند، در جریان باشند؛ مکاتبه ای با وزارت خارجه نموده ایم. جواب دادند تا زمانی که این موضوعات شفاف نگردد و نحوه پیگیری حقوق مسافران در مصر شفاف و تبیین نگردد؛ مورد توصیه نیست. این موضوع به بخش خصوصی ذیربط و انجمن ها اطلاع رسانی شد.

شالبافیان بیان نمود: موضوع تورهای گردشگری به مصر و بالعکس ظرفیتی است که می تواند پس از برقراری روابط بین دو کشور هر چه بیشتر فعال گردد. ما منتظر معین تکلیف وزارت خارجه درباره گردشگران مصری هستیم.

معاون گردشگری کشور بعلاوه درباره شرکت ایران در نمایشگاه های گردشگری کشورهای دیگر نیز بیان نمود: ایجاد روابط با کشورهای مختلف و امضای تفاهمنامه ها زمینه ساز حضور بخش خصوصی است، چون بخش خصوصی در حوزه ورود تورهای گردشگری فعالیت دارد.

وی گفت: هر مقدار برنامه های معرفی ظرفیت های کشور بیشتر دنبال گردد، طبیعتاً کارهایی که انجام گرفته نتیجه موثرتری را خواهد داشت. به همین علت موضوع نمایشگاه ها فرصتی است برای اینکه ظرفیت گردشگری کشورمان معرفی گردد و بخش خصوصی ایران با شرکای تجاری خود آشنا شده و مذاکره نمایند.

شالبافیان به نمایشگاه گردشگری مسکو اشاره نمود و گفت: در این نمایشگاه و در نمایشگاه فیتور با حمایت حداکثری حضور پیدا کردیم اما در نمایشگاه ATM امارات زمینی که قرار بود به ما دهند تنها 50 متر بود که جمع بندی ما به این نتیجه رسید که در این نمایشگاه به صورت گروهی شرکت نکنیم و بعضی از دفاتر خودشان مستقل حضور داشته باشند. حتی یکی از شرکتهای هوایی داخلی نیز به صورت مجزا غرفه گرفت.

منبع: همگردی

به "ایران در نمایشگاه های گردشگری عربستان حاضر می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران در نمایشگاه های گردشگری عربستان حاضر می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید