بازارسازی برای صنایع کوچک و میانه لازمه حفظ اشتغال است

به گزارش طراحی وبسایت، رئیس اتاق کرمان گفت: حمایت از بنگاه های مالی کوچک و میانه و بازاریابی و بازارسازی برای آنها لازمه حفظ اشتغال استان است.

بازارسازی برای صنایع کوچک و میانه لازمه حفظ اشتغال است

سیدمهدی طبیب زاده در آئین افتتاح پنجمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین آلات و تجهیزات وابسته در کرمان، اضافه نمود: سال گذشته باوجود سرمایه گذاری های سنگین در صنایع استان 33 هزار اشتغال از دست رفت و همه این آمار اشتغال منفی در بنگاه های کوچک و میانه رخ داد.

وی با اشاره به اینکه شاید کمتر از 30 درصد از خدمات، قطعات و تجهیزات مورجهانز صنایع بزرگ به وسیله صنایع کوچک استان تأمین می گردد، ادامه داد: اتاق کرمان برای توسعه نظام مبادلات پیمانکاری فرعی با هدف تأمین قطعات و تجهیزات از استان کرمان، اقداماتی را پیگیری کرد که در این زمینه شرکت های بزرگی مانند شرکت ملی مس ایران و هلدینگ میدکو قدم های جدی برداشتند.

طبیب زاده، با تأکید بر اینکه اقتصاد استان بسیار به منابع مالی حاصل از معادن وابسته است، توضیح داد: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته حداکثر تا 20 سال آینده معادن تجدیدناپذیر استان سرانجام می یابد و به همین علت باید اقتصاد استان مبتنی بر دانش و تکنولوژی پیش رود تا بتوان منابع مالی استان را تأمین کرد.

رئیس اتاق کرمان تأمین زیرساخت های استان را برای آینده ای پیروز بسیار مهم دانست و گفت: در سال های آینده صنایع استان در زمینه تأمین گاز با مسائل جدی روبرو می شوند، خواسته فعالان مالی پیگیری اجرای خط لوله 11 گاز کشور (مربوط به استان کرمان) است.

سرپرست معاونت امور هماهنگی مالی استانداری کرمان، گفت: این گونه نمایشگاه ها ارتباطات خوبی بین کارگزاران مالی و بازار جهان ایجاد می نماید اما متأسفانه حدود دو سال گذشته شرایط کرونا مانع برگزاری چنین نمایشگاه هایی شد که سال ها آثار آن باقی خواهد ماند.

حسین مهرابی گفت: بنگاه های کوچک و میانه می توانند رشد اشتغال و توسعه خدمات را انجام دهند به شرط آنکه مورد حمایت قرار گیرند و بهره وری خود را افزایش دهند.

در ادامه این آئین مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی جنوب شرق با اشاره به اینکه این نمایشگاه در فضایی بیش از 7 هزار مترمربع با حضور 85 شرکت فعالیت خود را شروع نموده است.

امیرحسین سعید، ضمن قدردانی از همه مدیرانی که در شرایط سخت کرونا حامی و کمک رسان نمایشگاه بین المللی جنوب شرق کرمان بودند، اضافه نمود: این مکان آینه اقتصاد استان کرمان است و اگر چراغ این نمایشگاه خاموش گردد، قطعاً صدمات جبران ناپذیری به اقتصاد استان وارد خواهد شد.

پنجمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین آلات و تجهیزات وابسته از 17 تا 20 مهرماه 1400 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی جنوب شرق (کرمان) دایر است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "بازارسازی برای صنایع کوچک و میانه لازمه حفظ اشتغال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازارسازی برای صنایع کوچک و میانه لازمه حفظ اشتغال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید