برترین روش های شستن لباس زیر با دست و ماشین لباسشویی

به گزارش طراحی وبسایت، شستن لباس زیر در مقایسه با سایر لباس های ما اهمیت بیشتری دارد. استفاده از دمای مناسب برای شستن این لباس ها در کنار ضدعفونی کامل و از بین بردن باکتری ها نکاتی هستند که بری شستشوی لباس زیر باید مورد توجه قرار بگیرند. بی توجهی به نحوه شستن لباس زیر و عدم رعایت بهداشت در خصوص این موضوع می تواند زمینه ایجاد عفونت را فراهم کند. شما می توانید لباس زیر خودتان را هم ماشین لباسشویی بیندازید و هم به صورت دستی بشویید. اما به هر حال توجه به نکاتی مهم می تواند به شما یاری کند تا در کوتاه ترین زمان هم لباس ها را ضد عفونی نمایید و هم به بافت آن آسیب وارد نکنید. در این مقاله از سرویس سبک زندگی مجله خبرنگاران می توانید با برترین روش های شستن لباس زیر آشنا شوید.

برترین روش های شستن لباس زیر با دست و ماشین لباسشویی

برترین روش های شستن لباس زیر

از آن جایی که لباس زیر به طور مستقیم با پوست تماس دارد و عدم شستشوی صحیح آن می تواند موجب تجمع باکتری ها و میکروب ها در آن گردد و زمینه ایجاد عفونت را فراهم کند. استفاده از شوینده ملایم و آبکشی کامل از مهم ترین نکاتی هستند که باید در زمان شستن لباس زیر به آن ها توجه گردد. انتخاب برترین روش شستن لباس زیر معمولا به جنس لباس ها و بعلاوه سلیقه شخصی شما بستگی دارد. اما در ادامه می توانید با طریقه صحیح شستشوی لباس زیر به صورت دستی و در ماشین لباسشویی آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل برترین روش های شستن لباس نوزاد

طریقه شستن لباس زیر در ماشین لباسشویی

به طور معمول برای شستن لباس زیرهایی که جنس آن ها پنبه یا الیاف مصنوعی است، می توانید بدون هیچ مسئله ای از ماشین لباسشویی بهره ببرید. برای این کار ابتدا باید به برچسب روی لباس زیر توجه کنید. روی این برچسب نوشته شده که لباس زیر شما باید چگونه و با چه دمایی شسته گردد. معمولا بهتر است برای شستن لباس زیر از دمای 20 درجه بهره ببرید. زیرا شستشوی دمای لباس زیر در دمای بیشتر از 20 درجه موجب شل شدن و وا رفتن لباس گردد.

برای شستن لباس زیر به صورت روزانه در ماشین لباسشویی می توانید لباس های زیر مثل شورت زنانه و مردانه را داخل لباسشویی بیندازید. سپس از یک تنظیم شستشوی ملایم مثل حالت Gentle care برای شستن لباس ها بهره ببرید. توجه داشته باشید که شستن سریع لباس زیر می تواند موجب سوراخ و پاره شدن آن گردد. یکی دیگر از روش هایی که خیلی از افراد برای شستن لباس زیر از آن استفاده می نمایند، قرار دادن لباس ها داخل کیسه مخصوص و سپس شستن آن در لباسشویی است. این کار از کشیدگی پارچه، آسیب و گره خوردن لباس زیرها به هم جلوگیری می نماید و بدون کوچک ترین آسیبی آن ها را می شوید. این روش برای لباس زیرهای توری و دارای بند بسیار مناسب است.

نحوه شستن لباس زیر با دست

بعضی معتقد هستند که برترین روش شستشوی لباس زیر شستن دستی آن است. این موضوع برای لباس های حساس و یا لباس های دارای لک اهمیت بیشتری دارد. برای شستن لباس زیر با دست باید اندازهی آب ولرم در یک لگن بریزید. اندازهی ماده شوینده داخل آب بریزید و خوب ترکیب کنید. سپس لباس های زیر را داخل لگن بریزید. اجازه دهید لباس ها بری 30 دقیقه خیس بخورند. سپس لباس ها را بشویید و به خوبی آبکشی کنید.

بعضی از لباس زیرهایی که جنس آن ها ظریف است و یا در طراحی آن ها از تور و پارچه های نازک استفاده شده است، تنها باید با دست شسته شوند. بعد از آشنایی با نحوه شستن لباس با دست باید بدانید که برای خشک کردن لباس زیر هیچگاه آن ها را فشار ندهید و نپیچانید. برترین روش برای خشک کردن لباس زیر بعد از شستن با دست این است که لباس ها را داخل حوله قرار دهید و بعد حوله را بپیچانید تا آب اضافی لباس به آن جذب گردد.

بیشتر بخوانید: پودر لباسشویی بهتر است یا مایع لباسشویی؟

برترین ماده شوینده برای لباس زیر

از آن جایی که لباس زیر به طور مستقیم با پوست ما در تماس است، برای شستن آن باید از شوینده های ملایم استفاده گردد. معمولا برترین شوینده لباس برای شستشوی دستی صابون جامد، شامپو است. برای شستن لباس زیر در ماشین لباسشویی هم می توانید از مایع یا پودر ملایم مخصوص لباسشویی بهره ببرید. برترین ضد عفونی نماینده لباس زیر اندازهی مایع لباسشویی یا صابون است. وایتکس و سفید نماینده برای تمیز کردن لباس زیر به هیچ اسم توصیه نمی گردد. زیرا این مواد هم موجب آسیب به بافت لباس زیر می شوند و می تواند موجب ایجاد حساسیت گردد.

نکاتی که باید در خصوص شستن لباس زیر بدانید

  • روش صحیح شستشوی لباس زیر این است که لکه آن را درست بعد ایجاد لکه یا آلودگی تمیز کنید. برای این کار باید اندازهی شوینده مخصوص لباسشویی یا صابون روی محل لکه بریزید. سپس پارچه را رو هم بکشید و تا از بین رفتن کامل لکه این کار را تکرار کنید. توجه داشته باشید که کشیدن و پیچاندن بیش از حد لباس می تواند موجب کشیدگی و بد فرمی آن گردد.
  • سعی کنید لباس زیر را با لباس های ساده و سبک داخل ماشین لباسشویی بیندازید. شستن لباس زیر با پارچه های خشنی مثل شلوار جین و لباس های دارای زیپ می تواند به لباس زیر شما آسیب وارد کند.
  • برای شستن شورت در لباسشویی حتما دستگاه را روی دمای مناسب و دور چرخش پایین تنظیم کنید.
  • بعد از شستن لباس زیر به هر روشی فورا آن را در فضای آزاد و در صورت امکان زیر نور آفتاب پهن کنید تا کاملا خشک گردد.
  • مهم ترین نکته ای که در خصوص نحوه شستن شورت زنانه اهمیت دارد، آسیب ندیدن به بافت و رنگ پارچه لباس است. از آن جایی که معمولا لباس زیرهای زنانه دارای تور و پارچه های ظریف تری هستند، باید با دقت بیشتری شستشو شوند.

بیشتر بخوانید: 11 روش پاک کردن انواع لکه از روی لباس و انواع پارچه

از بین بردن لکه خون از روی لباس زیر

برترین روش شستشوی شورت زنانه بعد از ایجاد لکه خون این است که آن را به سرعت تمیز کنید. هر چقدر لکه زمان بیشتری روی لباس باقی بماند، از بین بردن آن سخت تر خواهد شد. برای از بین بردن لکه خون از روی لباس زیر می توانید اندازهی نمک روی آن بریزید. سپس لباس را با آب سرد بشویید. هرگز از آب گرم برای تمیز کردن لکه خون از روی لباس زیر استفاده نکنید. زیرا این کار موجب تثبیت لکه می گردد.

از بین بردن لکه عرق از روی لباس زیر

اگر روی لباس شما لکه عرق و زردی به جا مانده، طریقه شستن لباس زیر شما می تواند کمی متفاوت باشد. زیرا شما باید اول لکه را از بین ببرید و بعد آن را بشویید. برترین روش برای تمیز کردن لکه عرق استفاده از ترکیب شوینده با هیدروژن پراکسید 3 درصد است. این روش برای تمیز کردن لباس زیرهای رنگ روشن مناسب است. برای از بین بردن لکه باید به اندازه مساوی از شوینده و هیدروژن پراکسید 3 درصد بهره ببرید. سپس ترکیب مورد نظر را روی محل لکه بمالید. اجازه دهید این محلول برای 30 دقیقه روی پارچه بماند. سپس می توانید لباس را به روش دستی یا در ماشین لباسشویی بشویید.

آیا باید لباس زیر را به صورت جداگانه شست؟

در خصوص شستشوی لباس زیر معمولا هیچ قانون سفت و سختی وجود ندارد. اما باید بدانید که اگر لباس زیر کثیف و آلوده باشد، بهتر است آن را به صورت جداگانه بشویید. در غیر این صورت می توانید این لباس ها را همراه با سایر لباس ها بشویید.

هر چند وقت یک بار باید لباس زیرها را شست؟

گفته می گردد که لباس زیر را به صورت روزانه عوض کنید. اما برترین زمان برای شستن لباس زیر هر 3 تا 4 روز یک بار است. اگر به هر دلیلی لباس زیر شما کثیف شده است و یا ورزش نموده اید و بدنتان عرق نموده، بهتر است در همان لحظه اقدام به عوض کردن لباس زیر و شستشوی آن کنید.

بیشتر بخوانید: علائم و روش های درمان تبخال لب و تبخال تناسلی

جمع بندی نهایی

آشنایی با روش صحیح شستشوی لباس زیر به شما یاری می نماید تا ضمن شستشوی مناسب این لباس ها از تجمع آلودگی و رشد باکتری ها در لباس زیر جلوگیری نمایید. توجه داشته باشید که تعویض به موقع لباس زیر در کنار برترین روش شستن لباس زیر می تواند در سلامت شما نقش مهمی ایفا نماید. بنابراین سعی کنید با در نظر گرفتن نکات ذکر شده در این مقاله از روش مناسبی برای ضدعفونی و لکه بری لباس زیر استفاده نمایید.

منابع: ، ،

نوشته های مرتبط

3 روش آسان و مطمئن برای شستن کاپشن و کت و پالتو چرم

پودر لباسشویی بهتر است یا مایع لباسشویی؟

برترین روش های شستن انواع پرده در خانه

برترین روش های شستن انواع رنگ شلوار جین با دست و ماشین

منبع: افق کوروش

به "برترین روش های شستن لباس زیر با دست و ماشین لباسشویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین روش های شستن لباس زیر با دست و ماشین لباسشویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید