در سفر به ایسلند کجا بریم؟

به گزارش طراحی وبسایت، از چشمه های آبگرم و آتشفشان های فعال گرفته تا یخچال های طبیعی، ایسلند کشوری با طبیعتی بسیار زیبا و خارق العاده است که هر بازدیدکننده ای را به حیرت وا می دارد. این سرزمین یخ و آتش در هر گوشه خودش سرشار از زیبایی است و در ادامه نیز به معرفی جاهای دیدنی و شهرهای آن می پردازیم. همراه با ما باشید.

در سفر به ایسلند کجا بریم؟

10. منطقه حفاظت شده هورنستراندیر

Hornstrandir Nature Reserve

منطقه حفاظت شده هورنستراندیر (Hornstrandir Nature Reserve) در وست فیوردز از جمله زیباترین منطقه ها ایسلند به شمار می رود که بسیار تماشایی و باشکوه به نظر می رسد. زمین های ناهموار این منطقه متشکل از پرتگاه ها و صخره های دریایی بسیار تماشایی هستند و گشت و گذار در میان آن ها می تواند برای علاقه مندان به ماجراجویی در دل طبیعت بسیار مهیج باشد.

هیچ گونه فروشگاه یا خدماتی در داخل این منطقه حفاظت شده وجود ندارد و کوهنوردان و طبیعت گردان باید همه وسائل مورد احتیاج خود را به همراه داشته و برای هر گونه شرایط اضطراری آماده باشند. یکی از مجذوب نماینده ترین بخش های این منطقه نیز شمالی ترین نقطه آن است که به عنوان صخره ای مرتفع به نام هورنبیرگ شناخته می گردد.

9. شهر هوساویک

Husavik

هوساویک (Husavik) شهر ماهیگیری کوچکی است که در شمال ایسلند واقع شده است و به عنوان یکی از برترین مکان ها برای تماشای نهنگ ها در اروپا معروفیت پیدا نموده است. در گشت و گذار در میان دریا، گردشگران شاهد نهنگ مینک، نهنگ گوژپشت، نهنگ آبی و بعلاوه دلفین منقار سفید و گراز دریایی خواهند بود.

در موزه نهنگ این شهر نیز می توان استخوان هایی واقعی را مشاهده کرد و در عین حال نیز اطلاعات بسیار ارزشمندی درباره نهنگ ها و تاریخچه شکار نهنگ در ایسلند را بدست آورد. کلیسای چوبی شهر متعلق به سال 1907 میلادی نیز ارزش تماشا دارد.

8. لاندمنالاوگار

Landmannalaugar

لاندمنالاوگار (Landmannalaugar) در ارتفاعات داخلی ایسلند و در منطقه حفاظت شده فالبک قرار گرفته و بیشتر برای مسیرهای پیاده روی و کوهنوردی بسیار زیبا و تماشایی خودش معروفیت دارد. این منطقه مسطح و قابل تردد در لبه یک میدان گدازه قرار گرفته و چشمه های آبگرم طبیعی بسیار خوبی را نیز می توان در آنجا مشاهده کرد. تورهای متعددی برای گشت و گذار در این طبیعت بکر و بعلاوه اقامت شبانه در آن برگزار می گردد.

7. پارک ملی تینگولیر

Thingvellir National Park

پارک ملی تینگولیر (Thingvellir National Park) جایی بوده که مجلس ایسلند در قرن دهم میلادی تاسیس شده و از همین رو نیز اهمیت تاریخی بسیار زیادی برای این کشور جزیره ای دارد. این پارک در دره ای جای گرفته که از لحاظ زمین شناسی نیز حائز اهمیت است.

پیرامون پارک ملی تینگولیر را از سه سمت کوه ها احاطه نموده اند و در میان صخره ها، شکاف ها، دریاچه ها و بعلاوه فعالیت های آتشفشانی آن نیز می توان شواهد بسیار خوبی از حرکت چشم گیر صفحه های زیرزمینی مشاهده کرد.

6. دریاچه میواتن

Myvatn

دریاچه میواتن (Myvatn) هزاران سال قبل به وسیله رودخانه ای از گدازه های داغ شکل گرفته و برترین مکان در ایسلند برای تماشای پرندگان به شمار می رود. در اینجا بیش از 100 گونه پرنده در ضیافتی شرکت می نمایند که بسیار تماشایی و خیره نماینده به نظر می رسد.

فوران های آتشفشانی انجام شده از میان آب ها نیز باعث شکل گیری دهانه های آتشفشانی کاذبی شده که منظره خیره نماینده و متفاوتی را ایجاد نموده اند و گردشگران بسیار زیادی را به خودشان جلب می نمایند. برترین مکان برای تماشای این دهانه ها نیز در ساحل جنوبی دریاچه و در نزدیکی روستای اسکوتوستادیر است.

5. شهر ریکیاویک

Reykjavik

شهر ریکیاویک (Reykjavik) در شبه جزیره سلتیارنارنس (Seltjarnarnes) در جنوب غربی ایسلند قرار گرفته و به عنوان مرکز این کشور نیز جمعیتی حدود 120 هزار نفر دارد اما از مساحت بسیار زیادی برخوردار است.

در سمت غربی شهر ریکیاویک نیز دریاچه بسیار زیبا و تماشایی تیورنین (Lake Tjornin) واقع شده است که توجه گردشگران زیادی را به خودش جلب می نماید. علاوه بر این دریاچه نیز می تواند از چندین موزه ملی و نمایشگاه هایی در خصوص وایکینگ ها در این شهر تماشا کرد.

4. تالاب جوکولسارلن

Jokulsarlon

تالاب یخچالی جوکولسارلن (Jokulsarlon) برترین مکان در ایسلند برای تماشای یخچال های طبیعی و افتادن کوه های یخ به درون آب به شمار می رود. در اینجا بازدیدنماینده ها به خوبی شاهد قدرت طبیعت خواهند بود.

این تالاب در جنوب شرقی ایسلند واقع شده و درون آب های آن نیز می توان تکه یخ های متعددی را مشاهده کرد، آب هایی که از ذوب شدن یخچال های طبیعی همانند Breidamerkurjokull به وجود آمده اند.

3. پارک ملی واتناجکول

Vatnajokull National Park

پارک ملی واتناجکول (Vatnajokull National Park) بزرگترین یخچال طبیعی در سراسر اروپا را در خودش جای داده است. این مکان از وسعت بسیار زیادی برخوردار است که تقریبا حدود 14 درصد از کل کشور ایسلند را در بر می گیرد و به چهار بخش تقسیم می گردد که پربازدیدترین بخش آن نیز بخش جنوبی اسکافتافل (Skaftafell) است.

برای گشت و گذار در میان یخچال های طبیعی واتناجکول و بعلاوه دهانه های آتشفشانی آن باید از مهارت بسیار خوبی در زمینه کوهنوردی برخوردار بود چراکه این کار بسیار چالش برانگیز و سخت خواهد بود.

2. منطقه مسیر دایره طلایی

Golden Circle Route

منطقه مسیر دایره طلایی (Golden Circle Route) درست در شرق ریکیاویک واقع شده است و نمونه بسیار جالب توجهی از جاذبه های منحصربه فرد ایسلند محسوب می گردد که شامل مکان های تاریخی، روستاهای عجیب، آبفشان ها و آبشارها است.

تورهای مختلفی در اینجا برگزار می شوند که از جاده ها و بزرگراه های متعددی عبور می نمایند و به همین علت نیز به آن مسیر دایره طلایی گفته می گردد. یکی از بخش های جالب توجه و تماشایی این منطقه، چشمه های آبگرم جیسیر (Geysir) است که در آنجا، شما شاهد آبفشان هایی بسیار مهیج و خیره نماینده خواهید بود.

1. بلو لاگون

Blue Lagoon

تالاب آبی یا بلو لاگون (Blue Lagoon) در شبه جزیره ریکیانس و در فاصله کمتر از یک ساعت رانندگی از شهر ریکیاویک قرار گرفته است و مشهورترین جاذبه گردشگری ایسلند به شمار می رود. این دریاچه به وسیله انسان ها ساخته شده و آب های آن نیز با گذر از جریان گدازه ای در همان نزدیکی، حرارت پیدا می نمایند.

این آب های زیرزمینی و پرحرارت، حاوی مواد معدنی مختلفی از جمله سیلیکا هستند که فواید درمانی بسیاری دارند. در کنار این تالاب، اقامتگاهی با 35 اتاق به همراه رستورانی شیک وجود دارد که در آن، امکانات مختلفی همانند خدمات ماساژ، سونا، حمام بخار و باشگاه ورزشی نیز به چشم می خورد.

منبع: فوت و فن / touropia.com

به "در سفر به ایسلند کجا بریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر به ایسلند کجا بریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید