رکوردشکنی های پیاپی مرگ کرونایی در آمریکا ، کشته هایی که پشت آمار واکسیناسیون پنهان می گردد

به گزارش طراحی وبسایت، آمریکا این روزها نه تنها رکوردهای کشته کرونایی را جابجا می نماید، بلکه به جامعه ای دوپاره تقسیم شده که مقدار مرگ و میر در بخش غیرواکسینه آن از تمام پیک های قبلی این کشور هم بیشتر است.

رکوردشکنی های پیاپی مرگ کرونایی در آمریکا ، کشته هایی که پشت آمار واکسیناسیون پنهان می گردد

مجله فارس پلاس؛ محمدتقی خرسندی: طی هفته اخیر، میانه کشته های کرونایی روزانه در آمریکا از مرز 2000 نفر عبور نموده؛ یعنی روزی 6.1 کشته در هر یک میلیون نفر! این آمار بالاتر از ایران، فرانسه، انگلستان، روسیه، هند، برزیل، ایتالیا، آلمان و بسیاری از کشورهای دیگر دنیاست. این در حالی است که شرایط واکسیناسیون آمریکا از بسیاری از کشورهای فوق الذکر به مراتب بهتر است. در واقع، آمریکا یکی از کشورهایی است که بیشترین آمار واکسیناسیون را به خود اختصاص داده است.

مقدار واکسیناسیون و میانه تلفات روزانه در کشورهای مختلف[1]

فرایند صعودی مرگ و میر آمریکا از 2 ماه پیش شروع شده و این پیک کرونا به حدود 6 ماه فرایند کاهشی تلفات کرونایی در این کشور انتها داده است. پیک قبلی کرونا مربوط به اوایل بهمن 99 بود که فقط یک ماه و نیم از شروع واکسیناسیون می گذشت و هنوز آثار مثبت آن بروز ننموده بود. در آن موقع، روزانه بیش از 3 هزار نفر جان خود را از دست می دادند.

آمریکا در 24 آذر 1399 جزء اولین کشورهایی بود که واکسیناسیون را شروع کرد. و البته چند روز پیش از این کار، صادرات واکسن هایش را ممنوع نموده بود. ترامپ که این دستور اجرایی را صادر نموده بود اعتقاد داشت که در صورت لزوم می تواند به قوانین شرایط جنگی آمریکا استناد کند. این قانون اجازه مداخله دولت در فعالیت شرکت های خصوصی را می دهد و نه تنها می تواند صادرات کالاهای ضروری را ممنوع کند بلکه حتی می تواند کارخانه های خصوصی را ملزم به ساخت وسایل مورد احتیاج کند. یک ماه بعد، ترامپ رفت اما بایدن در این مورد هم سیاست ترامپ را ادامه می داد.

آمریکا نه تنها واکسن صادر نمی کرد بلکه 60 میلیون دوز واکسن آسترازنکا هم از کشورهای دیگر خریده و در انبارهایش احتکار نموده بود. اما پس از چند ماه، وقتی این واکسن نتوانست مجوز تزریق در آمریکا را دریافت کند، بالاخره به صادرات آن رضایت داد.

علیرغم واکسیناسیون گسترده در آمریکا، مقدار مرگ و میر در این کشور در حال رکوردشکنی است

واکسن ها البته کار خود را کردند و آمار کشته های کرونایی فرایند کاهشی پیدا کرد و از 3350 مرگ در روز، به کمتر از 200 مرگ در تیرماه رسید. همه چیز به خوبی پیش می رفت که ناگهان سویه دلتا به آمریکا رسید. در کمتر از 3 ماه، مرگ و میر کرونایی 10 برابر شد و حالا این آمار در حال نزدیک شدن به پیک قبلی در بهمن ماه است. با این فرق که امروز حدود 65 درصد آمریکایی ها واکسن دریافت نموده اند و مقدار واکسیناسیون کامل هم به 56درصد رسیده است.

این آمار وقتی اهمیت بیشتری پیدا می نماید که بدانیم طبق یافته های علمی، اغلب کشته های کرونایی مربوط به افرادی است که واکسینه نشده اند. در آمریکا، مقدار مرگ و میر افرادی که به طور کامل واکسینه شده اند کمتر از یک درصد کل مرگ های کرونایی است و آن کشته های بسیار محدود هم مربوط به افرادی است که دچار بیماری های پرخطر بوده اند.[2]

تعدادکشته شدگان کرونایی در جامعه غیرواکسینه آمریکا، رکورد مرگ ومیر در این کشور را جابجا نموده است

با این حساب، تقریبا تمام 2000 کشته کرونایی روزانه در آمریکا از میان نیمه غیرواکسینه این کشور است و می توان گفت مقدار مرگ و میر در این جمعیت، بیش از 2 برابر درصدهای اعلامی است و به 14 کشته در یک میلیون نفر جمعیت می رسد. درواقع، آمریکا این روزها نه تنها رکوردهای کشته کرونایی را جابجا می نماید، بلکه به جامعه ای دوپاره تقسیم شده که مقدار مرگ و میر در بخش غیرواکسینه آن از تمام پیک های قبلی این کشور بیشتر است.

منابع:

[1] آمار مربوط به هفتم مهرماه 1400 و برگرفته از سایت گوگل است

[2] https://edition.cnn.com/2021/07/31/health/fully-vaccinated-people-breakthrough-hospitalization-death/index.html

منبع: خبرگزاری فارس

به "رکوردشکنی های پیاپی مرگ کرونایی در آمریکا ، کشته هایی که پشت آمار واکسیناسیون پنهان می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکوردشکنی های پیاپی مرگ کرونایی در آمریکا ، کشته هایی که پشت آمار واکسیناسیون پنهان می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید