دلیل جمع شدن پرز در ناف چیست؟

به گزارش طراحی وبسایت، در رابطه با جمع شدن پرز در ناف دانستن دو نکته ضروری و کلیدی است؛ نخست اینکه نام این پدیده یا بهتر بگوییم مشکل پرز ناف است هرچند بعضی کارشناسان و اهالی علم با عنوان پرز دکمه شکمی یا به اختصار BBL نیز از آن یاد می نمایند. دوم آنکه جمع شدن پرز در ناف معمولا بیشتر در دوران میانسالی، مردان پرمو و بخصوص افرادی رخ می دهد که به تازگی چاق شده اند

دلیل جمع شدن پرز در ناف چیست؟

بسیاری افراد از جمع شدن پرز در ناف خود گلایه دارند. اما آیا تابحال به این فکر نموده اید که دلیل جمع شدن پرز در ناف چیست؟ در این مطلب قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که چرا در ناف مان پرز جمع می گردد؟

در رابطه با جمع شدن پرز در ناف دانستن دو نکته ضروری و کلیدی است؛ نخست اینکه نام این پدیده یا بهتر بگوییم مشکل پرز ناف است هرچند بعضی کارشناسان و اهالی علم با عنوان پرز دکمه شکمی یا به اختصار BBL نیز از آن یاد می نمایند. دوم آنکه جمع شدن پرز در ناف معمولا بیشتر در دوران میانسالی، مردان پرمو و بخصوص افرادی رخ می دهد که به تازگی چاق شده اند.

کارل کراسزلینسکی از محققان دانشگاه سیدنی با همراهی جمعی از محققان همکار خود چندی پیش مهمان یک برنامه رادیویی بودند و در آن از آن ها سوال شد که دلیل جمع شدن پرز در ناف چیست و این پرز ها از کجا می آیند؟ در آن برنامه دکتر کارل گفت که این پدیده بیشتر در میان مردان میان سال دیده می گردد که بدن های پرمویی دارند. جالب است بدانید که این محقق در سال 2002 میلادی بابت همین تحقیق به ظاهر ساده توانست جایزه نوبل را دریافت کند.

اما کارل برای انجام این تحقیق اقدام به نمونه گیری از افراد داوطلب کرد و از بعضی از آن ها درخواست کرد که مو های زاید اطراف ناف خود را بتراشند. در ادامه تعیین شد که تراشیدن آن مو ها مانع از جمع شدن پرز در ناف می گردد. این محققان در انتهای پژوهش خود اظهار داشتند که مو های اطراف ناف نقش نوعی مکانیزم بازدارنده یک طرفه را ایفا می نماید و با جذب پرز های نازک از لایه درونی لباس های شما آن ها را درون ناف جمع می نماید.

لباس های قدیمی تر، پرز کمتر درون ناف

کراسزلینسکی البته تنها محققی نبوده که در این باره تحقیق نموده است. در سال 2009 میلادی یکی از پژوهشگران دانشگاه وین اتریش به نام Georg Steinhauser مطالعه ای را در رابطه با فرضیه خود در نشریه فرضیات علمی منتشر کرد. این محقق ظاهرا برای مدت سه سال هر روز عصر پرز های درون ناف خود را جمع آوری نموده بود و آنطور که خودش گفته با وجود آنکه بهداشت را به خوبی رعایت می کرد و هر روز صبح دوش می گرفت باز هم عصر هر روز ناف او پر از پرز می شد.

این دانشمند در مقاله خود اظهار داشت که مجموعا 503 نمونه پرز را از ناف خود جمع کرد که البته وزن کل آن ها به یک گرم نمی رسید. به طور میانه یک تکه از این پرز ها وزنی برابر با 1.82 هزارم گرم داشته و سنگین ترینشان هم 9.17 هزارم گرم سنگینی داشته است.

به گفته او این پرز ها به خاطر تجمع فیبر های نخی درون ناف تشکیل می شدند و دلیل هم این بوده که پرز ها دقیقا با رنگ تیشرتی که هر روز بر تن می نموده یکی بودند. او بعلاوه گفت زمان هایی که تیشرت های کهنه را بر تن نموده پرز کمتری درون ناف او تجمع نموده است چراکه آن لباس ها براثر گذر زمان پرز های خود را از دست داده بودند.

Steinhauser در نهایت به همان نتیجه ای رسید که دکتر کارل در تحقیقش پیدا کرد: اینکه مو های اطراف ناف اصلی ترین عامل جمع شدن پرز در ناف هستند. او تاکید نموده که این مو ها فیبر های نازک را از روی تیشرت ها جدا می نمایند و سپس آن ها را به سمت ناف راهنمایی می نمایند.

البته این محقق اتریشی مواد تشکیل دهنده پرز های درون ناف خود را هم مورد تحلیل و ارزیابی قرار داد و در نهایت اظهار داشت که کل این پرز ها از تیشرت ها و لباس هایمان نمی آیند و گرد و غبار درون خانه، ذرات پوست های مرده، پروتئین و عرق بدن نیز در آن ها وجود دارد.

منبع: روزیاتو

منبع: فرادید

به "دلیل جمع شدن پرز در ناف چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل جمع شدن پرز در ناف چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید