قابل تعمیرترین گوشی کدام است؟

به گزارش طراحی وبسایت، همشهری آنلاین نوشت: بر اساس مطالعه ای که به وسیله الکترونیکس هاب صورت گرفته است، سامسونگ به عنوان تعمیرپذیرترین برند گوشی هوشمند در سال 2022 شناخته شده و با اختلاف زیادی از اپل پیشی گرفته است.

قابل تعمیرترین گوشی کدام است؟

این مطالعه داده های iFixit را جمع آوری نموده تا بر اساس میانگین زمان تعمیر و دشواری دستورالعمل های راهنمای تعمیر که به صورت آنلاین یافت می گردد، مشخص کند کدام گوشی های هوشمند راحت ترین و دشوارترین تعمیر هستند.

گوشی های گلکسی سامسونگ که در سال 2022 عرضه شدند ساده ترین گوشی ها برای تعمیر بودند و گلکسی اس 22 اولترا پس از گلکسی A40 مدل سال 2019 و Moto G7 در همان سال در رتبه سوم از نظر تعمیرپذیری نهاده شد.

میانگین زمان تعمیر گلکسی A40 عدد 32.6 دقیقه است که 42.9 درصد از تعمیرات آسان در نظر گرفته شده است. در حالی که اس22 اولترا دارای میانگین زمان تعمیر 48.1 دقیقه است و 33.3 درصد از تعمیرات به راحتی قابل اجرا هستند.

در همین حال، سخت ترین گوشی هوشمند برای تعمیر، گوگل پیکسل 7 مدل سال 2022 با میانگین زمان تعمیر 60.3 دقیقه بود. گلکسی نوت 10 نیز با عنوان غیرقابل تعمیر، با میانگین زمان تعمیر 58.4 دقیقه و دستورالعمل های تعمیر به عنوان سخت گیرانه برچسب گذاری شد.

جالب اینجاست که سامسونگ در سال های 2013 و 2014 نیز بهترین برند در زمینه تعمیرات خانگی بود و پس از آن گوی سبقت را نسبت به برندهای دیگر مانند گوگل، موتورولا، اپل و شیائومی از دست داد. با این حال، در سال 2022، سامسونگ جایگاه خود را به عنوان قابل تعمیرترین برند گوشی هوشمند در دنیا پس گرفت.

تمرکز سامسونگ بر قابلیت تعمیر را می توان در جدیدترین گوشی هایش، از جمله سری 2023 گلکسی S23 نیز مشاهده کرد که اکنون با کیسه های باتری عرضه می شوند که تعویض باتری را تا حد زیادی ساده می نماید. این حرکت احتمالا جایگاه سامسونگ را به عنوان تعمیر دوست ترین برند گوشی هوشمند در بازار بیشتر خواهد نمود.

به طور کلی، این مطالعه اهمیت تعمیرپذیری را به عنوان یک عامل کلیدی برای مصرف کنندگان هنگام انتخاب یک گوشی هوشمند برجسته می نماید. با پیشرو بودن سامسونگ در این زمینه، سایر برندها ممکن است احتیاج به پیروی از آن داشته باشند و قابلیت تعمیر را در اولویت قرار دهند تا در بازارِ همواره در حال تحول گوشی های هوشمند رقابتی باقی بمانند.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "قابل تعمیرترین گوشی کدام است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قابل تعمیرترین گوشی کدام است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید