مایکروسافت مشکل انقضای گواهی برنامه های ویندوز 11 را حل می نماید

به گزارش طراحی وبسایت، مایکروسافت مشکل بعضی از برنامه های ویندوز 11 را که به علت انقضای گواهی آن ها از دسترس کاربران خارج شده بودند را برطرف نموده است. بعضی از کاربران ویندوز 11 نمی توانستند برنامه هایی مانند Snipping Tool، صفحه کلید لمسی یا پنل ایموجی را پس از انقضای گواهی آن ها از تاریخ 31 اکتبر (9 آبان) اجرا نمایند. مایکروسافت در اوایل این هفته به کاربران ویندوز 11 در خصوص مسائل احتمالی این برنامه ها هشدار داد و یک به روزرسانی خارج از برنامه را هم برای حل این مسائل منتشر کرد.

مایکروسافت مشکل انقضای گواهی برنامه های ویندوز 11 را حل می نماید

این مسائل بعلاوه بر روی تایپ صوتی ویندوز 11 هم تأثیر گذاشت. مایکروسافت انتشار یک پک به روزرسانی برای مسائل مربوط به نسخه های بتا و پیش نمایش نسخه ویندوز 11 را به صورت آزمایشی شروع کرد و اکنون آن را برای همه کاربران ویندوز 11 به صورت رسمی منتشر نموده است. اگر از ویندوز 11 استفاده می کنید، باید به روزرسانی KB5008295 به وسیله سیستم شما دریافت و به طور اتوماتیک از Windows Update نصب گردد. این پک به روزرسانی بعد از نصب احتیاج به ری استارت سیستم دارد و مایکروسافت خاطرنشان می نماید که تمام مسائل مربوط به گواهی های منقضی شده، از جمله صفحه حساب ها در ویندوز 11 و اجرا نشدن حالت S را برطرف می نماید.

مایکروسافت پس از پیدا کردن مشکل گواهی بعضی از برنامه ها در روز دوشنبه، نسبت به برطرف سریع به این مسائل اقدام کرد. برای مایکروسافت کمی عجیب به نظر می رسد که پک های به روزرسانی خود را که مربوط به امنیت سیستم عامل ویندوز آن ها نیست، بدون برنامه ریزی قبلی منتشر کند. برطرف این مسائل، اولین اقدام اضطراری مایکروسافت برای ویندوز 11 بوده است.

همان طور که می دانید ماه قبل مایکروسافت از تازهترین نسخه ویندوز، یعنی ویندوز 11 رونمایی کرد. ویندوز 11 با بهره گیری از تجربه های کاربران برای تقویت و الهام بخشیدن به خلاقیت منتشر و سعی شده که در طراحی این ویندوز همه چیز ساده باشند. از گزینه start در نوار منو و نوار وظیفه تا هر فونت و نماد دیگر، همه چیز عمدا برای کنترل بیشتر افراد و ایجاد آرامش و راحتی طراحی شده است. در ویندوز 11 گزینه start در وسط قرار داده شد تا جست وجوی هر آنچه احتیاج دارید تبدیل به امری لذت بخش گردد. برای تغییر تنظیمات مربوط به نوار ابزار و تسک بار، به صفحه تنظیمات راهنمایی می شوید که بیشترین تغییر را به نسبت قبل داشته است و اکنون بسیار تازه و ناآشنا به نظر می رسد. البته این موضوع همواره در سیستم عامل های تازه طبیعی است که کمی سخت باشد به شرایط تازه عادت کنید و به نظر می رسد اگر منوی کاربری ویندوز 11 برایتان عادی گردد بسیار از کار با آن لذت خواهید برد.

لازم به ذکر است که مایکروسافت اساس بازطراحی ویندوز را بر اصل افزایش بهره وری به وسیله اولویت بندی، حذف عواملی که باعث حواس پرتی یا سردرگمی می شوند و دسته بندی های منطقی گذاشته است. تسک بار مرکزی با آیکون استارتی که به جای مایل بودن به چپ، کاملا به سمت ما برگشته، به خوبی زبان طراحی ویندوز 11 را برای ما ترسیم می نماید. اکنون با رابط کاربری تازهی سروکار داریم که کوشش می نماید تا حد ممکن نگاه ما را مستقیم و روبه جلو نگه دارد تا دیگر لازم نباشد سر یا حتی چشم هایمان را هنگام جست وجوی ابزار و اپلیکیشن های لازم به چپ و راست بچرخانیم.

در تسک بار تازه ویندوز 11 شاهد 9 آیکون از پیش پین شده هستیم که به ترتیب منوی استارت، جست وجو، تسک ویو، ویجت ها، چت، مرورگر اج، فایل اکسپلورر، مایکروسافت استور و ایمیل را شامل می گردد. برای حذف پنج آیکون اول از سمت چپ باید از بخش Personalization > taskbar اقدام کرد؛ اما باقی آیکون ها را می توان با کلیک راست و انتخاب گزینه unpin از تسک بار حذف کرد. به منوی تسک بار، مایکروسافت Team هم اضافه شده است که به کاربران، به خصوص کسانی که کارهای اداری از راه دور انجام می دهند امکان برقراری تماس صوتی، تصویری و اشتراک گذاری صفحه را می دهد. البته این اپلیکیشن هنوز برای کسب و کار بهینه نشده است اما عملکرد نسبتا خوبی دارد. هر چند بعید به نظر می رسد با وجود اپلیکیشن های مختلف در این زمینه کسی تمایل داشته باشد از مایکروسافت تیمز استفاده کند.

گزینه جست وجو در ویندوز 11 که حالا آیکون و پنجره مخصوص خود را دارد، از نقص نسبتا آزاردهنده ای در طراحی رنج می برد. مایکروسافت امکان جست وجو در محیط ویندوز را در چندین جا از جمله منوی استارت و آیکون جست وجوی کنار منوی استارت دراختیار کاربر می گذارد، اما تایپ در تمام نوارهای جست وجو، پنجره مجزایی را بدون یکپارچگی با UI کلی محیط ویندوز باز می نماید که تجربه کاربری روان سیستم عامل را بر هم می زند.

فروشگاه مایکروسافت هم یکی دیگر از بخش های خوب و مجذوب کننده ویندوز 11 به شمار میرود که چند سالی بدون تغییر به جای مانده بود. مایکروسافت نسخه تازه استور ویندوز را، قدم بزرگی برای ایجاد تحول در زیست بوم ویندوز دانست. این در حالی است که مایکروسافت تا به امروز هیچ گاه قادر به جلب نظر توسعه دهندگان و ایجاد محلی یکپارچه و مملو از نرم افزار های مختلف نشده و فروشگاه کنونی ویندوز نمادی از شکست در این زمینه است.

شاید بتوان مهم ترین به روزرسانی فروشگاه ویندوز را تغییر سیاست مایکروسافت در قابل توسعه دهندگان دانست. اکنون هر شرکتی قادر خواهد بود انواع نرم افزار را اعم از Win32، یونیورسال UWP و PWA در فروشگاه و در دسترس کاربران قرار دهد. در سال 2019 مایکروسافت آرزوی ایجاد زیست بومی جامع از اپلیکیشن های UWP را به فراموشی سپرد و فروشگاه خود را میزبان انواع win32 هم کرد.

منبع: TheVerge

منبع: دیجیکالا مگ

به "مایکروسافت مشکل انقضای گواهی برنامه های ویندوز 11 را حل می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت مشکل انقضای گواهی برنامه های ویندوز 11 را حل می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید