متا عرضه رمزگذاری سر به سر پیش فرض را به تاخیر انداخت

به گزارش طراحی وبسایت به نقل از ورج، سال گذشته چت های مسنجر و اینستاگرام ادغام شدند. این اقدام بخشی از برنامه شرکت برای ایجاد یک سیستم پیغام رسان متحد در سراسر پلتفرم هایش است. هم اکنون پیغام هایی که در مسنجر و اینستاگرام ارسال می شوند را می توان در صورت انتخابی به طور سر به سر رمزگذاری کرد. اما رمزگذاری سر به سر به طور پیش فرض تا 2023 میلادی عرضه نمی گردد.

متا عرضه رمزگذاری سر به سر پیش فرض را به تاخیر انداخت

البته واتس اپ به طور پیش فرض از رمزگذاری سربه سر پشتیبانی می نماید.

آنتیگون دیویس رئیس ایمنی متا در مقاله ای در نشریه تلگراف علت تأخیر در اجرای این اقدام را نگرانی های مربوط به ایمنی کاربران اعلام نموده است.

به گفته دیویس از آنجا که رمزگذاری سر به سر به معنای آن است که فقط ارسال و دریافت نماینده پیغام می توانند چت را ببینند، متا می خواهد این فرایند با قدرت پلتفرم برای مقابله با فعالیت های مجرمانه تداخلی ایجاد نکند.

او در این باره می گوید: هنگامیکه رمزگذاری سر به سر پیش فرض برای کاربران عرضه گردد، شرکت از ترکیب داده های رمزگذاری نشده در سراسر اپلیکیشن هایش، اطلاعات حساب های کاربری و گزارش های کاربران استفاده می نماید تا علاوه بر تأمین ایمنی آنها، به حفظ ایمنی عموم مردم یاری کند.

متا در اوایل امسال میلادی در پستی بیان کرد رمرگذاری سربه سر در 2022 میلادی برای اینستاگرام و مسنجر عرضه می گردد. اما اکنون دیویس بیان کرد این شرکت می خواهد فرایند را به شیوه درست انجام دهد و بنابراین عرضه ویژگی مذکور را تا 2023 میلادی به تأخیر می اندازد.

جالب آنکه در 2023 میلادی لایحه ایمنی آنلاین انگلیس نیز اجرایی می گردد. طبق این لایحه پلتفرم های آنلاین موظف خواهند بود بچه ها را از هر گونه آزار محافظت و محتوای خطرناک را حذف نمایند. احتمالاً این امر برنامه های فیس بوک برای اجرای رمزگذاری سر به سر به طور پیش فرض را به تأخیر می اندازد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "متا عرضه رمزگذاری سر به سر پیش فرض را به تاخیر انداخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متا عرضه رمزگذاری سر به سر پیش فرض را به تاخیر انداخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید