واکس چرم آنتی باکتریال با ترکیب عصاره گیاهی و نانوذرات ساخته شد

به گزارش طراحی وبسایت، یک شرکت دانش بنیان با ترکیب مواد گیاهی و نانوذرات، واکس چرم با خواص آنتی باکتریال تولید می کند.

واکس چرم آنتی باکتریال با ترکیب عصاره گیاهی و نانوذرات ساخته شد

به گزارش گروه فناوری طراحی وبسایت، تونیک گیاهی رزانا محصولی گیاهی، دانش بنیان و آنتی باکتریال بوده که برای مراقبت از سطوح چرمی ساخته شده است. چرم از جمله سطوح زنده بوده که نیازمند مراقبت پیوسته است، این محصول از طریق آبرسانی وسازگاری با پوست، نفوذپذیری بالا در بافت چرم و خاصیت آنتی باکتریال سبب افزایش چند برابری عمر چرم، ضدعفونی کننده سطح و نرم کنندگی چرم شده و با از بین بردن بوی نامطبوع داخل کفش از طریق افشانه بر روی سطح بیرونی کفش به زیبایی و دوام کفش کمک شایانی می کند.

برخلاف واکس های رایج که روی سطح باقی می مانند، این محصول به سرعت به داخل چرم نفوذ کرده و جذب آن می شود. به گفته علی یوسف گمرکچی، مدیرعامل شرکت کیمیا پژوهش ماهان، این تونیک گیاهی عاری از روغن های پالایشگاهی و مشتقات نفتی است و در آن از عصاره ها گیاهی استفاده می شود. در کنار عصاره های نانومقیاس، نانوذرات نقره نیز در این تونیک گیاهی وجود دارد که به ایجاد خواص انتی باکتریال کمک می کند. به دلیل وجود فرمولاسیون ویژه این واکس گیاهی، خواص ضدباکتری، نرم کنندگی، پاک کنندگی و براق کنندگی این واکس نسبت به محصولات موجود در بازار بیشتر است.

استفاده از مواد شوینده شیمیایی موجود برای محصولات چرمی باعث تخریب زنجیره پلیمری آن شده و به مرور زمان چرم را دچار خوردگی و تخریب می کند. از طرفی تداوم آلودگی بر روی سطوح چرمی یا چوبی علاوه بر ایجاد خفگی سطح، سبب فرسایش و تخریب زودرس مولکول های سطحی شده و در صورت مرطوب شدن سطح، شوره زده و موجب خشکی و ایجاد ترک های سطحی می شود. این واکس حاوی مواد گیاهی برای پاسخ به نیاز کشور تولید و به بازار عرضه شده است.

یکی از ویژگی های این واکس آنتی باکتریال، خوش بویی آن است، عطر ذاتی موجود در عصاره های گیاهی به کار رفته در این واکس موجب می شود تا سطوح علاوه بر طراوت و زیبایی، از بوی خوش نیز بهره مند باشند.

از دیگر ویژگی های این واکس، ماندگاری بالای آن است به طوری که روی کفش تا یک هفته ماندگار است. البته از این تونیک گیاهی می توان برای محصولات مختلف نظیر انواع پوشش های چوبی و چرمی خودرو، چوب و چرم و MDF در مبلمان خانگی و اداری، دکوراسیون اتاق ها و ادارات، کابینت آشپزخانه، کیف و کفش و البسه چرمی استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "واکس چرم آنتی باکتریال با ترکیب عصاره گیاهی و نانوذرات ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکس چرم آنتی باکتریال با ترکیب عصاره گیاهی و نانوذرات ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید