پیتر شیف: آمریکا به سوی فاجعه اقتصادی بدتر از 2008 پیش می رود

به گزارش طراحی وبسایت، پیتر شیف، اقتصاددان معروف، معتقد است که ترامپ تلاش نمی کند با چین به توافق تجاری برسد، بلکه تنها به دنبال بالا رفتن بازار سهام است.

پیتر شیف: آمریکا به سوی فاجعه اقتصادی بدتر از 2008 پیش می رود

به گزارش گروه اقتصادی طراحی وبسایت، پیتر شیف، اقتصاددان معروف، معتقد است که ترامپ تلاش نمی کند با چین به توافق تجاری برسد، بلکه تنها به دنبال بالا رفتن بازار سهام است.

شیف در مصاحبه با راشاتودی گفت: تا وقتی که بازار سهام بالا می رود او به توافق تجاری با چین اهمیتی نمی دهد، اما اگر بازار سهام شروع به افت کند، او احتمالا برای این که واقعا به یک توافق تجاری برسد تحت فشار خواهد بود.

شیف ادامه داد: تا جایی که من می بینم آمریکا به چاپ پول ادامه خواهد داد و این چیزی است که بازار سهام را بالا خواهد برد و این ادامه خواهد یافت تا جایی که چیزی باعث شود این وضع تغییر کند.

به اعتقاد شیف یک مشکل دیگر آمریکا این است که مصرف کنندگان این کشور به شدت در بدهی فرو رفته اند و تنها دلیلی که آن ها می توانند هنوز پول خرج کنند این است که فدرال رزرو نرخ بهره را بسیار پایین نگاه داشته است. به این ترتیب همچنان بدون این که این افراد بتوانند پس اندازی واقعی داشته باشند، میزان بدهی ها و وام ها افزایش می یابد؛ بنابراین کل این خانه پوشالی به زودی ویران خواهد شد و مصرف کننده آمریکایی هم در مرکز آن خواهد بود.

شیف می گوید: ترکیب تمام این عوامل به این معنا است که آمریکا به سوی بحران اقتصادی ای پیش می رود که از بحران سال 2008 هم بدتر خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "پیتر شیف: آمریکا به سوی فاجعه اقتصادی بدتر از 2008 پیش می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیتر شیف: آمریکا به سوی فاجعه اقتصادی بدتر از 2008 پیش می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید