کافه پروکوپ، قدیمی ترین کافه دنیا در پاریس

به گزارش طراحی وبسایت، بخش غربی شهر پاریس پر از کافه های تاریخی و جالبی است که یکی از هیجان انگیزترین آن ها کافه پروکوپ (Café Procope) است. این ادعا وجود دارد که کافه پروکوپ در پاریس، قدیمی ترین کافه دنیا است. کافه پروکوپ در خیابانی به نام Saint-Germain قرار گرفته است و در سال 1686 به وسیله شخصی به نام Francesco Procopio dei Coltelli تاسیس شد. فرانچسکو یک سیسیلیایی اهل پالرمو بود.

کافه پروکوپ، قدیمی ترین کافه دنیا در پاریس

از آنجا که خوراکی های این کافه از کیفیت بسیار بالایی داشت، خیلی زود توانست آن را به معروفیت برساند و پروکوپ را به یکی از کافه های دوستداران شعر و ادب و هنر تبدیل کند. این قدیمی ترین کافه دنیا توانست به سرعت به محلی برای دیدار سیاستمداران، هنرمندان و افراد زبده در شعر و ادب پاریس تبدیل گردد و طبق گفته فرانچسکو بنیان گذار پروکوپ، اولین کافی شاپ ادبی دنیا به دنیا آمد.

تا بیشتر از 2 قرن، کافه پروکوپ در سطح پاریس به عنوان کافه ای شناخته می شد که در آن رفت و آمد اهل هنر و ادب و سیاست به طور مکرر انجام می شد. برای مثال بزرگانی مثل ولتر، بالزاک و هوگو از هواداران این کافه بودند. گفته می گردد که قهوه های پروکوپ به مقدار ای خوش طعم بودند و به گونه ای درست می شده اند که ولتر روزی 40 فنجان از آن ها را می خورده است! البته هنوز هم اگر شانس این را داشته باشید که به این کافه سر بزنید می توانید طعم قهوه های ناب آن را با تمام سلول های بدنتان حس کنید.

این کافه در سال 1989 آزادسازی شد اما همان استایل قدیمی قرن هجدهمی اش را حفظ کرد. این کافه 2 طبقه دارد و پله و راهرو های باریک آن با رنگ های قرمز و طلایی دکور شده اند و در سقف آن هم لوستر شیشه ای زیبایی به چشم می خورد.

این روزها کافه پروکوپ باز هم خیل نویسندگان، روزنامه نگاران، استادان دانشگاه و تاجران و مخصوصا گردشگران را به خود جذب می نماید، این کافه به عنوان قدیمی ترین کافه دنیا و جایی که روزگاری جایگاه بزرگان بوده است از جذابیت زیادی برای مردم برخوردار است، نکته جالب اینکه با گذشت زمان هنوز هم منوی این کافه عالی است و خوردنی های لذیذ دارد و البته که قیمت خوردنی ها داخل منو هم حساب بانکی تان را خالی نمی نماید.

کافه پروکوپ پاریس Le Café Procope گر چه یکی از صدها رستوران شیک ، مرغوب و تاحدی گران قیمت پاریس بشمار می رود که ادعای عرضه غذاهای سنتی فرانسوی را بدوش می کشند، ولی بطور قطع از نظر ارزش تاریخی اش ، در میان کافه های معروف فرانسوی یکتا و بی همتاست. به شما پیشنهاد میکنیم تماشا این کافه تاریخی که پاتوق بسیاری از هنرمندان و روشنفکران بوده است را از دست ندهید .

منبع: گردشبان

به "کافه پروکوپ، قدیمی ترین کافه دنیا در پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کافه پروکوپ، قدیمی ترین کافه دنیا در پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید