کتابخانه های عمومی گتوند به رشد 79 درصدی در طرح اهدای کتاب رسیدند

به گزارش طراحی وبسایت، ابوذر اکبری نیا در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در اهواز، با بیان اینکه مردم شهرستان گتوند نگاه ویژه ای به حوزه کتاب و کتابخوانی دارند، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا به امروز تعداد 606 نسخه کتاب به کتابخانه های عمومی اهدا شد که نسبت به سال گذشته رشد 79 درصدی داشته است.

کتابخانه های عمومی گتوند به رشد 79 درصدی در طرح اهدای کتاب رسیدند

اکبری نیا با شرح اینکه این تعداد کتاب پس از طی فرایند لازم و کسب استعلام و تأیید از نهاد کتابخانه های عمومی کشور به مخازن کتابخانه ها انتقال یافته ، اعلام کرد: این کتاب ها که در موضوعات مختلفی اهدا شده است ، پس از گذراندن مراحل در دسترس عموم مردم قرار می گیرد.

وی با توجه به اهمیت موضوع اهدای کتاب اعلام کرد: اهدای کتاب از سوی مردم به کتابخانه های عمومی به عنوان یک سنت حسنه، چند سالی است که درسطح شهرستان اجرا می گردد و خوشبختانه مردم فرهنگ دوست شهرستان گتوند، از این طرح استقبال خوبی کردند.

وی اضافه کرد: از این تعداد نسخه کتاب اهدا شده که با موضوعات مختلفی همانند: ادبیات ، روانشناسی ، فلسفه ، یاری درسی، مذهبی، تاریخی، کودک، پزشکی و علوم اجتماعی بوده اند، تعداد 247 نسخه به وسیله اعضای کتابخانه ها، 13 نسخه اهدایی مسئولان ادارات و نهادها و 346 نسخه نیز از سوی ناشران به کتابخانه های عمومی شهرستان اهدا شده است.

اکبری نیا ادامه داد: کتابخانه های عمومی به عنوان یک نهاد اجتماعی و تاثیرگذار ، ارتباط مستقیمی با بسیاری از بخش های جامعه دارند و عموم مردم می توانند با اهدای کتاب های خوانده شده و بدون استفاده خود به کتابخانه های عمومی ، زمینه را برای برخورداری دیگران از این کتاب ها فراهم نمایند.

رییس اداره کتابخانه های عمومی گتوند ضمن تقدیر از کوشش کتابداران کتابخانه های عمومی این شهرستان گفت: نقش کتابداران در اطلاع رسانی و اجرای این موضوع بسیار پُررنگ بوده است و از همه علاقه مندان دعوت می گردد که به طرح اهدای کتاب کتابخانه های عمومی بپیوندند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "کتابخانه های عمومی گتوند به رشد 79 درصدی در طرح اهدای کتاب رسیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتابخانه های عمومی گتوند به رشد 79 درصدی در طرح اهدای کتاب رسیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید